افزایش نرخ کرایه و بلیت وسایل نقلیه عمومی در تهران از اول اردیبهشت ماه

افزایش نرخ کرایه و بلیت وسایل نقلیه عمومی در تهران از اول اردیبهشت ماه

با تصویب شورای شهر تهران، نرخ کرایه و بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی در سال جاری، از فردا پنجشنبه اول اردیبهشت ماه افزایش خواهد یافت.

بهمن سال گذشته بود که اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ ای تصویب کردند که طبق آن نرخ کرایه و بلیت وسایل نقلیه عمومی افزایش می‌ یابد. بر این اساس، نرخ بلیت و کرایه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

قیمت بلیت تاکسی و مترو 1401

بر اساس این مصوبه مقرر شد افزایش نرخ کرایه ی انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران در سال ۱۴۰۱، به‌ طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌ های پایه ی مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

همچنین نرخ کرایه ی خطوط اتوبوسرانی در شهر تهران به‌ طور متوسط ۲۵ درصد در سال جاری افزایش می‌ یابد، اما از آن جایی که در برخی خطوط اتوبوسرانی مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن‌ ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند.

نرخ کرایه ی خطوط مینی بوسرانی در سال ۱۴۰۱ هم ۱/۲ درصد نرخ کرایه ی خطوط اتوبوسرانی، آن هم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

همچنین شورای شهر تهران با این مصوبه به مترو اجازه داده است نرخ بلیت خود برای سال جاری را ۲۵ درصد افزایش دهد. بر این اساس نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰ تومان، بلیت تک سفره حومه (خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی ۱۲۵۰۰ تومان خواهد بود. البته این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت‌ های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی، شارژ می‌ شود.

همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر تهران همچون سال های گذشته برای اقشار خاص مانند خانواده شهدا، معلولین و جانبازان تخفیف ۱۰۰ درصد و دانش آموزان و دانشجویان تخفیف ۵۰ درصد بلیت مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است. برای خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده نکنند نیز کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می‌ کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود