رقص ایرانی بازیکن آمریکایی تیم بستکبال گرگان پس از قهرمانی + ویدئو

رقص ایرانی بازیکن آمریکایی تیم بستکبال گرگان پس از قهرمانی + ویدئو

ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌ دهد پری پتی، بازیکن آمریکایی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، پس از قهرمانی تیمش در بازی فینال مقابل ذوب‌ آهن اصفهان در میان هواداران بسکتبال گرگان به سبک ایرانی می‌ رقصد و مورد تشویق قرار می‌ گیرد.

پریش پری پتی (Parish Perry Petty) متولد سال ۱۹۸۸ در آمریکا و با ۱۸۵ سانتیمتر قد، در حال حاضر در تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال ایران بازی می‌ کند. او سابقه ی بازی در آمریکا و لیگ بسکتبال یونان را هم دارد.

پری پتی در سال ۹۷ به تیم شهرداری گرگان پیوست. او در سال اول حضورش در ایران به همراه تیم شهرداری گرگان توانست به مقام نائب قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران برسد و جایزه ی ارزشمندترین بازیکن فصل را از آن خود کند. او همچنین با شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر بسکتبال ایران شده‌ است.

در اردیبهشت ۱۴۰۰، این بازیکن در بازی شهرداری گرگان مقابل مهرام تهران در فینال لیگ برتر بسکتبال کشور با یک پرتاب تماشایی و معجزه آسا تیم خود را برای اولین بار به مقام قهرمانی رساند. پری با یک پرتاب سه امتیازی و باورنکردنی از میانه ی زمین خودی در آخرین لحظات بازی (پرتابی که اصطلاحاً به آن «بازر بیتر» گفته می شود) باعث تساوی و در ادامه قهرمانی تیم شهرداری گرگان شد.

این بازیکن آمریکایی درباره ی پرتاب معجزه آسای ثانیه آخری خود که از فاصله ی بسیار دور وارد سبد تیم مهرام شد، گفت: «هیچ کسی جز خدا آن را کار را نکرد! من فقط توپ را شوت کردم. کار خدا بود، نه من! حالا خیلی خوشحالم. در گرگان و ایران اسطوره شدم! به محض اینکه دستم به‌ توپ خورد شوت زدم. به خودم گفتم ما به سه امتیاز احتیاج داریم، پس توپ را پرت کردم و گل شد. این شوت به ما کمک کرد که برنده شویم و به آن چیزی که می خواستیم در وقت اضافه رسیدیم.»

همچنین پس از این بازی، رابرت مالی، نماینده ی آمریکا در امور ایران، در پیامی توئیتری نوشت: «تبریک به پری پتی و تیم او، شهرداری گرگان، عجب بازر بیتر فوق‌ العاده‌ای!»

پری پتی حالا به ستاره‌ ای در بسکتبال ایران بدل شده که حتی حامد حدادی ستاره بسکتبال آسیا به توانایی او اذعان دارد. همچنین مهران حاتمی، سرمربی شهرداری بیش از آنکه از شاگردان ایرانی خود تعریف و تمجید کند به ستایش بازیکن آمریکایی خودش پرداخته و حتی به خصوصیات او خارج از زمین اشاره کرده و گفته: «معرفت پری پتی را در خیلی‌ها ندیدم.»

سال گذشته بعد از درخشش پری پتی در لیگ برتر بسکتبال کشور و چند برابر شدن محبوبیت و شهرت او در جامعه ی ورزش ایران، بحث تغییر ملیت این بازیکن و حضورش در تیم ملی بسکتبال ایران نیز مطرح شد و حتی خود او هم با چند استوری اینستاگرامی به این موضوع دامن زد اما در نهایت مشخص شد که فدراسیون بستکبال ایران قصدی برای انجام این کار ندارد.

پری پتی سال گذشته در مصاحبه ای درباره ی علت پیوستنش به بستکبال ایران گفت در ابتدا به این دلیل ایران را انتخاب کرده بود که فصل بسکتبال در ایران کوتاه تر از اروپا است و بازیکنان از آزادی بیشتری برخوردارند و تحت فشار کمتری قرار دارند. همچنین از او سؤال شد که قبل از آمدن به ایران چه تصوری از آن داشت که او در پاسخ گفت در ابتدا فکر نمی کرد چهار سال در ایران ماندگار شود و تصور می کرد ایران جای خطرناکی به خصوص برای آمریکایی ها باشد اما وقتی به ایران آمد متوجه شد اینجا کشور خوبی است و آنگونه که در رسانه های آمریکا گفته می شود، نیست.

پری پتی حالا آنچنان با هواداران شهرداری گرگان ارتباط نزدیکی پیدا کرده که گویا به این زودی‌ ها قصد جدایی از این تیم را نخواهد داشت و تا چند سال آینده شاهد حضور او در ترکیب این تیم خواهیم بود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ابوالفضل اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱

    پری پتی محبوب مارگرگانی هاست..هرچی بخواهدباجان ودل برایش فراهم میکنیم تادرتیممان بماند.معرفتش زبانزده همه است.خیلی دوست داشتنی وباحاله..پری عاشقتیم بامعرفت????♥️♥️