ولادیمیر پوتین با چه روش‌هایی از ترور محافظت می‌شود؟

ولادیمیر پوتین با چه روش‌هایی از ترور محافظت می‌شود؟

محافظانی با کیف های دستی ضد گلوله، هفت تیرهای پرقدرت، بدل های جایگزین و افرادی که غذاها را پیش از خوردن می چشند تا از سمی نبودن شان اطمینان حاصل شود تنها بخشی از روش هایی است که ولادیمیر پوتین توسط آن ها خود را از ترور محافظت می کند.

به گزارش نیویورک پست، تهدیدهای بالقوه علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور ۶۹ ساله روسیه، پنجشنبه زمانی که لیندزی گراهام، سناتور امریکایی گفت که بهتر است «کسی در روسیه کلک او را بکند» بیش از پیش زیر ذره بین قرار گرفت.

اما ولادیمیر پوتین که در سال های دور مامور KGB بوده و از زمانی که در سال ۲۰۰۰ به قدرت رسید تا حالا به نحوی در رأس امور قرار داشته است، از قرار معلوم هم راجع به امنیت و هم سلامت اش وسواس زیادی به خرج می دهد. و تا به حال هم برای این که به کرونا مبتلا نشود، تمهیدات بسیاری اندیشیده است. او در دیدارهایی که اخیراً با سران کشورهای مختلف داشت، پشت میزی بسیار بلند و دور از آن ها نشسته و فاصله ای دست کم ۶ متری را رعایت کرده بود.

ولادیمیر پوتین

به نوشته ی سایت Russia Beyond، بادیگاردهای پوتین از بین افرادی که دارای «روان شناسی عملیاتی»، استقامت جسمانی و توانایی تحمل سرما و گرمای شدید هستند، با وسواس زیاد انتخاب می شوند.

بنابر گزارش ها این بادیگاردها کیف های دستی ضدگلوله ای دارند که در صورت نیاز برای محافظت از پوتین می توانند از آن ها استفاده کنند. در این کیف ها همچنین هفت تیرهای روسی ۹ میلی متری Vektor با قابلیت نفوذ بالا وجود دارد که در مواقع نیاز می تواند مورد استفاده ماموران قرار بگیرد.

ولادیمیر پوتین

قبل از این که پوتین به سفر برود، تیمش از ماه ها قبل مسیر و مقصد را مورد بررسی قرار می دهند و حتی امکان وقوع شرایط آب و هوایی ناملایم و بلایای طبیعی را نیز ارزیابی می کنند.

هر جایی که قرار است ولادیمیر پوتین به آن جا پا بگذارد به دقت مورد بازرسی قرار می گیرد و در آن جا دستگاه های پارازیت انداز نصب می شوند تا از انفجار بمب های از راه دور جلوگیری به عمل بیاید. زمانی که پوتین در جاده است، کاروانی از ون های مجهز به نارنجک ضد تانک و موشک ضد هوایی قابل حمل، خودروی وی را احاطه می کند.

ولادیمیر پوتین

و هنگامی که او در ملأ عام ظاهر می شود، ۴ گروه از ماموران امنیتی ـ از جمله بادیگاردهای شخصی، افرادی که در جمعیت مخفی هستند، کسانی که شعاع حرکتی او و محیط را تحت نظر گرفته اند و تک تیراندازهای مستقر بر روی پشت بام های اطراف ـ او را احاطه می کنند.

بنابر گزارش ها زمانی که سن بادیگاردها از ۳۵ می گذرد، با محافظین جدید جایگزین می شود. به بادیگاردهای قبلی به پاس خدمت شان پست هایی نظیر فرمانداری، فرماندهی خدمات ویژه و… داده می شود.

و همه ی این ها تنها بخشی از تمهیدات ضد ترور رئیس جمهور روسیه است…

بیشتر بخوانید:

آیا دلیل تهاجمی بودن رفتار ولادیمیر پوتین مصرف بیش از حد استروئید است؟

جایزه یک میلیون دلاری تاجر روسی برای سر ولادیمیر پوتین

همه چیز در مورد رابطه دوستی عجیب ولادیمیر پوتین و استیون سیگال

منبع: New York Post
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مجید فروردین ۱۹, ۱۴۰۱

    امیدوارم ب زودی به درک واصل بشه تا یه دنیا ومخصوصا ایران ازدستش خلاص بشن وگرنه دست ازسر ایران برنمیداره وشعارنه شرقی نه غربی رو به گندکشیده اما مسئولان همچنان سرشون رو مثل کبک کردن زیر برف