پس از پیروزی بحث برانگیز لیونل مسی، توپ طلا ۴ تغییر اساسی پیدا خواهد کرد

پس از پیروزی بحث برانگیز لیونل مسی، توپ طلا ۴ تغییر اساسی پیدا خواهد کرد

دیروز اعلام شد که جایزه توپ طلا در مراسم بعدی متحمل تغییراتی خواهد شد. حدود سه ماه قبل در مراسم توپ طلا، لیونل مسی، فوروارد پاری سن ژرمن هفتمین توپ طلای خود را دریافت کرد. از آن طرف نیز الکسیا پوتیاس، به عنوان بهترین فوتبالیست زن، توپ طلا را از آن خود کرد.

اما پس از این که مسی در حضور رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ و محمد صلاح، بازیکن لیورپول، برنده ی این جایزه شد، حرف و حدیث هایی به وجود آمد. به همین خاطر، سردبیر مجله ی «فرانس فوتبال» اعلام کرد که از دفعه بعد شاهد ۴ تغییر در این جایزه خواهیم بود.

لیونل مسی توپ طلا

اول این که این مراسم در عوض پایان سال میلادی در پایان فصل برگزار خواهد شد. بدین ترتیب جایزه ی بعدی، عملکرد بازیکنان را در طول فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در نظر خواهد گرفت که با پایان تورنمنت یورو ۲۰۲۲ زنان در تابستان پایان خواهد پذیرفت. در نتیجه عملکرد فوتبالیست های مرد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ماه های نوامبر و دسامبر برای جایزه ی سال ۲۰۲۳ منظور خواهد شد.

دوم این که علاوه بر روزنامه نگاران، دیدیه دروگبا، فوتبالیست اهل ساهل عاج و ترونگ آن انگوک، مفسر ویتنامی و کارولینا هلاواکوا، داور اهل چک، به فرآیند جمع آوری فهرست نامزدها کمک خواهند کرد.

سوم این که، برای جایزه مردان، فقط مربیان، کاپیتان ها و رسانه‌های ۱۰۰ تیم ملی برتر و برای جایزه زنان، اهالی ۵۰ تیم ملی برتر دنیا در رنکینگ فیفا اجازه خواهند داشت تا در نظرسنجی شرکت کنند.

و چهارم این که، معیارهای تعیین برنده دستخوش تغییراتی شده اند و از این به بعد نه تنها عملکرد فردی، بلکه عملکرد جمعی، «کلاس» بازیکن و سابقه ی بازی جوانمردانه وی در نظر گرفته خواهند شد.

توپ طلا

و از همه مهم تر، به هنگام رأی گیری، آوازه و عملکرد بازیکن در سال های قبل در نظر گرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لیونل مسی و الکسیس پوتیاس برندگان توپ طلای ۲۰۲۱ شدند

منبع: ESPN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود