جنجال سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی و واکنش ها به آن

جنجال سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی و واکنش ها به آن

پس از مطرح شدن ادعاهایی در شبکه های اجتماعی درباره ی سفر خانواده ی محمدباقر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی، الیاس قالیباف، فرزند رئیس مجلس این سفر را تأیید کرد.

روز گذشته، وحید اشتری، فعال رسانه ای، در رشته توئیتی مدعی شد زهرا مشیر و مریم قالیباف همسر و دختر محمدباقر قالیباف و امیررضا بحیرایی داماد وی برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند و دیروز سه‌ شنبه از استانبول به همراه حجم بالای بار وارد فرودگاه امام خمینی شدند.

او در اینباره نوشته بود:

«چند تا از مسافران استانبول یک‌ سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پروازهای ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌ اند که امروز به‌ خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌ اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌ اند. ظاهرا خانواده آقای قالیباف⁩ بوده‌ اند.

همسر ایشان سرکار خانم زهرا مشیر را شناخته‌ اند. یک زوج جوان هم با ایشان بوده که یا پسر و عروس‌ شان و یا دختر و دامادشان بوده‌ اند. ظاهر حجم بالای باری که از ترکیه می‌ آورده‌ اند، کالسکه و کیف نوزاد و تخت تاشوی کودک و امثالهم بوده است. یعنی برای خرید سیسمونی به ترکیه رفته بودند.

از بعدازظهر تا حالا برای مطمئن شدن با بچه‌ های فرودگاه امام و هواپیمایی معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم این سه نفر در لیست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت ۱۳:۴۵ امروز معراج ‌از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است: زهرا مشیر، مریم قالیباف و امیررضا بحیرایی (داماد)»

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

انتشار این خبر واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت و حتی برخی خواستار استعفا یا عذرخواهی رئیس مجلس شدند.

محمدباقر قالیباف در جریان مناظره انتخاباتی سال ۹۶ به شدت از واردات سیسمونی و لباس بچه از خارج از کشور انتقاد کرده بود. او در آن مناظره گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش (دولت روحانی) می‌ رود لباس بچه از ایتالیا می‌ آورد. مردم شما فکر می‌ کنید اقتصاد ما درست می‌شود؟ هرگز.»

در همین حال الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر قالیباف، با انتشار پستی اینستاگرامی سفر اعضای خانواده‌ اش به ترکیه را تأیید کرد اما گفت پدرش از قبل مخالفت خود با این کار را ابراز کرده بود. الیاس قالیباف همچنین گفت این سفر برای خرید سیسمونی صورت نگرفته بود اما به سهم خود از مردم عذرخواهی کرد و گفت خانواده اش هم باید عذرخواهی کنند. این پست با هشتگ خطای نابخشودنی منتشر شده است.

او در این پست نوشته:

«خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌.

آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ نمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی تر می کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می کند.

این رفتار حتما مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متاسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می کنم و آن ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند.

انشاالله خدا در این شب های قدر همه قصور ها و خطاهای ما را ببخشد.»

سفر خانواده قالیباف به ترکیه

همچنین دستیار سیاسی و رسانه‌ ای قالیباف، محمد سعید احدیان در توئیتی با اشاره به سفر جنجالی خانواده قالیباف به ترکیه نوشت:

«عجب جشنی گرفتند مخالفان قالیباف. بزرگنمایی که در تخصص شما است اما مهم نیست که موضوع کوچک باشد یا بزرگ، خطای فرزند را به پای پدر نمی نویسند.»

عباس عبدی، فعال سیاسی در توییتی در این رابطه نوشت:

«این خبر آن قدر مهم و ویرانگر است که وی (قالیباف) باید از همه مناصب خود استعفا دهد. حیف که اطمینان دارم نفر جایگزین او، نامناسب‌تر خواهد بود. پس پیشنهاد استعفا نمی‌دهم. فقط نمی‌دانم از این پس چگونه در دوربین نگاه کرده و علیه ۴ درصدی‌ها حرف می‌زند چون این خرید خاص طبقه یک در ده‌هزاری‌ها است.»

کامبیز مهدی زاده، داماد روحانی هم در توییتر خود اینگونه به این خبر جنجالی واکنش نشان داد:

«آقای قالیباف با چند درصد می‌شود به ترکیه سفر کرد و سیسمونی خرید؟ ٩۶ درصد یا ۴ درصد؟»

مهدی صیاد شیرازی، فرزند شهید صیاد شیرازی هم در توییتر خود ضمن انتشار ویدئوی صحبت های انتقادی قالیباف درباره ی واردات لباس بچه از خارج کشور در مناظره انتخاباتی سال ۹۶، با هشتگ خطای نابخشودنی به این خبر واکنش نشان داد.

حمید رسایی، نماینده سابق مجلس هم در توییتر خود در پاسخ به صحبت های دستیار قالیباف نوشت:

«جناب احدیان! همانطور که خطای آن فرزند به پای پدر نوشته نمی شود، عذرخواهی این فرزند هم به نام پدر نوشته نمی شود.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵۳ نظر

ورود

  • حسین فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    متاسفانه تجمل گرایی تو دولتی ها خیلی خیلی رایج هستش
    رفتم وزارت کشور خیلی شون اپل دارن
    اونم تو این شرایط کشور
    شعور هم خوب چیزیه

    • احسان فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      عادت کردیم بعدم که لو میره مثل حداد عادل و الباقی میگن چون اصولگراییم بزرگنمایی شده.
      چپ و راست با پول مردم خوب خوش میگذرونن

      • زینب فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

        حالم به هم می خوره از این همه ریا و دو رویی . واقعا برای این نظام و کشور متاسفم . کاش می شد بچه هام و یه جای بهتر بفرستم برای زندگی که توش حد اقل دورویی نباشه و مسیو اینش هر کاری می کنن نگن من نبودم ،
        آقای قالیباف همسرتون هم بدون رضایت شما دختر و دامادمتون رو تو این سفر همراهی کردن؟من از اون دست آدم هایی هستم که هر ساله فقط برای یاد گیری وحدت ملی به فرزندانم اونها رو برای راهپیمایی های ملی بدون دادن شعار می برم . و معاند نیستم . اما گاهی احساس می کنم کارم اشتباهه . و این نظام ارزشش رو نداره . البته هدف من چیز دیگه است .
        برای شما و همه چپاول گران پر ادعا کشور عزیزم ایران متاسفم .
        شما کاری با وطنم و دینم کردید که گاهی به اعتقاداتم مشکوک می شوم .
        من امثالی مثل خانواده شما را زیاد دیده ام و از غرور کاذب و تجمل گرایی افراطی که در وجود همسر و فرزندانتان پشت نقاب چادر هست به شدت آگاهم . حالم از همه شما به هم می خوره……

        • پرهام اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

          داریم با یه عده بدبخت عقده ای تازه به دوران رسیده زندگی میکنیم فقط نسخه پیچیدن برای مارو خوب بلدن اینا خیلی بیشرفتر ازاین صحبتان که زحمت بدن راجب کارشون حتی فکرکنن..

    • مجید فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      فقط میتونم بگم واقعا متاسفم متاسف

    • مهرداد عابدی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      جناب آقای الیاس قالیباف
      با وجود اشتباه فاحش خانواده تان، شما همچنان ملت عادی و مطالبه گر را در اوج بی شرمی معاند و بدخواهان انقلاب مینامید
      این تهمت و توهین شما به ملت شریف ایران عمیقا شخصیت واقعی و ریاکار شما و خانواده تان را برای ملت شریف ایران شفاف تر میسازد

      • داود اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

        به خودت نگیر معاند و بدخواهان امثال عباس عبدی رو میگه . من هم به این سفر منتقدم و انتظار دارم قالیباف حد اقل زنش را طلاق دهد.

  • سهراب فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    فرضا که آقای قالیباف مخالف این سفر بودند (که از همراهی همسرشون با دختر و داماد کاملا مشخصه چقدر مخالف بودند!) من در تعجبم از خانواده ای که مجموع حساب بانکی همه شون باهم زیر صد تومنه، کلا یک خونه ۳۰۰ متری توی منطقه ۴ تهران دارند و دو تا ماشین قدیمی، چطور اینقدر راحت برای خرید سیسمونی نوه شون خانوادگی میرن ترکیه و با کلی جنس بر می گردند؟! حتما اینها از دسیسه های دشمنان انقلابه!
    فکر کن کسانیکه ادعای قناعت و ساده زیستی شون گوش فلک رو کر کرده و صبح تا شب دم از حمایت از تولید داخل میزنند و دست مردم ایران رو از تمام اجناس و کالاهای باکیفیت کوتاه کردند، حتی برای خرید چهارتا تیر و تخته (که توی ایران هم نمونه با کیفیتش هست) بلند میشن میرن خارج از کشور. حتما اینها از دسیسه های دشمنان انقلابه!

    حالا کاری با اون عده ای که در این مواقع مشغول فرافکنی و توجیه و ماله کشی میشن ندارم. اونها تکلیفشون مشخصه. نونشون توی خیانت به ملت ایرانه. بیشتر دلم به حال اونهایی میسوزه که بعد از چهل و چند سال هنوز فکر می کنند این مسئول با اون مسئول فرق میکنه، اصلاح طلب و اصولگرا فرق می کنه. بلند میشن میرن رای میدن خیال میکنند جای امثال روحانی، رییسی یا قالیباف بیاد اوضاع بهتر میشه.

    خوب به سلامتی این اتفاق هم افتاد تا آقای قالیباف بیش از پیش به لزوم حمایت از طرح صیانت پی ببره و از این پس برای تصویب سریعتر این طرح، بیشتر تلاش کنه تا جلوی دسیسه های دشمنان انقلاب گرفته بشه و خدای نکرده بازهم شاهد این نباشیم که واقعیت زندگی و عملکرد مسئولان در فضای مجازی به گوش و چشم مردم برسه. مردم فقط حقایق رو باید از بیست و سی و سایر بخشهای خبری صدا و سیما بشنوند تا خیالشون جمع بشه که اگرچه مردم دنیا و مخصوصا کشورهای غربی با فقر و فلاکت و حاکمانی فاسد دست به گریبانند ولی مردم ایران پاک ترین و مقدس ترین نظام حاکم رو دارند.

    • شهروز فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      هر چ بگندد نمکش میزنن وای ب روزی ک بگندد نمک، خیلی وفته نمک گندیده شده، فاتحه کشور همون روزی خونده سد ک انقلاب سد

    • دکتر اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

      آفرین سهراب ،زیباگفتی ولی این جماعت تازمانی که جهل برکله شان حکومت دارد توقعی نیست،جماعت سطحی بین وفریب خورده

    • غلامدحیدر اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

      احسنت دمت شم??????

  • صدرا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    عقل پسر قالیباف بیشتر از مشاور سیاسی شه !!!!!
    پسر قالیباف سیاسی تر از مشاور سیاسی قالیبافه!!!!!
    یه شعوری به خرج داده با زیرکی تهوع آوری حداقل عذرخواهی کرده !! مشاور سیاسیه تا فردا توئیت میزنه اسراییل و آمریکا و معاندین بوده!!!
    خدا رحمت کنه ایرج پزشک زاد رو با اون قصه دایی جان ناپلئونه ش ماجرای امروز این مسئولین رو به تصویر کشید! آدمای متوهمی که همه اشتباهتشونو گردن این و اون میندازن اونم با پررویی و وقاحت!

  • عهههههههه فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    خطای فرزند رو به پای پدر نمینویسند. ولی حداقل پدر باید از فرزند اعلام برائت کند. مگر خود قالیباف به دختر وزیر گیر نداد ….
    ما رو بگو که دلمون خوش بود به قالیباف
    متاسفانه مملکت رو فقط امام زمان نگه داشته…

    • vvv فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      به نظرت واقعا الان مملکت نگه داشته شده اس!!!

      • نعمت اله اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

        بخدا اگه قالیباف گماشته در خونه من باشه من رغبت نمی کنم وسایلی مثل نان .سبزی گوشت . میوه که او برا خانه ام گرفته بخورم من نمیدونم کی اونه گذاشته رییس مجلس خانه قانون ملت ما وای بحال ما

  • صادق فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    مسئولین بی درد… مردم بدبخت…۴ درصدی ها… بیکاری، گرانی، تورم ، عدم ازدواج جوانان، آمار طلاق، فروش کلیه! اعتیاد، فقر، بزهکاری، تن فروشی، اختلاص با اخلاص ،دروغ، شعار، شعار و شعار… خیر نبینید…خدا ازتون نگذره… اصلا شما ب خدا اعتقاد دارید؟؟! نه … این نرده بانی که برای خودتون درست کردین و از اون بالا رفتین و صد البته میرید ، برای نابود کردن اعتقادات مردمه… مردمو بی دین کردین… ننگ به همه تون بباره… ننگ ب روزگارتون بباره… ننگ به زندگیتون بباره… بچه هاتون سقط بشن… ننگ به وجودتون … ننگ به ….. ننگ به همه چی تون بباره…

  • ارژنگ فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    طرح صیانت برای همینه که این کثافت کاری ها معلوم نشه.

  • ملت فراموشکار فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    همچین میگن برا خرید نرفتیم پس حتما رفتن زیارت امام زاده.هنوز اون پرونده بخشیدن زمین با زنش مشخص نشد این یکی اومد بالا. البته از قدیم گفتن خشت اول را نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.

  • ملت فراموشکار فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    همچین میگن برا خرید نرفتیم پس حتما رفتن زیارت امام زاده.هنوز اون پرونده بخشیدن زمین با زنش مشخص نشد این یکی اومد بالا. البته از قدیم گفتن خشت اول را نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج. همه مسولین فاسد هستن. فقط منتظر زمان مناسب هستن برگردن کشور مادریشون کانادا. تعجب میکنم این همه دزد چجوری کنار هم با هم کنار میان

  • مهرداد عابدی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    آقای دکتر و پسر جناب آقای دکتر به خودتان بیایید و به شعور ملت بی احترامی نکنید
    با این تکذیب کردن ها فقط چهره خود و انقلاب را نزد مردم منفورتر میکنید
    همانگونه که تا اکنون زندگی کردید و همچنان راه خود را ادامه بدهید بهتر است
    راحت بگویید ما جزو مردم عادی نیستیم، قانون و سخنرانی و شعارهای انقلابیتان برای دیگران است و در جهت نان خوردنتان و برای خودتان و اطرافیانتان نیست
    آن حرف و حدیث ها که میفرمایید حقایق بودند نه شایعات که اکنون گوشه دیگری از آن احادیث برای مردم آشکار شد

    *طرح صیانت را به فوریت اجرا کنید تا دروغ هایتان بیشتر آشکار نشده است و تا دست هم قطارانتان رو نشده است*

  • متی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    ما رو بگو که تا حالا فکر می‌کردیم فقط ژن مون معیوب بوده!! نگو سیسمونی داخلی مون مشکل داشته!!!

  • رضا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    مثل روز روشن بود که ظاهر قالباف ۱۸۰ درجه با باطنش فرق می کنه و آدم ریاکار و دورویی هستش

  • رضا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    پسرش نگران پول و امتیازاتیه که از پدر بهش رسیده و احساس خطر کرده . لخت شده برای بابا داره سینه میزنه . تازه اینا چیزاییه که لو میره خدا میدونه این ….چه عشق و حالی دارن میکنن مردم بدبخت تو نون شبشون موندن

  • مهرانا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    کارندارم،شاه داماد خوب از ته دل میخنده،والا منکه از وقتی این خبر رو شنیدم متعجبم،هر طرف سر میچرخونی جز اقتصاد بیمار گرونی،بدبختی،چیزی نیست،کلاه آقای قالیباف بالاتر

  • مصطفی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    روزانه هزاران نفر و هزینه های نجومی به کشورهای خارجی میروند اما خانواده مسئولان حق ندارند تا ترکیه هم بروند و باید جواب همه رابدهند که چرا رفتی چرا خرید کردی؟ پس باید به خانواده‌های مسئولان گفت شما مانند مردم عادی هم حق ندارید فقط این حق مال آزما بهتران است؟.

    • مرتضی اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      البته میدونم حضرت قالی باف اینقدر باران دیده و کلفت هست که، در شرایطی که عده ای فلک زده که قصد استخدام برای کارمند شدن دارندو اختیار کوتاه کردن موی صورت خود از حد مشخصی را هم ندارند و باید به چند نهاد حتی در صورت کارمند رسمی بودن پاسخ دهند، براحتی این موارد ناچیز امثال مسافرتهای خارج رفتن بدون دغدغه روزه داری در ماه رمضان و هزینه های آن را ماست مالی کنه. اما مهمتر از رفتن به خارج اون تفکری هست که در خانواده ایشان آنقدر این تفکر قدرت گرفته که باعث شده این جماعت یا خانواده مدعی دینداری و مسوول را وادارکنه علیرغم لفافیها و نسخه پیچی های شوهر خانواده به عنوان رییس مجلس برای مردم در مورد استفاده از خودروی و کالای یرانی برای خرید موارد جزیی به کشورهای خارجی پناه برند. برخی مجلس نشین ها جلوی ورود خودروها با جدیدترین تکنولوژی های روز و هیبریدی و دوستدار محیط زیست با مصرف بنزین کمتر از ۴ لیتر در صد کیلومتر را گرفتند و مردم را به بهانه حمایت از تولید داخل که عامل ایجاد انحصار و رانت۴۰ ساله برای نورچشمی هاست، سالهاست که مجبور میکنند ارابه های مرگ را با قیمت گزاف و صفهای طولانی و قرعه کشی تهیه کنند اما خودشان در دلهای ناپاک خود کوچکترین اعتقادی به موضوع ندارند و برای زندگی آنچنانی و فرزندان خود را به بهانه تحصیل روانه غرب میکنند خوب شما که بعنوان نماینده قوانین وضع میکنید بجای قوانین ضد و نقیض رانت پرور همان قوانین غربی را در کشور برقرار کنید که حداقل مردم مستضعف ۹۶ درصدی بی بهره نمانند واین دو رویی حکایت از نفاق ویران کننده آنها دارد….البته خوب که فکر میکنم بنظرم به کسی ربطی نداره چون دیگه نیازی به رییس جمهور شدن و رای گرفتن از مردم نداره…..

  • مصطفی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    سوزن و جوالدوز، کالسکه و دُرشکه!

    ?روزانه هزاران نفر، از سفر ترکیه و گرجستان و ارمنستان و امارات به کشور بر می گردند؛ کالاهایی را هم خریده و با خود آورده اند. کسی برای شان “بپّا” و “دوربین” نمی کارد تا با نام و مشخصات کامل خانواده، “هو” کند. اصلا چند نفر ما، همسر و دختر و داماد فلان مسئول را ببینیم، می شناسیم؟
    ♦️نه مسافرت خارجی، منع قانونی دارد و نه کالا -در حد بار مسافر- به همراه آوردن. (مع الاسف، هزینه سفر چند روزه به ترکیه، از برخی مسافرت های هوایی داخلی مثلا به کیش کمتر است. هزینه تورهای معمولی چند روزه به ترکیه، پنج میلیون تومان است).
    ?اما این مجاز بودن و منع قانونی نداشتن، یک مقوله است؛ و مروّت و عقلانیت به خرج دادن و سفر خارجی غیر ضرور نرفتن، یا کالای خارجی دارای مشابه داخلی نخریدن و نیاوردن، مقوله ای دیگر.
    ♦️به همسر و دختر و داماد یک مسئول، به صرف سفر به کشور همسایه، یا خریدن مثلا کالسکه و کیف نوزاد نمی شود ایراد قانونی گرفت؛ اما از موضع مروّت و عقلانیت، جای خرده و اعتراض دارد .
    ?این کار -که گویا قالیباف هم مخالف بوده- هم لطمه به شخصیت اوست، هم بی مهری به تولید ملی و اشتغال در کشوری که در معرض تحریم و مضیقه های ارزی است. خروج ارز از کشور و صرف کالای خارجی شدن، جفا در حق اقتصاد کشور است؛ ولو در حد ده، بیست، یا سی میلیون تومان.
    ♦️در عین حال، این اتفاقِ رصد شده، با شانتاژ رسانه ای، به عنوان زندگی اشرافی جا زده شد و حال آن که چنین قضاوتی، به صرف سفر به ترکیه و با خود هراه آوردن کالسکه نوزاد، بی انصافی و بی اخلاقی و سیاسی کاری است.
    ?”اختیار” یا “مسئولیت” فرزند و داماد برای مسافرت، یا همراه آوردن کالای مسافر، با پدر و پدر همسر نیست؛ اما همین سوژه پردازی سیاسی کارانه نشان می دهد خانواده مسئولان حتی باید از موضع شبهه هم پرهیز کنند، به ویژه اگر داعیه های اسلامی و انقلابی و مردمی داشته باشند. “اِجتَنِبوا مِن مَواضِعِ التُّهَم… آشیخ تو هم!”.
    ?اگر سفر کذایی را خلاف مروت و عقلانیت تلقی می کنیم، سوژه کردن آن برای زدن یک صاحب منصب، قطعا به طریق اولی، خلاف مروت و انصاف است. باید میان روشنگری اخلاق محور، با افشاگری پرده درانه و عاری از اخلاق و انصاف، فاصله گذاری کرد. اولی لازم و محترم است؛ دومی، مسموم و مطرود. اولی برای اصلاح است؛ دومی، برای تخریب و عملیات روانی.
    ♦️ماجرا هنگامی قابل تامل تر می شود که عنایت کنیم تیم عملیات کننده رسانه ای، بیطرف نیست و کاملا در خدمت یک جریان سیاسی سر تا پا فاسد عمل می کند. به همین دلیل هم غالبا در مچ گیری ها، سوزن را می بیند یا حتی سوزن می تراشد؛ اما چشم بر جوالدوز اشرافیت سیاسی که پادویی اش را می کند، می بندد.
    ?در سالگرد شهادت شهید سلیمانی، گوشی دست دختر شهید را آگراندیسمان می کند و می کوشد تمام سالگرد را تحت الشعاع قرار دهد؛ اما نه تنها مفاسد زنجیره ای اشرافیت غربگرا را نمی بیند؛ بلکه در طول سالها در خدمت ستاد عملیاتی آن عمل کرده است.
    ♦️… درست در روزی که پیش بینی صندوق بین المللی پول، از موفقیت ایران و کاهش ۸ درصدی تورم در سال جاری حکایت می کرد، بخش عمده ای از خبر سازی ها و مجادلات و مباحث در فضای مجازی، به حاشیه بازی مطلوب اشرافیت غربگرا گذشت.
    ?آیا به حاشیه انداختن موفقیت های هفت هشت ماه اخیر کشور با حاشیه سازی های رسانه ای، اتفاقی عادی و طبیعی است؟ کالسکه وارد کردن بد است؛ پیشران درشکه عملیات سیاست بازان شدن، کاری بدتر و قبیح تر.

    • مجتبی فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      خداییش چند میگیری اینطور ماله بکشی؟ خوب پول میدن نه؟ نرخش کلمه ایه یا ساعتی؟ فکر کنم کلمه ای باشه که این همه داستان نوشتی.
      نگو مفتی ماله میکشی چون اون وقت ثابت می کنی که کلا بالاخونه تعطیله.

      • بماند... فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

        مگه نمی‌دونی داداش .. این جماعت حقوق‌هاشون هم به رویل و یوآن هست؛ ریال نمی‌بینن بدبخت بیچاره‌ها! ?

    • شهروز فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

      فقط اینو بشنو بعد …شو :تو کشوری ک مردمش بخاطر نون شب تا کمر میرن داخل سطل اشغال، زیر پل میخابن، تو قبر میخابن، تو پشت بوم مبخابن، داخل ماشین میخابن،مجبورن دست ب کار ناپسند بزنن، اونوفت توی …اومدی از چی دفاع میکتی، اگه …داشتی حداافل حرف نمیزدی، برو …اینورا هم پبدات نشه، بخاطر چندرغاز پول و ی گونی برنج و. روغن چیا مبگه،خاک تو سرت ک اسمت انسانه اما انسان نیستی

    • سرباز اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      احسنت. درود بر شرفت

    • زهرا اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      البته میدونم حضرت قالی باف اینقدر باران دیده و کلفت هست که، در شرایطی که عده ای فلک زده که قصد استخدام برای کارمند شدن دارندو اختیار کوتاه کردن موی صورت خود از حد مشخصی را هم ندارند و باید به چند نهاد حتی در صورت کارمند رسمی بودن پاسخ دهند، براحتی این موارد ناچیز امثال مسافرتهای خارج رفتن بدون دغدغه روزه داری در ماه رمضان و هزینه های آن را ماست مالی کنه. اما مهمتر از رفتن به خارج اون تفکری هست که در خانواده ایشان آنقدر این تفکر قدرت گرفته که باعث شده این جماعت یا خانواده مدعی دینداری و مسوول را وادارکنه علیرغم لفافیها و نسخه پیچی های شوهر خانواده به عنوان رییس مجلس برای مردم در مورد استفاده از خودروی و کالای یرانی برای خرید موارد جزیی به کشورهای خارجی پناه برند. برخی مجلس نشین ها جلوی ورود خودروها با جدیدترین تکنولوژی های روز و هیبریدی و دوستدار محیط زیست با مصرف بنزین کمتر از ۴ لیتر در صد کیلومتر را گرفتند و مردم را به بهانه حمایت از تولید داخل که عامل ایجاد انحصار و رانت۴۰ ساله برای نورچشمی هاست، سالهاست که مجبور میکنند ارابه های مرگ را با قیمت گزاف و صفهای طولانی و قرعه کشی تهیه کنند اما خودشان در دلهای ناپاک خود کوچکترین اعتقادی به موضوع ندارند و برای زندگی آنچنانی و فرزندان خود را به بهانه تحصیل روانه غرب میکنند خوب شما که بعنوان نماینده قوانین وضع میکنید بجای قوانین ضد و نقیض رانت پرور همان قوانین غربی را در کشور برقرار کنید که حداقل مردم مستضعف ۹۶ درصدی بی بهره نمانند واین دو رویی حکایت از نفاق ویران کننده آنها دارد….

    • دکتر اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

      پای استدلالیان چوبین بود
      پای چوبین سخت بی تمکین بود
      این همه سفسطه وصغری کبری ویدیو عزیزجان تاازچه چیزدفاع کنی ،خوب احکام رابلدی اما خوب اخلاق رانمیدانی ،نمیدانی یانمیخواهی بدانی یاابشخورت متصل است به چراگاه،یاشایدم نمی‌توانی که سره راازناسره جداکنی ،حرف این مردم این است،هرچه هست رطب خورده نباید کند منع رطب،بالانشینان نه مرام دارند نه مسلک ونه مروت ونه عدالت ،هرچه دارند رذیلت است نه فضیلت ،بالانشینان ،غصب کننده ی جایگاهند،نه پذیرنده مسولیت وشفقت ،کسی که اذن در جایگاه به این بزرگی میگرد باید مراقب خطرات لوازم این جایگاه باشد ،چراکه الگو ومشعراست،حال این آب رامادراسیاب دشمن میریزیم یا بالانشینان،جناب آقای مستدلل.

  • آرمین شکوری فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    یکم از این پولها بما بدید ما هم بریم اونور قول شرف میدم وقتی اومدم حتما معذرت خواهی کنم

  • رضا فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    خانواده ایشان مگر ماه رمضان روزه نمی گیرند پس چطور مسافرت رفته اند

  • سایه فروردین ۳۱, ۱۴۰۱

    مگه ترکیه رفتن جرمه؟؟؟؟؟؟
    روزی هزاران نفر به صورت قانونی یا غیر قانونی با یر و وضعی که خجالت می کشیم بگیم مسلمونن میرن اونطرف کسی چیزی نمیگه.
    چرا این ترکیه رفتن توهم میاره؟ حتی خود اونا که کلی قاچاق از ترکیه میارن یا یا نفوذشون این چند ساله به قاچاق از ترکیه کمک کردن هم حالا یه دفعه دردشون گرفته.

    • بماند... اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      یا حالیت نیست، یا خودت‌رو زدی به‌اون راه! شایدم وظیفه‌ت هست‌که خودت‌رو بزنی یه‌راه دیگه. بحث، مگه بحث سفره؟ بحث، مگه بحث ترکیه‌ست؟ بحث این‌جاست‌که فرمولی‌رو زیر پا می‌زارین‌که برای مردم تجویز هم نه، دیکته می‌کنین؛ بعدشم کم نمی‌آرین خداروشکر، رو دارین اندازه‌ی ارباب‌های شرقی‌تون‌‌.

  • مصطفی اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    کار خانواده آقای قالیباف بسیار اشتباه بوده است و آقای قالیباف هم نمی توانند از زیر بار مسئولیت اداره خانواده خودشان شانه خالی کنند ، اما من بیشتر داشتم به پرویی و وقتها کامبیز مهدی زاده(داماد حسن روحانی) فکر می کردم، چرا شما …نمی شوید؟چرا نمی روید دسته جمعی بمیرید و ملتی را راحت نمی کنید!؟ خانواده قالیباف …کرده اند که رفته اند ترکیه سیسمونی بخرند شما هم …. خورده آید که زندگی خودتان را از انگلیس و اسکاتلند خریده اید، طیف شما و دوستانتان کاری با ایران کردید که چنگیز مغول نکرد!!!

  • فوق لیسانس بیکار اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    خب بچه ها شلوغ نکنید … رفته سیسمونی خریده دیگه …. خب پول دارند مثل ماها بدبخت نیستن که باچهار و دویست تومن تو خونواده چهار نفری زندگی کنن ببینن بی پولی چیه … وقتی دخترات چیزی میخان بگین ماه بعد … ماه بعد…. و اما این ماهها تموم نمیشه و اما دیگه دخترا یادشون میره
    بیچاره ماها … تحصیلکرده های بیکار بدبخت …

  • kader اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    دارندگی برازندگی ولی نه به این شکل احتمالا تا چند وقت دیگه همین قالیبافهای این مملکت دچار نیرنگ ریا قانون تاسیس فروگاه خصوصی تصویب در لایحه یواش صداش در نیار.دوفوریتی میشه
    تا خدایی ناکرده دیگه این قبیل رسوایی ها پیش نیاد.
    قالیباف مخالفت کردن ولی نتونستن جلوگیری کنن .توخانواده خودت نمی تونی اداره کنه پ چطوری شهرداری پلیس .مجلس .دادن بهش .واقعا

  • نیستانک اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    جزو محالات هست که بابت این خرید به ترکیه رفته باشند!؟ اگر حتی ده درصد درست فکر کنید متوجه کیش و دبی و حتی خود ترکیه توسط دیگران حتی رایگان میشوید. تمام خبر جهت امر دیگریست.

  • ریحانه اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    یکی نوشته بود من خونه ام غرب تهران هست و خونه پدرم شرق تهران. در ماه رمضان وقتی میخوام برم خونه پدرم با عذاب وجدان و استرس همش حساب کتاب میکنم که روزه ام به مشکل نخوره… چطور ممکنه اینها که مدعی دینداری هستند در این ماه بدون توجه به این فریضه مهم الهی و بدون دغدغه به مسافرت آنهم از نوع خارجی برند

  • HH اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    کار قالی.باف و خانوادش اون هم در این شرایط اقتصادی کاملا غلط بوده در این شکی نیست. درسته شاید خیلی ها دلشون بخواد که برن تر.کیه ولی انتظار از یک مسئول خیلی فراتر از یه فرد عادیه. ولی الان یه چیز دیگه ای برام سواله چرا اینقدری که روز.یاتو الان به این حواشی این شکلی میپردازه دوره رو.حانی نمیپرداخت :/ چرا اینقدری که به مسائل فس.اد و اختلا.س میپردازه به کارهای انجام شده در جهت مبار.زه با فسا.د و پول.شویی و یا احیای شر.کت های دانش بنیان و یا تسویه بد.هی دولت قبلی و یا تسو.یه ابربد.هکاران بانکی بعد از انتشار اون لیست نپرداخت؟؟؟ اگر اینور ماجرا رو پوشش میدید اونورشم پوشش بدید خب. از رو.زیاتو انتظار بی طرف بودن داشتیم اما الان دو ساله ثابت کرده که نونخور یه عده شده.

    • صادقی اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

      واقعا نمی دونم شماها توی فکرتون چیه که موضوع به این واضحی براتون اینقدر عجیبه. یکی میگه مگه ترکیه رفتن جرمه. اون یکی میگه مردم این همه میرن ترکیه به اونها چرا چیزی نمیگید. یکی میگه چرا به فک و فامیل و نزدیکان روحانی گیر نمی دادید.
      عزیزم از نظر ماها روحانی و قالیباف و رییسی و و لاریجانی و احمدی نژاد و خاتمی و … همشون دزد هستند و دروغگو. یکی بیشتر یکی کمتر. یکی دزدی میکنه ولی در کنارش کمتر به مردم سختگیری میکنه یکی دزدی میکنه و روی خرخره مردم هم پا میذاره. در هر صورت همه شون سیاستشون هرچی که باشه هدف اصلی شون یک چیزه. اگر جز این فکر می کنی بدون بد فریب خوردی.
      اگر ما به ترکیه رفتن خانواده قالیباف گیر میدیم برای اینه که این آدمها با زاهدنمایی خودشون و اینکه طرفدار قشر مستضعف هستند مردم رو گول می زنند و سیاستهاشون رو اعمال می کنند. روحانی و قشر اصلاحطلب هم یک جور دیگه ای مردم رو گول می زنند: با وعده و وعید آزادیهای اجتماعی و سیاسی که هیچ وقت هم عملی نشده و نخواهد شد چون با هدف اونها یعنی دزدی و رانتخواری سازگاری نداره. به اونها هم سر اون دروغهاشون گیر میدیم.
      مشکل شماها اینه که هنوز توی جنگ زرگری این طیف و اون طیف گیر کردین و فراموش کردین که مشکل اصلی کار کجاست. دقیقا همون چیزی که همه اینها می خوان تا بتونند بدون دغدغه به دزدیهاشون برسند.

      • HH اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

        نه اهل این طیف هستم نه اهل اون طیف. مشکل اصلی رو هم فراموش نکردم. حرف من چیز دیگه ای بود. من دارم چند مثال از زرد بازی های واضح روز.یاتو در چند وقت اخیر میگم. روز.یاتو رسما داره نون به نرخ روز خوری میکنه. هر جا به نفعشه چپ حرکت میکنه هرجا به نفعشه راست حرکت میکنه هرجا به نفشعه سیاهنمایی میکنه هرجا به نفعشه همه چیو گل و بلبل نشون میده. (یه مثال دیگه خدمتتون بزنم : جند نفر داخل اوک.راین کش.ته شدن روز.یاتو دلسوز شد و کلی خبر منتشر کرد اما اخیرا این همه کود.ک داخل افغان.ستان مظلومانه پر پر شدن بعد روزیات.و اصلا انگار نه انگار. همون حین داشت اخبار سلبریتی ها رو کار میکرد و عروسی این و حواشی طلاق امبر هرد و جانی دپ :|) هر رسانه ای یه تعهد اخلاقی باید داشته باشه که خداروشکر تقریبا نود درصد رسانه های امروزی کلا ندارنش!!! روز.یاتو رو نمیدونم شما از کی دنبال میکردید ولی یه دوره ای این شکلی نبود. الان خط فکر.ی تیم روز.یاتو هم واضحا درگیر حز.ب و جنا.ح بازی های رسانه ای و سیا.سی شده. از اون خطی مشی اخلاق رسانه ای به شدت فاصله گرفته. این سایت نباید این میشد که متاسفانه شد.

  • فاطمه و ریحانه .. اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    البته میدونم حضرت قالی باف اینقدر باران دیده و کلفت هست که در شرایطی که عده ای فلک زده برای استخدام و کارمندشدن اختیار کوتاه کردن موی صورت خود از حد مشخصی را هم ندارند و در صورت استخدام باید به چند نهاد پاسخ دهند براحتی این موارد ناچیز امثال مسافرتهای خارج رفتن آن هم در ماه رمضان بدون دغدغه روزه داری و هزینه های آن را ماست مالی کنه. اما مهمتر از رفتن به خارج اون تفکری هست که در خانواده های مسولین آنقدر این تفکر قدرت گرفته که باعث شده این جماعت یا خانواده را وادارکنه علیرغم لفافیها و نسخه پیچی های شوهر خانواده به عنوان رییس مجلس برای مردم در مورد استفاده از خودروی ایرانی برای خرید موارد جزیی به کشورهای خارجی پناه برند. خوب پول زیادی یاید از یک جایی بیرون بزند چه جایی بهتر از کشور برادر ترکیه . اگر ترکیه این همه جاذبه دارد خوب شما که قانون گذارید قوانییتان نیز مانند آنها باشد که مردم فقیر هم توان مسافرت خارجی ندارند بی بهره نمانند از برخی مجلسی ها باید گله کرد که جلوی ورود خودروها با جدیدترین تکنولوژی های روز و هیبریدی و دوستدار محیط زیست با مصرف کمتر از ۴ لیتر بنزین در صد کیلومتر را گرفتند و مردم را به بهانه حمایت از تولید داخل که عامل انحصار و رانت برای نورچشمی ها شده سالهاست که مجبور میکنند ارابه های مرگ را با قیمت گزاف و صفهای طولانی و قرعه کشی مردم تهیه کنند و این در حالی است که خودشان در دلهای ناپاک خود کوچکترین اعتقادی به موضوع کالای ایرانی ندارند حتی در مورد زندگی فرزندان که به بهانه تحصیل فرزندان به غرب پناه میبرند البته این محدودیتها عمدتا در مورد مردم هست نه همه مسولین و این دورویی حکایت از نفاق ویران کننده آنها دارد وبس …..

  • زهرا اردیبهشت ۱, ۱۴۰۱

    سلام بنظرم کار خوبی کرده و به کسی هم مربوط نیست چون اصلا دیگه نیازی به رییس جمهور شدن و رای شما مردم ندارد.

  • یک نفر اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    قطعا رفتار اشتباست. اما پذیرش اشتباه خوبه.
    تفاوت انقلابی ها و مخالفاشون همینه
    انقلابی ها کسی رو که اشتباه کنه و تکرار کنه از دایره حمایت میندازن بیرون. و قطعا قالیباف هم در صورت تکرار رفتار مشابه کنار گذاشته میشه. اما مخالفان انقلابی ها مخصوصا اصلاح طلب ها همچنان در حمایت از عوامل فتنه و بدبختی و شرایط حال کوتاه نیامده اند

  • نعمت اله اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    من جانباز . رزمنده . فرزند شهید . بازنشسته . یک دستگاه تلویزیون در خانه داشتم خبر مسافرت خانواده قالیباف تواین شرایط تورم .بیماری . فقر . به ترکیه و پشت پا زدن به همه چیز این نظام انرا خورد و حالم به علت عوارض شیمیایی جنگ ۸سال به کلی داغون و شدیدا در منزل تحت نظر و بستری هستم . که امثال اینها جلو پیشرفت کشور ما را گرفته اند با شعار دروغ دروغ تو را نمی بخشیم که به ما خیانت کردی وای بر تو

  • ایرانی اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱

    قالیباف که اومد توی رسانه ملی گفت حساب بانکی من و خانمم چند میلیون بیشتر نیست چیزی نداریم….چطور با یان چند میلیون جزئی هوایی رفتن ترکیه خرید هم کردن… اونم سیسمونی…. و هوایی برگشتن…. عذرخواهی پسر به پای عذرخواهی پدر نوشته نمیشه آقا الیاس…..

  • سرباز اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱

    از شما بعید بود فرمانده!!! دل ما به شما و امثال شما خوش بود… ظاهرا نیازی به دشمن نداریم…… قالیباف عزیز، اگر شما نتونید خانواده خودتون رو مدیریت کنید، چطور میتونید مجلس، که خانه ی ملت هست رو مدیریت کنید؟ واقعا متاسفم فرمانده، با اینکه ۳۷ سال دارم، اندازه ی۴۰ سال به شما ایمان داشتم. و همیشه و همه جا در برابر بدخواهان و بدگویان شما، سینه سپر میکردم…. اما! … ویرانم کردید فرمانده…..

  • هموطن اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱

    خدایا بحق محمد وال محمد ظهور اقامان رابرسان چشم ما اشکان و دل ما از شنیدن و دیدن این خون شده روز و شب دعا میکنم مجلس یک مصوبه به نفع مظلومان و بیچارگان جامعه وضع کند افسوس ازوضع این قوانین و اجرای ان اگر هم وضع شود انقدر گنگ است که قابل اجرا نیست