اعلام تاریخ آغاز خرید کتاب های درسی سال تحصیلی جدید و قیمت کتاب های کمک آموزشی

اعلام تاریخ آغاز خرید کتاب های درسی سال تحصیلی جدید و قیمت کتاب های کمک آموزشی

ثبت سفارش و خرید کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۲۸ فروردین آغاز خواهد شد. محمد علوی‌ تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مورد آغاز خرید کتاب های درسی سال تحصیلی جدید گفته است: «طبق هماهنگی‌ها ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌ها و رشته‌های تحصیلی از ۲۸ فروردین آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۵ تیرماه آغاز می‌شود. در راستای توسعه دولت الکترونیک و برای تسهیل در دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب­‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب­‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در همه دوره‌ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش­‌آموزان با نیاز‌های ویژه (استثنایی) از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده، انجام خواهد شد».

خرید کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جدید از یکشنبه

ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش‌آموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیش‌دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیش‌حرفه‌ ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه‌ ای استثنایی از ۵ تیر الی ۱۱ شهریور انجام خواهد شد. علوی تبار در مورد اینکه افراد چگونه می توانند کتب درسی را بخرند، گفته است: « افراد می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی برای سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. در شیوه فردی والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به‌صورت پایه رشته‌ای (گروهی) برای سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌کنند».

خرید کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جدید از یکشنبه

وی در مورد قیمت کتب درسی نیز گفته است: «قیمت کتاب‌های درسی امسال نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۲۲ درصد افزایش دارد و خرید کتاب‌ها فقط از درگاه بانکی سامانه انجام خواهد شد وکتاب‌های دانش آموزان مناطق محروم به صورت نیم بها و یا رایگان خواهد بود». کتاب های درسی نیز در تاریخ چهاردهم شهریور از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. قیمت بسته های آموزشی هر کدام از پایه ها و دوره های تحصیلی هم به شرح زیر است:

خرید کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جدید از یکشنبه

خرید کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جدید از یکشنبه

 

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود