بیماری رضا رویگری از کجا شروع شد که به اینجاها کشید؟

بیماری رضا رویگری از کجا شروع شد که به اینجاها کشید؟

رضا رویگری، هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران، چند سالی است که به بیماری مبتلاست و در این مدت کمتر در سینما و تلویزیون بازی کرده است. اگر چه موضوع بیمار بودن رضا رویگری موضوعی نیست که بر علاقمندان به سلبریتی ها و سینمای داخلی پوشیده باشد اما برخی از علت واقعی بیماری او و ماهیت آن اطلاعی ندارند. آیا می دانید بیماری رضا رویگری چیست و چرا مدام در بیمارستان بستری می شود و تحت مداوا قرار می گیرد؟ ادامه این مطلب روزیاتو را بخوانید تا به پاسخ این سوال خود برسید.

حتما در اخبار بازیگران و سلبریتی ها خوانده اید که رضا رویگری طی چند سال اخیر ، بارها در بیمارستان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفته‌ است. اما به تازگی (در روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) خبر بستری شدن او این بار در آسایشگاه کهریزک از طریق انتشار یک کلیپ ویدیویی منتشر شد. این هنرپیشه محبوب این بار از حال بد خود به طرفدارانش و مردم خبر داد و گفت یک هفته ای است که همسرش او را در آسایشگاه به حال خود رها کرده و هیچ راه تماسی با دوستان و آشنایان خود ندارد. خانه‌ای با یک پرستار اختصاصی برای او آماده کرده‌اند.

خواننده سرود فراموش نشدنی ایران ایران در این ویدئو می‌ گوید:

«سلام به مردم و طرفداران عزیز. من رضا رویگری هستم و از خانه سالمندان کهریزک با شما صحبت می‌ کنم. بعد از شصت سال کار، مرا انداخته اند اینجا. نه تلفنی دارم و نه کارت بانکی. نه می‌ توانم برای کارم به کسی زنگ بزنم و نه کسی می‌ تواند به من زنگ بزند. ممنوع‌ الملاقات هم هستم. از همه حلالیت می‌ طلبم، اگر کار بدی کردم من را ببخشید. این‌ جا برای من مثل زندان می‌ ماند. اگر آن طرفداران خوبم که می‌ دانم کم هم نیستند به من کمک کنند، ممنون می‌ شوم.»

شروع بیماری

 رضا رویگری ، بازیگر محبوب سریال مختارنامه در نقش کیسان ابوعمره یا کیان ایرانی،  در برنامه دورهمی مهران مدیری علت بیماریش را گفته بود:

«داشتیم آماده میشدیم بریم مهمونی، خانمم داشت خودشو آماده میکرد و من رفتم دستشویی، سرم گیج رفت و افتادم سرم خورد به سر توالت فرنگی، به خانمم گفتم یه دست و پای اضافه تو لباسای منه چون حسی نداشتم، فهمیدم چه بلایی سرم آمده.»

«هیچی ایشون زنگ زدن به اورژانس، آمدن و من رو بردن بیمارستان، خلاصه مریضیم از اونجا شروع شد و هنوزم تموم نشده.»

«استرس و…باعث سکته مغزی شده بود، برای فیلم گناهکاران رفته بودم ترکیه که خیلی سرد بود، من مریض شدم و یه سرماخوردگی بد گرفتم، آمدم تهران و رفتم بیمارستان و به خاطر ضربان بالای قلبم در ccu چند روزی بستری شدم و دکتر من رو ای پی اس کرد و تا حدودی ضربان قلبم خوب شد ولی بعد از اون تو بیروت کنسرت داشتم، دیدم نفسم بالا نمیاد، خلاصه رفتم دکتر و عمل قلب کردم و در حین عمل هم دچار ایست قلبی شدم و انقدر ماساژ قلبی دادند تا دوباره زنده شدم.»

بیوگرافی رضا رویگری

رضا رویگری در ۶ دی ۱۳۲۵ در منطقه تجریش تهران به دنیا آمده است و تک فرزند خانواده خود است. او خواننده، نقاش و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

حاصل ازدواج نخست او با فرشته میر هاشمی ، پسری به نام «کیارش رویگری» است که در سال ۱۳۵۳ به دنیا آمده است.

تحصیلات رضا رویگری

رضا رویگری دیپلمه و دانش آموخته دروس ابتدایی حوزه به نام جامع المقدمات نزد امام جمعه تجریش است.

رضا رویگری در مصاحبه ای گفته بود:

«پدرم یک آیت الله بی عمامه بود و آرزو داشت من روحانی شوم به همین خاطر مدتی دروس حوزه خواندم. در نوجوانی به دو چیز خیلی علاقه داشتم ، یکی خلبانی و دیگری بازیگری ، بعدها نقاشی هم وسط آمد اما بخاطر اینکه پدرم راضی نبود الکی در آزمون خلبانی رد شدم.»

آغاز فعالیت حرفه ای رضا رویگری

او فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرده‌ است. در سال ۱۳۴۸ و در سن ۲۳ سالگی اولین بار با تئاتر روی صحنه رفت و با خواندن مشهور شد. او از طریق معرفی دوستی به خانم خجسته کیا (کارگردان) که دنبال بازیگر خوش صدا می گشتند اولین بار وارد تئاتر شد.

بعد از چند سال بازی در تئاتر و همکاری با ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۵۲ با سریال «چنگک» جلوی دوربین رفت و تا انقلاب کنار تئاتر در یک سریال دیگر به نام «لحظه» بازی کرد.

رضا رویگری سال ها در سینما، تلویزیون و تئاتر بسیار پرکار بوده‌ است. او خوانندهٔ سرود «ایران ایران ایران» در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ نیز هست.

رویگری برای بازی در بوتیک (۱۳۸۲) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران شد.

ازدواج رضا رویگری با تارا کریمی

رضا رویگری در سال ۱۳۹۱ با همسر دوم خود، تارا کریمی ، ازدواج کرد. تارا کریمی متولد ۱۳۶۸ است و در شیراز متولد شده است. او مدتی در کار مدلینگ خارج از کشور بود و در سال ۱۳۹۲ با رضا رویگری ۶۷ ساله با اختلاف سنی حدود ۴۳ سال ازدواج کرد.

تارا کریمی می گوید:

«قبل از آشنایی در سال ۱۳۹۱ من اصلا آقای رویگری را بعنوان بازیگر نمی شناختم و کاری از ایشان بخاطر حضورم در خارج از کشور ندیده بودم. در افتتاحیه یک برنامه در شیراز که آقای رویگری بعنوان مهمان برنامه دعوت شده بود من به اتفاق دوستم که مسئول میزبانی مهمانان بود برای استقبال به فرودگاه رفتیم. اولین بار ایشان را آنجا دیدم و چند روزی که شیراز بودند با هم آشنا شدیم در نهایت بعد از یکسال با وجود مخالفت شدید خانواده ام با هم ازدواج کردیم.»

دلیل بستری شدن رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک

آقای رضا رویگری ۹ ماه بعد از ازدواج مجدد خود سکته مغزی کرد و سمت چپ بدنش دچار مشکل حرکتی شد.

به گفته تارا کریمی، همسر رضا رویگری ، درباره ویدیوی پخش شده و درخواست کمک رضا رویگری از مردم، همسرش توضیحاتی ارائه داد و گفت:

«به خاطر عدم توان مالی برای بستری کردن رضا رویگری در مراکز خصوصی، دشوار بودن جابجایی و انجام امور شخصی آقای بازیگر، با مشورت پزشکان او را به صورت موقت به کهریزک منتقل کرده است.»

رضا رویگری در مصاحبه های قبلی خود گفته بود:

«وقتی بیمار شدم، تارا ازم مراقبت کرد. تارا تنها کسی بود که در این سال ها با من بود و همه جوره از من مراقبت کرد و همراهم بود واقعا نمی دانم چطور از او تشکر کنم. همسرم از لحاظ روانی همیشه حامی من بوده و با صبوری پا به پای من آمده است.»

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

مصاحبه جدید رضا رویگری: «من سالمند نیستم و کسی برای من خانه نخریده است» + ویدیو

واکنش همسر رضا رویگری به ویدیوی جنجالی شوهرش در خانه سالمندان + فایل صوتی

درخواست کمک دردناک رضا رویگری از داخل خانه سالمندان کهریزک + ویدئو

درباره سریال «مختارنامه» و هنرپیشه‌هایش و دستمزد فریبرز عرب نیا

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • علی اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱

    زن جوان پدر ادم در میاره خدا شکر هنوز نمرده

  • شاهین اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱

    زن جماعت روی اعصاب راه میرن بخاطر همین سکته رو زد.بهرحال هرکس خربزه می خوره پا لرزش هم باید بشینه زن جوان هزارتا دردسر داره رضا جون

    • عباس راد دی ۳, ۱۴۰۱

      پسر خوب برعکس زن جوون آدمو سرحال نگه میداره مشکل رضا جون هم اعتیاد هم سیگار دوران جوونیش بود