لیست پاداش‌های هنگفت عزیزی خادم به مشاوران رسانه‌ای خود در فدراسیون فوتبال

لیست پاداش‌های هنگفت عزیزی خادم به مشاوران رسانه‌ای خود در فدراسیون فوتبال

حدود ۷۰ روز از عزل شهاب الدین عزیزی خادم از مقامت ریاست فدراسیون فوتبال می گذرد. حسابرسی اسناد بودجه و اعتبارات دولتی فدراسیون در سال ۱۴۰۰ نشان می دهد رییس سابق فدراسیون مبالغ هنگفتی را به عنوان پاداش و تنخواه برای مشاوران رسانه ای خود تنها در سه سفر خارجی دریافت کرده است.

فدراسیون فوتبال در دوره کمتر از یک سال ریاست عزیزی خادم، اعزام‌های خارجی بسیار زیادی داشت که در برخی از آنها نفراتی خارج از چارچوب تیم‌ها یا حتی فدراسیون فوتبال، در کنار عزیزی خادم حضور دارند.

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

وقت حسابرسی!

حالا که وقت حسابرسی و رو شدن مستندات فرارسیده است روز به روز بیشتر تخلفات فدراسیون فوتبال ایران در ابعاد وسیع افشا می شود؛ فدراسیونی که به علت همین تخلفات به فدراسیون خوبان عالم نام گرفته است.

البته، موضوع تخلفات فدراسیون به این دوره ختم نمی شود زیرا قبلا هم اسنادی دال بر ریخت و پاش ها و پاداش های عجیب و غریب عزیزی خادم در مقام ریاست فدراسیونی و سرپرستی تیم ملی فوتبال منتشر شده بود که در زمان خودش هم بی سابقه بود و هم توانسته بود توجه محافل زیادی را به خود جلب کند.

این روزها دیگر وقت رو شدن تومار بلندی از تخلفات گسترده عزیزی خادم در بخش رسانه و روابط عمومی فدراسیون فوتبال است.

محمودرضا رضایی، مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال، که از تصویربرداران باسابقه تلویزیون محسوب می شود یکی از چهره های مورد استفاده فدراسیون فوتبال است. اما رضایی گزینه مناسبی برای مدیریت رسانه و روابط عمومی تیم های ملی و باشگاهی نیست. و حتی گفته شده است که او با پارتی بازی و به سفارش یکی از نزدیکان حاشیه ساز رییس فدراسیون در آن زمان به این سمت رسیده است.

استخدام افراد دوشغله و سه شغله در دیگر بخش های حوزه رسانه و روابط عمومی با حقوق و مزایایی بیش از سایر کارکنان و بدون ثبت ورود و خروج تنها جزء کوچکی از تخلفات آنها بر مبنای ضوابط اداری است.

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

فهرست افراد متخلف در فدراسیون فوتبال

اعضای این گروه سفرهای پرحاشیه و خبرسازی را به داخل و خارج از کشور می رفتند انجام می دادند و بابت آنها هزینه های چشمگیری را طلب می کردند.

این افراد که تصویر دریافتی های آنها را بر اساس حسابرسی های انجام شده در ادامه می توانید مشاهده کنید عبارتند از:

  • علی عالی (مشاور و دستیار رییس)
  • حسین شریفی (مدیر روابط عمومی)
  • حسین قهار (خبرنگار و کارمند روابط عمومی)
  • سعید زارعیان (عکاس و کارمند روابط عمومی)

افراد نام برده تیم ملی را در سفرهای خارجی به ویژه به کشورهای بحرین، اردن، لبنان و امارات همراهی کردند. این گروه برای سفرهای خود نه تنها هزینه‌های اقامتی را دریافت کردند بلکه مبالغی با ارقام بالا (به ترتیب ۸۵، ۱۵۰، ۱۳۱ و ۱۴۶ میلیون تومان) به عنوان پاداش دریافت کردند؛ آن هم بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی و به صورت غیرقانونی.

آشپز اختصاصی برای مشاوران رسانه ای فدراسیون فوتبال

ناگفته نماند که به علی عالی ۶۰۰ یورو و به سایر نفرات هر کدام ۸۵۰ یورو به عنوان حق ماموریت سفر های برون مرزی را تنها در سفر به بحرین پرداخت شد؛ مبلغی که چندین برابر دستورالعمل پرداخت حق ماموریت در سفرهای خارجی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

از دیگر اسامی نام برده در مستندات حسابرسی ۱۴۰۰ ، علی رستم منش (آشپز تیم ملی)، حمیدرضا مهرعلی و امیر اسماعیلی نیز هستند که باز هم بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی به سفر خارجی اعزام شدند.

رستم منش هم‌چنین اسماعیلی پاداش صعود را نیز علاوه بر حق ماموریت برون مرزی دریافت کرده‌اند.

رستم‌منش به عنوان آشپز تیم ملی را در سفر به بحرین همراهی کرد؛ آن هم در حالی که تیم‌های ملی در کشورهای عربی معمولا مشکلی از جهت تهیه غذای مناسب نداشته‌اند و در هتل ۵ ستاره منامه اقامت داشتند. بنابراین، همراه داشتن آشپز ضروری به نظر نمی‌رسید.

نکته دیگر مستندات این بود که به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال ایران ، علی عالی و حسین شریفی تیم ملی فوتسال را در سفر به کشور لیتوانی در حالی همراهی کردند که هیچ مجوز شورای برون مرزی نداشتند. البته ناگفته نماند که هنوز گزارش پاداش و یا حق ماموریت های این سفر در مستندات مالی ثبت نشده است.

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

سفرهای بدون مجوز اما با حق ماموریت!

عالی، شریفی، قهار و زارعیان در سفر به لبنان، اردن و امارات نیز مجوز شورای برون مرزی را دریافت نکردند و با تکرار تخلف قبلی باز هم ۸۵۰ یورو (شریفی ۷۰۰ یورو) به عنوان حق ماموریت برون مرزی دریافت کردند.

جالب است بدانید که موارد پرداختی ارزی و ریالی ذکر شده، تحت عنوان حق ماموریت خارجی و پاداش صعود به جام جهانی جدا از پرداخت حقوق، اضافه کار، کارانه و سایر مزایا و بدون توجه به ضوابط و دستورالعمل های اداری و سازمانی توجهی صورت پذیرفته است.

سند دیگری که بعد از حسابرسی های اولیه افشا شد نشان می داد که حسین شریفی، قهار و زارعیان مجموعا مبلغ ۶ هزار یورو از امور مالی فدراسیون دریافت کرده‌اند که باید اسناد مرتبط با هزینه آن به عنوان تنخواه و یا عین مبلغ به امور مالی بازگردانده می‌شد که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

اما با وجود مشکلات عدیده و بدهی‌های سنگین فدراسیون فوتبال، اینگونه پاداش‌های ریالی و ارزی از محل اعتبارات و کمک‌های دولتی پرداخت شده آن هم در شرایطی که پرداخت پاداش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی بابت صعود از مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی به نفرات تیم رسانه‌ای همراه با تیم ملی که حتی مجوز سفر را نیز دریافت نکرده بودند بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

از سوی دیگر، برخی از این نفرات در سفرهای داخلی و حتی برون مرزی تیم ملی فوتبال بانوان نیز حضور داشته‌اند که این تخلف بر خلاف ضوابط صریح ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و ممنوعیت حضور آقایان به عنوان اعضای تیم های ملی بانوان روی داده و در نوع خودش قابل بحث و بررسی است.

هزینه هتل ها و اقامت

مجموع هزینه‌های هتل مشاوران رسانه‌ای در اردن معادل ۱۰۰ میلیون تومان شده است. همچنین در گزارش ارائه شده، ۳۴ هزار و ۷۰۰ یورو برای پرواز چارتر به قطر هزینه شده که قابل تفکیک نیست. این مبلغ معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون تومان است.

علاوه بر این، مبلغ ۶۵ هزار و ۸۱۰  یورو هزینه صورت حساب هتل در امارات شده که میزان خدمات و نوع اتاق استفاده شده قابلیت تفکیک ندارد. این مبلغ معادل  یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان است.

همین موضع باعث شد تا علی کریمی با انتشار این لیست در استوری صفحه اینستاگرام خود به آنها واکنشی همراه با طعنه نشان دهد.

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

پاداش های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

خالص دریافتی پاداش اعضای هیات رئیسه، دبیرکل و ارکان قضایی فدراسیون را در ادامه مشاهده کنید. (سمت و مسئولیت آنها در کمیته‌های مختلف نیز قابل رویت است).

– مهرداد سراجی : ۵۸۵ میلیون ریال
– احمدرضا براتی : ۵۸۵ میلیون ریال
– خداداد افشاریان: ۵۸۵ میلیون ریال
– احسان اصولی : ۵۸۵ میلیون ریال
– طهمورث حیدری: ۵۸۵ میلیون ریال
– میرشاد ماجدی : ۵۸۵ میلیون ریال
– بهرام رضاییان (دریافتی ۱۵ درصد): ۳۵۱ میلیون ریال
– حسن کامرانی فر (دریافتی ۱۰ درصد): ۲۳۴ میلیون ریال
– یونس اسدی مقدم – رئیس کمیته اخلاق (۵ درصد): ۱۱۷ میلیون ریال
– ابوالفضل حسن زاده محمدی – رئیس کمیته انضباطی: ۱۱۷ میلیون ریال
– علیرضا صالحی – رئیس کمیته استیناف: ۱۱۷ میلیون ریال
– جمشید نورشرقی – رئیس کمیته تعیین وضعیت: ۱۱۷ میلیون ریال
– منصور قنبرزاده – سرپرست سابق دبیرکلی (۱۵ درصد): ۳۵۱ میلیون ریال

لیست پاداش‌های هنگفت شهاب الدین عزیزی خادم به مشاوران خود

سرنوشت پول هایی که بر باد رفته!

منتظر باشید که طی چند روز آینده نام افراد دیگری آورده شود که پایشان در این ماجرا گیر است. احتمالا این افراد به کمیته اخلاقی خواهند رفت تا توضیحات‌ خود و شفاف سازی های لازم را ارائه بدهند. در نهایت نیز کمیته حکم خود را در این ماجرا صادر می کند.

برای اطلاع بیشتر شما، طبق قانون، هر فرد در طول یک سال نمی‌تواند به هیچ عنوان بیش از ۶۵ میلیون تومان پاداش دریافت کند. البته سفرهای افراد هم بدون مجوز شورای برون‌مرزی بوده است. بنابراین، به احتمال زیاد سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده ورود کند.

هنوز مشخص نیست سرنوشت ریخت و پاش های فدراسیون فوتبال چه می شود و آیا پاداش‌های پرداخت شده به افراد به حساب فدراسیون برگردانده شود. تنها گذشت زمان است که نشان می دهد با این قضیه و افراد خاطی چطور برخورد می شود.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال را بهتر بشناسید

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال: علی کریمی آخر و شهاب الدین عزیزی خادم رییس شد

با ۵ نامزد نهایی ریاست فدراسیون فوتبال آشنا شویم

جریمه ۶ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس و بندهای باورنکردنی

نایب رئیس فدراسیون فوتبال به جرم کلاهبرداری بازداشت شد + ویدیو

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • رضا حضرتی ساعتلو اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

    بنظرم خادمی مردم را باید از جناب خادم بیاموزیم بالاخره به فوتبال اگر خدمنی نکرده باشد به اطرافیانش خیلی خدمت کرده الان هم جتی دیگر در حال خدمته .خداییش ما هم در منطقمون یه نفر داشتیم فامیلش خادم بود اونم نامرد خیلی خادم بود کم مونده بود مسجدو بفروشه ،?

  • داود اسلامی اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

    ما در ایران عادت کردیم یک نفر بیاد تکنفره همه بودجه تیمهای اعزامی به مسابقاتو هاپولی بکنه بابا رئیس فدراسیون اومده همه ارکان فدراسیونو شارژ کرده چون تا کنون قرار این گونه نبوده و فیفا هم همین رویه خادمو قبول داره نه از جای دیگه لیست تهیه بشه یا دستور بیاد از نظر فیفا رئیس فدراسیون همه کاره در آن مکان میباشد و تصمیماتش درست هست ……