آهنگ جدید پینک فلوید بعد از ۳۰ سال در اعتراض به جنگ اوکراین + ویدئو

آهنگ جدید پینک فلوید بعد از ۳۰ سال در اعتراض به جنگ اوکراین + ویدئو

اعضای گروه موسیقی پینک فلوید به دور هم جمع شدند تا برای اولین بار در ۲۸ سال اخیر قطعه ی جدیدی، در اعتراض به جنگ اوکراین منتشر کنند.

قطعه ی «هی هی بلند شو» (Hey Hey, Rise Up) با شرکت دیوید گیلمور و نیک میسن به همراه گای پرت، بیسیست قدیمی گروه پینک فلوید و نیتین سونی، نوازنده ی کیبورد ضبط شده است.

این آهنگ بر روی ترانه ای با صدای آندری خلیونوک، خواننده ی گروه موسیقی اوکراینی بوم باکس ساخته شده است.

گیلمور این آهنگ را جلوه ای از «خشم علیه یک ابرقدرت که به یک ملت صلح طلب حمله برده» توصیف کرده است.

او همچنین هدف از این قطعه را تقویت روحیه ی مردم اوکراین و درخواستی «برای صلح» عنوان کرده است.

کار بر روی این آهنگ از چند هفته قبل آغاز شد، زمانی که گیلمور در اینستاگرام با پستی از آندری خلیونوک مواجه شد. خلیونوک ویدئویی از خود در کی‌یف منتشر کرده بود که او را مسلح و آماده برای جنگ با روسیه نشان می داد.

خلیونوک در این ویدئو رو به دوربین یک آهنگ اعتراضی را می خواند که در زمان جنگ جهانی اول نوشته شده و طی ۶ هفته ای که از جنگ اوکراین می گذارد به یک شعار امیدبخش در این کشور بدل شده است.

به گفته ی گیلمور، او با دیدن ویدئوی خلیونوک به این فکر افتاد که می توان این ترانه را به قطعه ای زیبا بدل کرد.

بر حسب تصادف، گیلمور خود در سال ۲۰۱۵ اجرای زنده ای با گروه موسیقی اوکراینی بوم باکس داشت. اینگونه شد که گیلمور با خلیونوک تماس گرفت تا اجازه ی این کار را از او بگیرد.

او در اینباره می گوید: «واقعیت این است که وقتی با او حرف زدم روی تخت بیمارستان بود. به خاطر یک جراحت جزئی بر اثر خمپاره بستری شده بود. پس او خودش در خط مقدم جنگ حضور دارد.»

«کمی از آهنگ را از پشت خط تلفن برایش نواختم و او هم اجازه اش را بهمان داد.»

آندری خلیونوک

این قطعه روز جمعه منتشر شد و قرار است همه ی عواید حاصل از آن به حمایت از مردم اوکراین و صندوق بشردوستانه ی اوکراین اختصاص یابد.

این آهنگ از اهمیت ویژه ای برای گیلمور برخوردار است چرا که همسر پسرش، جانینا پدان، یک هنرمند اوکراینی الاصل است.

به گفته ی گیلمور، جانینا منبع الهام طرح جلد این آهنگ بود که گل آفتابگردان یعنی گل ملی اوکراین است.

گیلمور می گوید جانینا برای آن ها ماجرای زنی در ابتدای جنگ اوکراین را تعریف کرد که به سربازان روس تخم آفتابگردان داده و به آن ها گفته بود امیدوار است از همانجایی که می میرند گل آفتابگردان بروید.

به گفته ی گیلمور، او به «ناتوانی و عجز غرب» در برابر تجاوز روسیه پی برد اما با تحریم های اعمال شده علیه این کشور موافق است.

او در اینباره می گوید: «شرم آور است که بیشترین ضرر را مردم عادی از تحریم ها می کنند اما ساز و کار تحریم به همین شکل است. چون به ایجاد نارضایتی در یک کشور کمک می کند و امید این است که همین امر باعث تغییراتی در حکومت شود.»

راجر واترز، دیگر عضو گروه پینک فلوید در این قطعه ی جدید حضور ندارد. او در سال ۱۹۸۵ این گروه را ترک کرد و از آن زمان، تنها گاهی با آن ها اجرای زنده داشته است، از جمله کنسرتی که در سال ۲۰۰۵ برگزار شد.

منبع: bbc
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود