سلبریتی هایی که بعد از ۴۰ سالگی به شهرت و موفقیت رسیدند

سلبریتی هایی که بعد از ۴۰ سالگی به شهرت و موفقیت رسیدند

تحقیقات نشان داده ما در هر سنی می توانیم به نقطه ی اوج فعالیت حرفه ای خود برسیم و هیچ محدودیت سنی ای برای دستیابی به آن وجود ندارد. با نگاهی به کارنامه ی حرفه ای برخی از چهره های برجسته ی هالیوود هم می توان فهمید که آن ها در سنی بالاتر از چیزی که انتظار داریم به موفقیت و شهرت رسیدند. چون درست است که در جوانی از انرژی و انگیزه ی زیادی برخورداریم اما گاهی برای خلق یک شاهکار به تجربه و پختگی نیاز است، یعنی چیزهایی که تنها با گذر عمر و بالا رفتن سن می توانیم به آن ها دست یابیم.

در ادامه از سلبریتی هایی خواهیم گفت که بعد از ۴۰ سالگی به شهرت و موفقیت رسیدند.

پیتر دینکلیج

این بازیگر آمریکایی گرچه در ۳۰ فیلم سینمایی و تعداد زیادی سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرده بود، اما موفقیت بزرگ حرفه ای او زمانی رخ داد که در اوایل دهه ی ۴۰ زندگی اش برای بازی در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) انتخاب شد. او در ۸ فصل و تا به پایان رسیدن این سریال در سال ۲۰۱۹، ایفاگر نقش تیریون لنیستر بود و تازه از آن زمان بود که در مسیر شهرت و موفقیت قرار گرفت.

برایان کرانستون

این بازیگر آمریکایی در سال ۲۰۰۰ با بازی در سریال «دنیای مالکوم» (Malcolm in the Middle) شناخته شد. بعد از این سریال، کرانستون در مسیر پیشرفت قرار گرفت و در سال ۲۰۰۸ زمانی که ۵۱ سال داشت، با ایفا کردن نقش یک معلم شیمی به نام والتر وایت در سریال پربیننده ی «برکینگ بد» (Breaking Bad) به موفقیت بیشتری دست یافت.

وایولا دیویس

این بازیگر گرچه در بیش از ۷۵ فیلم نقش آفرینی کرده بود اما عمده ی نقش هایش فرعی بودند. اما همه چیز زمانی تغییر کرد که او در سال ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم «خدمتکاران» (The Help) انتخاب شد. این فیلم چند روز پیش از تولد ۴۶ سالگی دیویس اکران شد. او برای این نقش، نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

کتی بیتس

این بازیگر و کارگردان از دهه ی ۱۹۷۰ میلادی در صنعت سینما مشغول به کار است. اما بازی در فیلم ترسناک «میزری» (Misery) در سال ۱۹۹۰ بود که او را به یک ستاره بدل کرد و اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد. او در آن زمان ۴۲ سال داشت. بیتس از آن زمان در فیلم های موفق زیادی از جمله «تایتانیک» (Titanic) نقش آفرینی کرده است.

سایمون کاول

سایمون کاول گرچه از قبل در انگلیس از شهرت برخوردار بود اما حضور در برنامه ی استعدادیابی «امریکن آیدل» (American Idol) در سال ۲۰۰۲ بود که کاول ۴۳ ساله را به اوج شهرت رساند. جدیت و سختگیری های کاول در مقام داور برنامه توجه بینندگان را به او جلب کرد.

مارتا استوارت

این تاجر و نویسنده ی آمریکایی با انتشار اولین کتاب خود به نام Entertaining در سال ۱۹۸۲ به موفقیتی عظیم دست یافت. استوارت در آن زمان ۴۱ سال داشت. او از آن زمان در مسیر پیشرفت قرار داشته و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ هم برنامه ی تلویزیونی خود به نام «مارتا» (Martha) را روی آنتن داشت.

ساموئل ال. جکسون

این بازیگر ۷۳ ساله فعالیت حرفه ای خود را از اوایل دهه ی ۱۹۷۰ میلادی آغاز و در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرد. اما در سال ۱۹۹۴ زمانی که ۴۶ سال داشت بود که با بازی در فیلم «داستان عامیانه» (Pulp Fiction) کوئنتین تارانتینو به شهرتی جهانی رسید. او برای نقش آفرینی اش در این فیلم نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

اکتاویا اسپنسر

این بازیگر در بسیاری از فیلم های مطرح و محبوب مانند «مرد عنکبوتی» سال ۲۰۰۲ نقش های کوچکی ایفا کرده بود. اما موفقیت بزرگ حرفه ای او زمانی رخ داد که در فیلم «خدمتکاران» (The Help) نقش آفرینی کرد. اسپنسر که در آن زمان ۴۱ سال داشت، به خاطر بازی درخشانش در این فیلم اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

لیام نیسون

این بازیگر ایرلندی در اواخر دهه ی ۱۹۷۰ و همینطور دهه ی ۱۹۸۰ بازیگر تئاتر بود. او بعدها در فیلم های سینمایی هم نقش آفرینی کرد اما در سال ۱۹۹۳ زمانی که ۴۲ سال داشت بود که برای بازی در نقش اصلی فیلم «فهرست شیندلر» (Schindler’s List) استیون اسپیلبرگ انتخاب شد. این فیلم به موفقیت زیادی دست یافت و ۷ جایزه اسکار، از جمله اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.

بتی وایت

این بازیگر فقید هالیوود که بازیگری را از دهه ی ۱۹۴۰ میلادی آغاز کرد، یکی از طولانی ترین سابقه های فعالیت در هالیوود را داشت. اما او تازه در سال ۱۹۷۳ و بعد از بازی در سریال «مری تایلر مور» (The Mary Tyler Moore Show) بود که به شهرت رسید. او در آن زمان ۵۱ سال داشت و به مدت ۴ سال در این سریال نقش آفرینی کرد.

کریستوف والتز

این بازیگر اتریشی – آلمانی کار بازیگری را از بیست و چند سالگی آغاز کرد. اما ۳۰ سال بعد و پس از بازی در فیلم «حرامزاده های لعنتی» (Inglourious Basterds) کوئنتین تارانتینو بود که به موفقیت دست یافت. والتز که در آن زمان ۵۳ سال داشت، برای نقش آفرینی اش در این فیلم در سال ۲۰۱۰ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. او از آن زمان در فیلم های موفق زیادی بازی کرده است.

هلن میرن

هلن میرن دهه ها در انگلیس بازیگری مطرح بود. اما سال ها بعد در سن ۵۰ سالگی بود که به شهرت جهانی رسید، زمانی که برای بازی اش در فیلم «جنون شاه جورج» (The Madness of King George) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او از آن زمان در مسیر پیشرفت قرار گرفت و در سن ۶۲ سالگی موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی اش در فیلم «ملکه» (The Queen) شد.

جودی دنچ

جودی دنچ ۸۷ ساله را یکی از بهترین بازیگران انگلیس می دانند. او بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و بعدها به بازی در فیلم ها و سریال ها روی آورد. با این حال، شناخته شده ترین نقشش را در سال ۱۹۹۵ به دست آورد، زمانی که برای بازی در یکی از قسمت های مجموعه فیلم «جیمز باند» یعنی «گولدن آی» (GoldenEye) انتخاب شد. او در آن زمان ۶۱ سال داشت. دنچ پس از آن باز هم در فیلم های «جیمز باند» حضور یافت و به شهرت زیادی رسید.

منبع: brightside ، brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • مجید اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

    تهیه کننده برنامه امریکن آیدل {سایمون فولر} است، {سایمون کاول} تهیه کننده و مجری برنامه های Britain Got Talent , American Got Talent و سایر گات تلنت هاست. لطفا اصلاح بفرمایید.

    • گلریز برهمند اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱

      در متن به داوری سایمون کاول در برنامه ی امریکن آیدل اشاره شده نه تهیه کنندگی اش. یکی از داوران برنامه ی امریکن آیدل سایمون کاول بود.

  • دیان اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱

    اردشیر کاظمی که تو ۸۰ سالگی به شهرت رسید : نخوندم?