پرسپولیس، فینالیست آسیا شد و به جام باشگاه‌های جهان در چین راه یافت

پرسپولیس، فینالیست آسیا شد و به جام باشگاه‌های جهان در چین راه یافت

زمان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا شنبه ۲۹ آذر ۹۹ مصادف با ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی است. ساعت بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور پرسپولیس و نماینده شرق آسیا به صورت قطعی اواسط آبان اعلام می شود. حریف پرسپولیس در فینال آسیا نیز ۲۰ آبان مشخص می شود. یکی از تیم های کره جنوبی، ژاپن و چین یا استرالیا، رقیب ارتش سرخ در دیدار فینال خواهند بود. بازی های منطقه شرق آسیا از ۲۸ مهر آغاز و تا ۲۰ آبان در دوحه قطر ادامه خواهد یافت. احتمال حضور ویسل کوبه ژاپن یا یوکوهاما چین در بازی فینال زیاد است.

پرسپولیس با شکست تیم فوتبال قدرتمند النصر عربستان در ضربات پنالتی، به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. خاطره انگیز ترین شنبه سال ۹۹ برای پرسپولیسی های ایران رقم خورد و این تیم توانست نماینده پر قدرت عربستان را در پنالتی شکست دهد. این برای دومین بار در سال های اخیر است که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود می کند.

پیروزی ارتش سرخ، بازتاب گسترده ای در اینستاگرام  ایرانیان داشت و با واکنش سلبریتی های سینما و  ورزش و حتی سیاست  همراه شد.  جزییات را در لینک زیر ببینید.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

با راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، اکنون این تیم یکی از ۳ تیم آسیا در رقابت های جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ است که خرداد و تیر سال ۱۴۰۰ در چین برگزار می شود. و این احتمال وجود دارد که شاگردان یحیی گل محمدی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه، به مصاف بارسلونا، بایرن مونیخ یا پاری سن ژرمن بروند. قرعه کشی این رقابت ها اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار می شود.

یحیی گل محمدی اکنون یکی از پر افتخار ترین سرمربی های فوتبال قاره کهن است که هدایت قرمزپوش های پایتخت را در رقابت نهایی لیگ قهرمانان آسیا بر عهده خواهد داشت. با توجه به ۲ کارت زرد وحید امیری و محرومیت ۶ ماهه یحیی آل کثیر، پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، ۲ بازیکن تاثیرگذار خود را نخواهد داشت.

پیروزی پرسپولیسی ها در مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در برابر النصر عربستان،‌بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته و نکته جالب، حمایت شمار زیادی از کاربران هوادار استقلال از برد شیرین نماینده ایران و رقیب دیرینه آبی پوشان است. علی دایی و علی پروین، بازیکنان سرشناس پرسپولیسی ها و سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال با انتشار پستی در اینستاگرامشان، قهرمانی آسیا را شایسته پرسپولیس ایران دانستند.

زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰  روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ در ورزشگاهی در دوحه قطر خواهد بود. با توجه به تاخیر در مسابقات شرق آسیا برای تعیین نماینده منطقه شرق، رقیب پرسپولیسی ها در بازی فینال، ۲۰ آبان ۹۹ مشخص می شود و فعلا مشخص نیست که پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار است به مصاف چه تیمی برود.

پرسپولیس صرفا النصر عربستان را شکست نداد. بلکه با کارشکنی صورت گرفته درباره محروم کردن عیسی آل کثیر مهاجم تاثیرگذار قرمزپوشان تهرانی، قدرت AFC نیز شکست خورد.

زمان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا
زمان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا احتمالا ۲۹ آذر یا اول دی ۹۹ است.

آشنایی با حریفان پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در ۲۹ آذر ۹۹

به هر حال یکی از تیم های قدرتمند ژاپن یا کره جنوبی، به مصاف شاگردان پیروز یحیی گل محمدی خواهند رفت. ۲ سال پیش نیز پرسپولیس در دیدار رفت و برگشت فینال آسیا، با نتیجه ۲ بر صفر بازی را به نماینده ژاپن واگذار کرد و نایب قهرمان آسیا را با سرمربی گری برانکو ایوانکوویچ بدست آورد.

ویسل کوبه ژاپن که آندره اینیستا اسپانیایی را به همراه دارد، یکی از محتمل ترین گزینه ها برای مصاف با قرمزپوش های پایتخت در روز فینال است.

????????????????????????????????????

????????????????????????????????????

ساعت پخش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و زمان بازی پرسپولیس با نماینده شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان آسیا اواخر مهر ماه امسال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد و هنوز نام رقیب پرسپولیس و زمان دقیق برگزاری بازی مشخص نشده است. بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در یکی از ورزشگاه های شهر دوحه قطر برگزار می شود و بدون تماشاگر خواهد بود.

تا زمان برگزاری مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و نماینده منطقه شرق آسیا که ۲۹ آذر ۹۹ است، اینستاگرام رسمی باشگاه پرسپولیس و اینستاگرام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند یکی از پربیننده ترین صفحات اینستاگرامی برای عاشقان فوتبال در ایران باشد تا در جریان متن و حاشیه بازی حساس و نفس گیر فینال لیگ قهرمانان آسیا بین نماینده ایران و نماینده شرق آسیا قرار بگیرند.

امروز پس از برگزاری مسابقه پرسپولیس با النصر عربستان، فهرست اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران نیز اعلام شد که باید در ۳ بازی حساس باقیمانده به منظور راهیابی به جام جهانی قطر ۲۰۲۱، به مصاف حریفان بروند.

نیمه دوم سال کرونایی ۹۹ می تواند برای ورزش ایران خاطره انگیز باشد. یکی قهرمانی پرسپولیسی ها در لیگ قهرمانان آسیا در ۱۵ آذر و همچنین راهیابی مجدد تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در زمستان سال ۱۴۰۱ شمسی برگزار می شود.

اینستاگرام رسمی باشگاه پرسپولیس در این نشانی instagram.com/perspolis قرار دارد و بیش از ۴.۵ میلیون دنبال کننده دارد. پستی که لحظاتی پس از فینالیست شدن پرسپولیسی ها منتشر شد، بیش از ۴۰۰ هزار لایک و ۴۰ هزار کامنت دریافت کرد که رکوردی در پست زنی صفحه رسمی پرسپولیسی ها در اینستاگرام محسوب می شود.

زمان مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا
اولین اینستانوشته رسمی باشگاه پرسپولیس پس از فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

یکی از کاربران زیر اولین پست اینستاگرامی پرسپولیس کامنت زده که این برد را باید به عیسی آل کثیر و مادرش تقدیم کرد. کامنتی که بیش از ۲۳۰۰ لایک را به دنبال داشت.

در سایت fc-perspolis.com درباره تصاویر آماده سازی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برای مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. اینکه بازیکنان محرومی پرسپولیس برای بازی فینال در ۲ ماه آینده، بخشیده می شوند یا نه را نیز می توان در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس دنبال کرد.

اینکه ویسل کوبه نماینده قدرتمند ژاپن، نماینده شرق آسیا برای بازی فینال با پرسپولیس ایران است یا خیر در ۲۰ آبان ۹۹ مشخص می شود.

پرسپولیس به مصاف بزرگان فوتبال جهان می رود

برنده بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و نایب قهرمان، به جام باشگاه های جهان خواهد رفت و در مقابل قهرمان جام باشگاه های اروپا، آمریکا و آفریقا به میدان خواهد رفت.

رقابت های جام باشگاه های جهان ۲۰۲۱ (FIFA SUPER CLUB WORLD CUP 2021) به میزبانی چین و با ۲۴ تیم برگزار می شود. پرسپولیس در این رقابت ها حضور دارد چون ۳ تیم از آسیا در این رقابت ها به میدان می رود. مسابقات جام باشگاه های جهان قرار است از ۲۷ خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ شمسی در شهرهای چین برگزار شود.

پرسپولیس ایران اکنون این شانس را دارد که به مصاف برترین تیم های باشگاهی فوتبال جهان برود. قطعا تیر سال ۱۴۰۰ شمسی، یک جام جهانی کوچک برای ایرانیان خواهد بود که مصادف است با زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران (۲۸ خرداد ۱۴۰۰).

با راهیابی پرسپولیس ایران به جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی، پرسپولیس باید در یک تورنمنت ۲۴ تیمی حضور یابد که شاهد حضور تیم هایی چون: بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، لایپزیش، لیون، آتلانتا، بارسلونا، منچستر سیتی، اتلتیکو مادرید، کونمبول و ۳ تیم از کونکاکاف و ۳ تیم از قاره آفریقا خواهیم بود.

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ در ۸ شهر کشور چین برگزار می شود و یکی از مهیج ترین رقابت های فوتبالی در سطح باشگاهی را شاهد خواهیم بود. قرار است استقلال و پرسپولیس در پاییز ۹۹ وارد بازار بورس ایران شوند. احتمالا رکورد مشارکت ایرانیان در عرضه اولیه سهام با حضور سهام استقلال و پرسپولیس، خواهد شکست.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ابوذر مهر ۱۳, ۱۳۹۹

    دوتا محروم نه ۳تا هستند، پهلوان هم قرمز گرفت که

  • پدرام مهر ۳۰, ۱۳۹۹

    اولین بار نیست که پرسپولیس (احتمالا) به مصاف بایرن مونیخ میره قبلا هم یک دیدار دوستانه داشتند