پنیر محلی شیراز رامک، پنیری که ازش سیر نمیشی

پنیر محلی شیراز رامک، پنیری که ازش سیر نمیشی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

احتمالاً زیاد شنیده‌اید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و اهمیت بسیار زیادی در سلامتی افراد دارد. در  میان انواع مختلف صبحانه و وعده‌های غذایی، همواره ردپایی از پنیر وجود دارد. ارزش غذایی پنیر به ‌قدری زیاد است که نه ‌تنها در وعده صبحانه، بلکه در هر وعده دیگری می‌تواند جای داشته باشد. به همین سبب، ما هم در این مطلب به بررسی یکی از باکیفیت‌ترین پنیرهای بازار که ارزش غذایی زیادی دارد، پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با پنیر شیرازی رامک آشنا شویم:

دسته ­بندی انواع پنیرها

تنوع پنیر در دنیا بسیار زیاد است و دسته‌بندی‌های مختلفی برای انواع پنیرها وجود دارد. تنوع پنیر در کشور ایران نسبت به دنیا کمتر است اما مهم‌ترین دسته‌بندی انواع پنیر در ایران شامل پنیر سفید، پنیر لیقوان، لاکتیکی، پنیر خامه‌ای، پنیر لبنه و پنیر پروسس می‌باشد. یکی دیگر از انواع پنیر که نسبت به سایر پنیرها متفاوت است و از قدیم در ایران و به ویژه در مناطق جنوبی کشور و شهر شیراز رواج دارد، پنیر محلی است. این محصول به‌صورت سنتی و خانگی از شیر تازه تولید می‌شود که طعم آن کاملا مشابه با طعم شیر تازه بوده و بافت بسیار نرمی دارد. یکی از مهم­ترین مواردی که در خصوص پنیرهای محلی مطرح است؛ سلامت و بهداشت آن است. تولید این نوع پنیر به صورت خانگی و سنتی ممکن است مخاطرات بهداشتی فراوانی به همراه داشته باشد. برخی از شرکت‌های لبنی برای این مشکل راه حل‌هایی را ارائه داده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تولید پنیر محلی به روش کاملا بهداشتی

در بین شرکت­ های لبنی فعال در ایران، شرکت­ های محدودی نیاز و علاقه مصرف­ کنندگان نسبت به این نوع پنیر را تشخیص داده و اقدام به تولید این محصول در قالب یک فرآیند کاملا مکانیزه و بهداشتی نموده­ اند. شرکت فرآورده ­های لبنی رامک یکی از این شرکت­ هاست که با درک این نیاز مصرف کنندگان از سال ۱۳۹۲ اقدام به تولید این محصول تحت عنوان “پنیر محلی شیراز رامک” نمود، به نحوی که محصول تولید شده علاوه بر طعم تازه شیر و بافت نرم؛ از نظر بهداشتی کاملا سالم و مفید می‌باشد.

پنیر شیرازی رامک

پنیر محلی شیراز رامک، یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند بوده و طرفداران زیادی در سراسر کشور و به‌خصوص در شهر شیراز دارد!

شاید به‌توان گفت خاستگاه این نوع پنیر شهر شیراز بوده است و از آن‌جایی که مردم شیراز نیز علاقه زیادی به این محصول دارند؛ برند رامک به احترام محبوبیت این محصول در شهر شیراز، آن را با نام “پنیر محلی شیراز” وارد بازار کرد که در حال حاضر این محصول به “پنیر شیرازی” معروف است.

خواص پنیر شیرازی

پنیر شیرازی رامک دارای طعمی ملایم و همه‌پسند است. از مهم‌ترین مزیت­ های این محصول در مقایسه با سایر محصولات، میزان نمک پایین و ۱۲% پروتئین موجود در این محصول می­ باشد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به طعم سنتی آن اشاره کرد، این پنیر حس و حال شما را به روزهای قدیم می‌برد و تجربه‌ای به‌یادماندنی برایتان می‌سازد.

نحوه نگهداری پنیر شیرازی

اگر بخواهیم کمی درباره نحوه نگهداری پنیر شیرازی با شما صحبت کنیم، باید بگوییم به دلیل فرآیند خاص تولید آن، این محصول حساسیت زیادی به دما دارد و در تمام مراحل تولید تا نگهداری، باید سرمایش آن به‌خوبی حفظ شود. مدت ماندگاری این محصول تنها ۲۷ روز است و همین موضوع است که باعث می‌شود همواره با محصولی تازه و باکیفیت روبه‌رو باشید. همه­ ی آن چیزی که از یک پنیر باید انتظار داشت، همین تازگی، کیفیت و ارزش غذایی بالا است.

پنیر شیرازی رامک

انواع غذاهای مختلف با پنیر شیرازی

خوشبختانه پنیر شیرازی، محصولی است که با ذائقه افراد یک خانواده با سنین مختلف، هماهنگ است،  از این ‌رو هم در وعده‌های غذایی روزانه و هم در دورهمی و مهمانی‌ها می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

ویژگی‌های پنیر شیرازی رامک دست ‌به ‌دست هم داده‌اند تا در صبحانه، شام، میان وعده به همراه نان، چای، دمنوش، آبمیوه و میوه‌های تابستانی قابل استفاده باشد. از پنیر شیرازی می‌توان در تهیه انواع سالادها نیز استفاده کرد.

همچنین می‌توانید پنیر شیرازی را به راحتی سوخاری کرده و به عنوان یک میان ­وعده سالم و خوشمزه نوش جان کنید و یا  با خلاقیت خودتان در غذاهای مختلف از آن استفاده کنید.

سخن آخر

همان طور که می‌دانید برند رامک یکی از پرسابقه‌ترین برندها در تولید انواع پنیر به ویژه پنیر شیرازی و سایر محصولات لبنی ست و همواره در تلاش است که همه افراد جامعه از مواد غذایی سالم و خوشمزه بهره مند شوند و به نوبه خود، در این زمینه جز موفق‌ترین برندها بوده است. که این موضوع به خوبی در همه محصولات رامک، دیده می شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود