دفاع امیر مقاره در کنسرت ماکان بند از گروه آرون افشار با اثبات پلی بک نبودن اجرا + ویدئو

دفاع امیر مقاره در کنسرت ماکان بند از گروه آرون افشار با اثبات پلی بک نبودن اجرا + ویدئو

امیر مقاره ، از خوانندگان گروه ماکان بند، در کنسرت جدید خود که شب گذشته در کیش برگزار شد، از نوازنده ویولن کنسرت آرون افشار حمایت کرد و تایماز اطاعتی که از نوازنده گروه ماکان بود، درستی اتفاقی که برای آرشه ویولن پرهام حسینی افتاد را تایید نمود؛ اتفاقی که ذهنیت بیشتر مردم و رسانه ها را به سمت پلی بک بودن اجرا سوق داد.

امیر مقاره در این کنسرت گفت:

«یک سری ها گارد گرفتند که اجرا پلی بک بوده است و یک سری بی سواد آمدند این اتفاق را تخریب کنند. ما می خواهیم همین الان روی استیج تست کنیم که آیا می شود با ته آرشه بنوازیم یا خیر. یعنی با ته چوب! چون خیلی ها ادعای باسواد بودنشان می شد. ما به عنوان کسانی که در این حوزه هستیم وظیفه خود می دانیم که از همکارمان حمایت کنیم.»

سپس، نوازنده گروه ماکان شروع به نواختن با سمت چوب و همین طور با سمت آرشه کرد تا نشان دهد تفاوت صدا و اجرا بسیار جزیی و نامحسوس است. بنابراین ، ممکن است خیلی ها متوجه آن نشوند. به همین دلیل، می توان به پلی بک نبودن و زنده بودن اجرای گروه موسیقی آرون افشار در شب کنسرت یقین برد و ادعای پلی بک بودن را رد کرد.

 

ماجرای پاره شدن آرشه در شب کنسرت چه بود؟

 در یک اتفاق عجیب، آرشه ویولن هنگام اجرا پاره شد اما نوازنده ویولن، پرهام حسینی، بدون مضطرب شدن و دستپاچگی با آرشه پاره همچنان به نوازندگی ادامه می دهد.

نکته مهم اینجاست که با وجود پارگی آرشه، حضار همان کیفیت صدایی به گوششان می رسید که در حالت سالم بودن آرشه می شنیدند.

همین امر باعث رسوایی این گروه موسیقی مبنی بر پلی بک بودن این اجرا شد که موجبات ناراحتی افرادی شد که بلیت کنسرت را خریده بودند تا اجرای زنده این خواننده به همراه تیم نوازنده اش را شاهد باشند.

درباره گروه ماکان بند:

«ماکان بند» یک گروه موسیقی ایرانی در ژانر پاپ است که در سال ۱۳۹۵ شکل گرفته است. این گروه متشکل از رهام هادیان، امیر مقاره و امیرمیلاد نیکزاد است و یاشار خسروی آهنگساز و نوازندهٔ ساکسوفون، رهبری آن را از زمان شکل‌گیری بر عهده گرفته است.

امیر زادهٔ ۳ دی سال ۱۳۷۴ و رهام زادهٔ ۷ مرداد ۱۳۷۰ است.

ماکان بند در زمانی کوتاه توانست به شهرت برسد و کنسرت‌هایشان با استقبال مخاطبان سبک پاپ روبرو گردید. طرفداران موسیقی‌ پاپ بر این اعتقاد هستند که این گروه، عمدهٔ شهرتشان را پس از انتشار آهنگ «هر بار این درو» به‌دست‌آورده‌اند.

نام «ماکان» ریشهٔ فارسی، دیلمی دارد و نام یکی از پسران کاک از حاکمان مازندران در سدهٔ چهارم هجری، به معنی شجاعت است.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

ماجرای لب زدن محسن ابراهیم زاده در کنسرتش چه بود؟ + ویدئو

حرکات عجیب و غریب مینا وحید در کنسرت ماکان بند + ویدیو

ادل دو دلداده را در کنسرتش به هم رساند!

حواشی کنسرت جنجالی تتلو در استانبول + ویدئو

واکنش ابی به حواشی کنسرت بی سابقه و جنجالی اش در ارمنستان

مطالب مرتبط
۱۶ نظر

ورود

  • رحیم فروردین ۳۰, ۱۴۰۱

    ظاهرا خوانندگان دوزاری اتحادیه تشکیل دادن تا از گندکاری های همدیگه دفاع کنند. هیچ کدومتون توانایی یک اجرای زنده درست رو ندارید. توی استودیو و با هزارتا دستکاری صداتون رو ضبط می کنید باز آدم زورش میرسه گوش بده حالا چه برسه به اجرای زنده. حالا چارتا بچه که توی عمرشون موسیقی درست گوش ندادن براتون جیغ می کشند الکی توهم موسیقیدان و خواننده بودن بهتون دست نده.

    • fati فروردین ۳۰, ۱۴۰۱

      آقای رحیم اولا بچه خودتی که انقدرشعور نداری که به هنرمندمملکت احترام بزاری..هرکسی سلیقه خودشو داره ولی حق نداره توهین کنه…گروه ماکان بند یکی از بهترین هاس

      • Sobhan فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

        ما به هنرمند بی احترامی نمی‌کنیم اگه هنر مند بود بهش بی احترامی نمیشد یارو بلد نیست بقیه واسه آهنگ پیدا کنه ما نقد میکنیم تو فرق رپ و راک رو می‌دونی؟یا پاپ و رپ؟

    • ناشناس فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      شما که آنقدر بی ادب هستین که توانایی درک این موضوع رو ندارید که همه مردم آزاد هستن هرکسی رو دوست داشته باشند و به اون فرد افتخار کنند همین بچه هایی که شما میگید تمام تلاششون رو کردن که خودشون رو به همه ثابت کنند که به نظر من توانستند به امثال شما ثابت کنند که همیشه می‌توانند موفق باشند و بهترین باشن همین بچه ها همیشه و همه جا گفتن حرف های شما زره ای براشون ارزش نداره این همه سال تلاششون رو به خاطر یه حرف بی ارزش تباه نمی‌کنن و خیلی قوی تر از قبل ادامه میدم پس لطفا به حرف هایی که میزنی فکر کن شاید همین بچه ها از تویی که معلوم نیست چند سالته بیشتر تلاش کردند و بیشتر سختی کشیدن که الان به اینجا برسن پس تویی که تلاش نکردی و دنبال آرزو هات نرفتی رو نمیشه با اونی که تمام تلاشش رو کرد و به آرزو های رسید مقایسه کرد

      • سالار فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

        موسیقی و هر هنر دیگه اصولی داره. کسی ایرادی به سبک و ژانر موسیقی اینها نگرفت که بگی سلیقه ایه. فالش خوانی رو هر کسی که اصول آواز و موسیقی رو بدونه می تونه تشخیص بده. چه سبک موسیقی طرف پاپ باشه یا سنتی یا هر چیز دیگه وقتی نمی تونه درست بخونه یا بنوازه اهل فن اون رو تشخیص میدن. اینکه عده ای کشته مرده و عاشق چشم و ابرو و زلف پریشون طرف هستند اون رو هنرمند نمیکنه. حتی اگر فقط به خاطر موسیقی اش هم اون رو دوست داشته باشند بازهم اون رو هنرمند نمیکنه. همین طرفداریهای بی حساب و کتاب و متعصبانه باعث میشه که طرف به خودش زحمت نده که دانش و مهارتش رو بالاتر ببره. به خودش زحمت نده کار با کیفیت تر بسازه و یاد بگیره چطور اجرا کنه. البته این فقط مختص ایران نیست توی خارج هم مشابه اینها زیاده فقط اونجا شاید به دلیل رقابت بیشتر، این خواننده ها تلاش بیشتری برای ارتقاء خودشون می کنند.

    • فاطیما اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      خیلی برات متاسفم که این طور داری قضاوت می کنی آرون افشار و ماکان بند خیلی عزیز هستن و آهنگ های خیلی زیبایی را تولید می کنند
      متاسفم برات?
      امیر جانم رهام جانم هیچ جای نگرانی نیست ما به خاطر شما حاضریم دعوا کنیم من هم از این کار ها کردم تا الان ولی برای دیگران متاسفم که این طور قضاوت می کنند ?
      ولی هیچ نگران نباشید خانواده ماکان دشمنان زیادی دارد ولی ما این خانواده را زنده نگه میداریم و پاییدار?
      نارنجی کوچولوی من امیر

  • Negin فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    خیلی خوبن ماکان بند ??? بهلدینگ گروه هستن ??

  • Negin فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    خیلی خوبه گروه ماکان بند ? بهترین گروه ???

  • Sobhan فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    ما به هنرمند بی احترامی نمی‌کنیم اگه هنر مند بود بهش بی احترامی نمیشد یارو بلد نیست بقیه واسه آهنگ پیدا کنه ما نقد میکنیم تو فرق رپ و راک رو می‌دونی؟یا پاپ و رپ؟۴۶۷۸۸۶۵

    • Mahla اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

      اگه بلد بودین جای هنرمندان عزیز بودین ولی کو نیستین؟ بیا پیاین توروخدا

      • سعید اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

        پس تو هم غلط میکنی از مسئولین و مدیران انتقاد کنی چون اگر خودت بلد بودی تو الان جای اونها بودی! همچین میگی انگار توی این مملکت آدمها با توجه به توانایی و لیاقتشون به جایی میرسند. صدها خواننده و نوازنده و آهنگساز توی مملکتمون داریم که بسیار بهتر از این هنرمندنماهای بی هنر هستند ولی چون پول و کانکشن نداشتند، چون نمی خواستند پا روی وجدانشون بگذارند و با کپی برداری آثار دیگران و ساخت موسیقی تکراری و چیپ و اجراهای نمایشی الکی مخاطب بدست بیارند الان به هیچ جایی نرسیدند.

  • Roksana فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    واقعا نمیدونم بعضی افراد چرا همش به هنرمند های گرامی تهمت یا هرچیز دیگه ای میزنن مگه چیکار در حقتون کردن صدا به این قشنگی اخه باید بعد جواب پس بدید با هنرمند کشورتون هم اینطوری میکنید؟! بالاخره کنسرت زنده هست و ممکن هر اتفاقی بیفته پس قرار نیست واسه یه اتفاق کوچک تهمت بزنیم یا فحش بدیم یا… خدا وکیلی خدا حفظشون هم بکنه والا بخدا

  • محبوبه اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    دم گروه ماکان بند گرررم از اینکه به همکارانشون تا این حد احترام میذارن و ازشون دفاع میکنن اینه که محبوبند و همیشه درخشان

  • Mahla اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    شما بلد نیستین درست انتقاد کنین دیگه چه برسه به اینکه بخواین از فوت و فن هر سبک موسیقی سر در بیارین ?

  • Mahla اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    افتخار میکنم که الگوم شمایین ماکان بند عزیز❤️