محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

همچنان رنگ سفید در صدر رنگ های محبوب افرادی است که ماشین نو می خرند. شرکت آمریکایی PPG که در حوزه رنگ، رزین های صنعتی و مواد شیمیایی فعالیت دارد عنوان می کند که ۳۵ درصد خریداران سراسر جهان این رنگ را انتخاب می کنند که از مجموع رنگ های آبی، سبز، طلایی، بژ و قرمز بیشتر است. طوسی، نقره ای و مشکی هم در خیلی نقاط جهان بالاتر از بسیاری از رنگ های واقعی قرار می گیرند.

تنها کافی است در یک پارکینگ شلوغ نگاهی به ماشین ها بیندازید و یا سری به یکی از وب‌سایت های فروشنده خودرو بزنید تا دست تان بیاید که کدام رنگ ها محبوب تر هستند. جواب، برای کسانی که به رنگ علاقه دارند، ناامید کننده است. گزارش سالانه PPG از محبوبیت رنگ ماشین ها را در این نمودار مشاهده می کنید.

رنگ ماشین

رنگ ماشین

اگرچه از لحاظ تنوع رنگ، اوضاع زیاد خوب نیست، اما برخی گزینه های «جالب» دوباره در حال کسب محبوبیت هستند. برای نمونه، خودروهای دارای دو سایه رنگ که بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ دچار کاهش محبوبیت شده بودند دوباره سر و کله شان پیدا شده است. البته «جالب» لزوماً به معنی خوب نیست، با این حال کمی تنوع نسبت به رنگ های طوسی که پالت رنگی خودروهای مدرن را تسخیر کرده، اتفاق خوبی است.

رنگ آبی هم به نظر می رسد که محبوبیت خود را حفظ کرده است. هرچند که بسیاری از رنگ های آبی هم به خاکستری با ته مایه لاجوردی پهلو می زنند. سبز هم می رفت تا یک بازگشت را به نام خودش ثبت کند اما به نظر می رسد که بسیاری از مدل هایی که این رنگ را ارائه می دادند در سال های اخیر این آپشن را حذف کرده اند.

رنگ ماشین

مشخصاً آمریکای شمالی از بقیه جاهای دنیا رنگارنگ تر است. خریداران آمریکایی نسبت به همتایان خود در آمریکای جنوبی، آسیا یا اروپا بیشتر نسبت به خرید خودروهای با رنگ های متفاوت راغب بوده اند. در قاره هایی که ذکر شد، خریداران رنگ سفید را ترجیح می دهند. اما نمی توان از سیر و روند موجود چشم پوشی کرد. اگرچه محبوبیت رنگ مشکی ثبات پیدا کرده است، اما سفید و طوسی روند رو به افزایش دارند.

با نگاهی به رنگ ماشین ها در انواع خودرو، در می یابیم که ماشین های اسپرت و کامپکت بیشتر از سایر ماشین ها و کامیون ها و وانت ها آپشن رنگ را به خریداران ارائه می دهند. در این قِسم خودروها، قرمز، آبی و نارنجی درصد بیشتری را از آن خود می کنند.

خریداران آمریکایی ماشین میان رده ی «سدان» همچنان به آبی علاقه مند هستند و رنگ قهوه ای نیز در میان خریداران خودروهای اسپرت محبوبیتش را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید:

خودروی جدید لکسوس؛ ماشینی که توسط ۴۱۹۹۹ ال ای دی تنها در یک لحظه تغییر رنگ می دهد [تماشا کنید]

منبع: Auto Blog
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود