خداحافظی بروس ویلیس از دنیای بازیگری به دلیل بیماری

خداحافظی بروس ویلیس از دنیای بازیگری به دلیل بیماری

خانواده ی بروس ویلیس از کناره گیری این بازیگر مشهور از بازیگری به دلیل ابتلا به نوعی اختلال در تکلم و درک زبان به نام آفازی یا همان زبان پریشی خبر دادند.

رومر ویلیس، یکی از دختران بروس ویلیس از همسر سابقش دمی مور در پستی اینستاگرامی اعلام کرد پدرش به اختلال زبان پریشی مبتلا شده و این بیماری توانایی های شناختی او را تحت تأثیر قرار داده است، به همین دلیل قصد دارد از حرفه ی بازیگری کناره گیری کند.

در انتهای این پست نام تمامی اعضای خانواده ی ویلیس، از جمله فرزندانش، همسر فعلی اش اِما همینگ و همینطور همسر سابق او، دمی مور عنوان شده است.

خبر بازنشستگی بروس ویلیس از بازیگری به دلیل ابتلا به بیماری واکنش های فراوانی را به دنبال داشته است.

بیماری بروس ویلیس

پس از انتشار این خبر، بنیانگذاران جایزه تمشک طلایی که تا پیش از این از بیماری ویلیس مطلع نبودند، اعلام کردند تمشک طلایی بدترین نقش آفرینی که امسال به ویلیس اهدا شده بود را پس می گیرند. تمشک طلایی جایزه ای است که هر ساله به بدترین های سینما تعلق می گیرد.

بنیانگذاران این جایزه در بیانیه ای اعلام کردند اهدای تمشک طلایی به فردی که دچار بیماری ای شده که بر بازی او اثر می گذارد را صحیح نمی دانند.

تمشک طلایی برای دست انداختن بازی‌ های بروس‌ ویلیس در سال ۲۰۲۱، امسال یک بخش جدید در میان جوایز خود با عنوان بدترین بازی های بروس ویلیس ایجاد کرده و ۸ فیلم اخیر ویلیس را به عنوان بدترین‌ ها در آن گنجانده بود. آن ها در نهایت بازی بروس ویلیس در فیلم علمی تخیلی «گناه کیهانی» (Cosmic Sin) را به عنوان بدترین نقش آفرینی وی انتخاب و تمشک طلایی را به او اهدا کرده بودند.

همچنین پس از انتشار خبر خداحافظی بروس ویلیس از دنیای بازیگری، گزارش هایی درباره ی وضعیت بازیگری او در فیلم های اخیرش منتشر شده است.

مایک برنز، کارگردان فیلم «نجات از مرگ» (Out of Death) پیش از آغاز فیلمبرداری نقش ویلیس را کوتاه کرده و دیالوگ های او را به پنج صفحه تقلیل داده بود. برنز حتی به فیلمنامه نویس کار گفته بود ویلیس نباید مونولوگ داشته باشد و دیالوگ های او هم باید کوتاه باشند.

در حالی که دستمزد ویلیس برای دو روز کار ۲ میلیون دلار بوده، در یکی از پروژه ها همکارانش باید با گوشی دیالوگ ها را سر صحنه در گوش او می خواندند تا او بتواند مقابل دوربین آن ها را بگوید.

از زمان انتشار خبر کناره گیری بروس ویلیس از حرفه ی بازیگری، بسیاری از چهره های هالیوود از جمله سیلوستر استالونه، جان تراولتا و همینطور همسر سابقش، دمی مور، در پیام هایی با ابراز عشق و احترام خود نسبت به این ستاره ی هالیوودی، حمایت خود از او را اعلام کرده اند.

بروس ویلیس که اخیراً ۶۷ ساله شده از محبوب ترین و مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود بوده است. ویلیس بیشتر با بازی در نقش افسر پلیس نیویورک، جان مک‌ کلین، در مجموعه فیلم‌ اکشن «جان سخت» (Die Hard) شناخته می شود. او یک جایزه گلدن گلوب برای سریال Moonlighting و سه جایزه امی (از جمله یک جایزه برای نقش کوتاه در سریال Friends) دریافت کرده است و از دیگر آثار ماندگار او می‌ توان به فیلم های «داستان عامه‌ پسند» (Pulp Fiction)، «حس ششم» (The Sixth Sense) و «آرماگدون» (Armageddon) اشاره کرد.

اختلال زبان پریشی یا آفازی چیست؟

آفازی یا زبان پریشی یک بیماری است که باعث اختلال در تکلم می شود و می تواند نوشتن و درک زبان را هم دشوار سازد.

این مشکل معمولاً به دنبال وقوع سکته مغزی یا دیگر جراحات مغزی رخ می دهد.

افراد مبتلا به زبان پریشی ممکن است هنگام صحبت دچار لکنت شوند یا برخی کلمات را جا بیاندازند و پیدا کردن واژه ی مناسب برای آن ها دشوار است. درک مفاهیمی همچون بالا و پایین، چپ و راست و ساعت هم می تواند برای چنین افرادی زمان بر باشد. برخی از این افراد به ناسزاگویی تمایل پیدا می کنند و ممکن است آن ها را با افراد مست اشتباه بگیرند.

زبان پریشی یا آفازی از طریق تست های مختلف فیزیکی و عصب شناختی تشخیص داده می شود. ممکن است از بیمار اسکن مغزی گرفته شود و پزشک از او بخواهد کلمات و عباراتی را تکرار کند و رفلکس های (واکنش های غیرارادی) او را مورد سنجش قرار دهد.

زبان پریشی درمان قطعی ای ندارد اما برای کنترل آن معمولاً از گفتار درمانی استفاده می شود.

امیلیا کلارک و شارون استون دو بازیگر مشهور دیگری هستند که تاکنون از تجربه ی ابتلا به اختلال زبان پریشی سخن گفته اند. هم کلارک و استون در گذشته در پی ابتلا به آنوریسم مغزی برای مدتی به طور موقت دچار زبان پریشی شده بودند.

منبع: insider ، insider ، insider ، insider ، cinemablend
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود