وضع ممنوعیت های عجیب و جدید برای آرایشگاه های زنانه در مشهد

وضع ممنوعیت های عجیب و جدید برای آرایشگاه های زنانه در مشهد

برخی خبرگزاری های داخلی مدعی وضع ممنوعیت هایی عجیب برای آرایشگاه های زنانه مشهد از جمله ممنوعیت کاشت ناخن و مژه، اپیلاسیون بخش های خصوصی و داشتن پوشش نامتعارف در محل کار شده اند.

ابتدا خبری مبنی بر انتشار ابلاغیه ای از سوی اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با فهرستی بلند بالا از ممنوعیت های مختلف برای آرایشگاه های زنانه ی این شهر منتشر شد؛ ممنوعیت کاشت ناخن، برگزاری کارگاه های آموزشی، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پوشش نامتعارف در محل کار، پخش موسیقی غیرمجاز، کاشت مژه، پیرسینگ، بوتاکس، تزریق ژل و برخی فعالیت‌ های دیگر.

گفته شد علت برخی از این ممنوعیت ها مانند کاشت ناخن و اپیلاسیون نقاط محرمه، مسائل شرعی است.

حالا برخی خبرگزاری های داخلی می گویند رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد، فاطمه سالارزاده، انتشار این ابلاغیه را تأیید کرده و از راه‌ اندازی گشت نظارتی کاشت ناخن و اپیلاسیون برای آرایشگاه های زنانه در مشهد خبر داده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری ها، فاطمه سالارزاده ضمن تأیید ابلاغیه ی منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ ها در سالن‌ های زیباییی شهر مشهد، گفته است: «از سال گذشته طرح ممنوعیت برخی از کارهای زیبایی در آرایشگاه‌های مشهد مطرح شد.»

وی در ادامه افزوده است: «دلیل چنین اعمال چنین ممنوعیت‌ هایی این است که برخی از کارهای زیبایی نظیر کاشت ناخن به لحاظ شرعی اشکال دارد و آقایان اذعان داشتند که چون اینجا شهر امام رضا (ع) است، نباید این کارها صورت گیرد. به همین دلیل آقایان برخی از ممنوعیت‌ ها را با عنوان “ضوابط الزام‌ آور بانوان آرایشگر مشهد” تنظیم و به ما ابلاغ کردند که برخی از این ممنوعیت‌ ها عبارتند از کاشت ناخن، کاشت مژه، اپیلاسیون نقاط محرمه، تتو، پخش موسیقی غیرمجاز، پوشش نامتعارف، تزریق ژل و بوتاکس و ….»

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد با تأکید بر این نکته که مردم خواستار اعمال این ممنوعیت‌ ها بوده، مدعی شده است: «ستادی به اسم “ستاد مطالبه‌گران مردمی” این دستور را به ما دادند و ادعا داشتند که این ممنوعیت‌ ها خواست مردم بوده و برایشان سؤال پیش آمده که چرا در شهر امام رضا (ع) چنین کارهایی انجام می‌شود. یعنی در واقع ستاد مطالبه‌ گران مردمی از سازمان صنعت و معدن چنین درخواستی کرده و وزارت صمت هم دستور اعمال این ممنوعیت‌ ها را به ما ابلاغ کرده و ما علیرغم نقدهایی که به برخی از این موارد داشتیم، مجبور شدیم که از این دستورات تبعیت کنیم.»

وی درباره ی ممنوعیت اپیلاسیون نقاط محرمه خاطرنشان کرده است: «مشخصاً بنده خودم هم متوجه نشدم که چرا باید اپیلاسیون نقاط محرمه برای بانوان ممنوع شود. البته ما چاره‌ ای جز اجرای دستورالعمل ها نداریم و باید تحت هر شرایطی این ممنوعیت ها را اجرا کنیم. افرادی که این دستورالعمل را تنظیم کرده اند صراحتاً به این نکته اذعان داشتند که درست نیست در یک سالن زیبایی، یک زنی برخی از نقاط بدنش را اصلاح کند. ما حتی در دفاعیات مان هم اظهار کردیم که وقتی یک خانمی به آرایشگاه می‌ رود قطعاً برای انجام برخی کارهای زیبایی و بهداشتی است. اما متأسفانه بدون ارائه ی توضیح قابل قبولی همه ی دفاعیات ما را رد کردند.»

سالار زاده اظهار کرده است: «بنده خودم به عنوان رئیس اتحادیه بارها با این ممنوعیت‌ ها مخالفت کردم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ ای نداشته و نکته ی حائز اهمیت این است که آقایان برای اعمال چنین ممنوعیت‌ هایی هیچ دلیل منطقی‌ ای نداشته و ندارند. بنده بارها سؤال کردم که چرا زنان در یک سالن آرایشی نباید از راحتی پوشش برخوردار باشند وقتی آن مکان یک مکان کاملاً زنانه است اما متأسفانه باز هم هیچ پاسخی به بنده داده نشد.»

وی با اظهار این نکته که از زمان اجرای این ممنوعیت‌ ها بسیاری از سالن‌ های زیبایی تعطیل شده اند،تصریح کرده است: «باز هم تأکید می‌ کنم علت اعمال چنین ممنوعیتی درخواست برخی از مردم مشهد بوده است. متأسفانه به دلیل همین ممنوعیت‌ ها بسیاری از خانم‌ های شاغل، بیکار و سالن‌ های زیبایی مشهد، تعطیل شده است.»

رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد در ادامه درباره ی نظارت گشت‌ ها بر سالن‌ های زیبایی نیز گفته است: «آنقدر ممنوعیت‌ ها زیاد است که دیگر آرایشگران در مشهد مایل به ادامه ی فعالیت نیستند. بسیاری از خانم‌ ها سالن تخصصی ناخن داشتند اما به‌دلیل گشت‌ های نظارتی‌ ای که گذاشتند مجبور به تعطیل کردن سالن‌ های خود شدند چون هزینه های یک سالن بسیار بالا است و با این نوع ممنوعیت ها اساساً باز بودن سالن صرفه ی اقتصادی هم ندارد.»

فاطمه سالارزاده در ادامه خاطرنشان کرده است: «بنده در جلساتی که تشکیل شد بارها در خصوص تبعات اعمال چنین ممنوعیت‌ هایی صحبت کردم اما فایده‎‌ ای نداشت. به عنوان مثال، به دنبال ابلاغ چنین دستوراتی “آرایشگاه های زنانه زیرزمینی” افزایش یافته که هیچگونه نظارتی از قبیل بهداشت و نظیر آن هم بر اینگونه سالن ها اعمال نمی شود که طبعاً مشکلات بهداشتی خودش را دارد.»

سالارزاده درباره ی افزایش سالن‌ های زیبایی زیرزمینی گفته است: «آمار دقیقی از این آرایشگاه‌ ها و سالن‌ های ناخن در دست نیست اما بر اساس آماری که به دست ما رسیده، پس از اجرای این ممنوعیت‌ ها که پیشتر به آن اشاره کردم هر روز به تعداد این سالن‌ ها افزوده می‌ شود و کاری هم از دست ما ساخته نیست.»

بیشتر بخوانید:

ورود زنان به ورزشگاه ها در سه شهر مذهبی از جمله مشهد رسماً ممنوع شد

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶۳ نظر

ورود

  • من اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    تو آرایشگاه های زنانه آرایشگران موهای زاید مشتریان رو می‌زنند ؟!!!!!

    • مری اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

      هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد.

      • محمد اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

        شما که همه چیزو به امام رضا واصل میکنید
        امام رضا درجریان هس که مردمش تا کمر توسطل زباله های این شهردنبال یک لقمه نون میگردن شکمشون سیرکنن

      • ریحانه اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

        واقعا کار خوبی کردن جامعه ما از کشورهای غیر مسلمان بدتر شده کارمون به جایی رسیده که به خاطر آرایش مون مسخره مون میکنن.بسه دیگه ما شیعه هستیم تا کی بنده شیطان باشیم واسمش بذاریم کارو کاسبی

        • راحیل اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

          شما ببند دهنتو. و به جای ملت نظر ننویس

        • ما اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          کاملا موافقم

        • بنده خدا اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          خدا پدرتو بیامرزه.
          واقعا راست میگی
          اسممون مسلمانه.
          ولی اکثر زن های کشورمون با مالیدن یک مشت آشغال به سر روشون آبرومون رو پیش حتی غربی ها بردن.

          یک عده بیشعور تا بهشون میگی چرا گناه میکنی سریع دم از تورم و رانت خواری و چیزای دیگه میزنن.
          انگار که چون بزرگترایه مملکت این گناههارو میکنن پس اگه اینا آرایش کنن گناه نداره!!!
          نمیدونن خدا این بهونه هارو قبول نداره.
          اگه پدر خانواده نماز نخوند، دلیل نمیشه بچه هاشم نخونن.
          باید تولید و واردات لوازم آشغال آرایشی جلوش گرفته بشه.
          حتی اکثر دختران کم سن و سال هم این کارهای زشت رو انجام میدن.
          حیف اسم پاک زن که رویه چنین خانم هایی بذاری.
          زن مثل جواهر با ارزشه ( منظورم زن واقعیه، منظورم جواهر وجودیشه)…
          اگه اینجور زن ها خودشونو با ارزش میدونن، باید بفهمن که جواهر پشت شیشه های ضد گلوله گذاشته میشه، نه در دسترس عموم.

          • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

            زن انسانه میتونه برای خودش تصمیم بگیره لازم نکرده توی عقب مونده جهان سومی بی‌سواد برای نصف جامعه تصمیم بگیری

        • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          کسی نگفت برای دیگران تصمیم بگیری لا اکراه فی الدین سرت تو کار خودت باشه جهان سومی بدبخت

      • محمد اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

        چه عجب یه کار درست ما دیدیم از اینا واقعا تشکر میکنم از رئیس اتحادیه خدا خیرش بده کل کشور باید اینطوری بشه البته قبلش بگن چرا ممنوع میکنیم حالا من میگم ، غزیزان کاشت ناخن نه وضو داره نه قسل یعنی بدن زن دائم کثیف هست فکر کنین قسل واجب باشی و حامله بشی اون بچه در رحم چطور رشد میکنه و اصلا قسل واجب باشی و مرگ فرا برسه با بدنی که قسل واجب بوده مردن چنان عذاب قبری داره که اندازه نداره برای نسل مسلمان آینده کاشا ناخن کثیف کردن سر چشمه هست

        • Sajad اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          شمابهتره اسمتو بزارن ممد اسکول متوهمی

          • احسان اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

            خاک بر سرت.
            تو اول سواد نگارش یاد بگیر بعدش از اسم دیگرون ایراد بگیره.
            آدم هایی مثل تو مملکت رو به کثافت کشوندن.

        • علی اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          تو اول برو یاد بگیر غسل رو با کدوم غ مینویسن بعد نظر بده طالبان داعشی

        • منا اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          منم موافقم

        • احسان اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          برادر من متاسفانه کسی که چنین کثافت کاری هایی رو میکنه معنی غسل و وضو رو نمیدونه چیه!!!!
          خدا به داد انسان ها برسه با این همه بی دینی و فساد

  • ناشناس اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    خواسته مردم بوده؟ چرا به پای مردم میزنید؟ چرا فقط مردم مشهد این خواسته ها رو دارن؟ بهتر نیست از جناب علم الهدی بپرسید؟

    • ساحل اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      چه ربطی به اون داره شماهم هرچی کم میارین میگین کار علم الهدی ست! قطعا درخواست قشر زیادی از مردم بوده. چه خوشتون بیاد چه نیاد.

      • منا اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

        احسنت

      • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

        مگه دیکتاتوریه؟ این چه سوالیه که میپرسم … معلومه هست⁦ಠ‿ಠ⁩

    • شهروند افسرده خرداد ۵, ۱۴۰۱

      یک عده عقده ای و از خدت بی خبر که کسی ک نظارت بهشون نداره این دستورای اب دوغی رو میدن. خاک بر سرتون کنن که اینقدر احمقین به شماها چه مربوط مردم میخوان چیکار کنن. میخواین امر به معروف کنین اختلاسگرا رو بگیرین. کسی هم اگر اعتراض داره که زنش میره اینکارا میکنه بره جلو زنشو بگیره نه ک برای تمام زنا این قانون تصویب بشه.
      درضمن خواست مردم نبوده خواست یک سری نور چشمی که دامادشون اون بالاهاست…

  • رهام اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    آقایان اذعان داشتند … آقایان برای اعمال چنین ممنوعیت‌ هایی …
    این خانم رئیس اتحادیه چه باورش بشه چه نشه ریشه چنین درخواستهایی در اکثر قریب به اتفاق خانمهای خشکه مذهب هستند که حالا خودشون یا نزدیکانشون به این آرایشگاهها اومد و رفت دارند. نه اینکه بگم آقایان مسئول مثلا آزاداندیش و روشنفکر هستند ولی معمولا توی این مسائل زنانه اصلا اطلاعاتی ندارند که بخوان ممنوعیت و محدودیت بگذارند.

    • ریحانه اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

      واقعا کار خوبی کردن جامعه ما از کشورهای غیر مسلمان بدتر شده کارمون به جایی رسیده که به خاطر آرایش مون مسخره مون میکنن.بسه دیگه ما شیعه هستیم تا کی بنده شیطان باشیم واسمش بذاریم کارو کاسبی

      • ساحل اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

        آره واقعا موافقم باید خیلی زودتر از این ها تو همه کشور این جور نظارت ها رو میذاشتن. شاید اگه زودتر جلوشو میگرفتن الان این حال و روز زن های مملکتمون نبود. مثل کاشت ناخن که نباید اصلا باب میشد و دیگه الان کسی به حرام بودنش فکر نمیکنه چون آرایشگرها میگن عیب نداره!

        • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

          یک سوال… به تو ربطی داره؟ به تو چه افراطی داعشی

    • ر ضایی اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

      دست شون درد نکنه واقعا عالیه اگه این قبیل کارها صورت بگیره جوانان ما به کجا دارن کشیده می شن واقعا شرمم میاد بگم مسلمانیم ودرخیابان و کوچه و بازار با چهره ازک وبزک راه بریم خواهشاً پیگیری‌ها ادامه دارباشه .یه کار خوب که کردن تواین شهر همینه ممنون

    • بنده خدا اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      چرا چرت میگی؟
      کسی که اولین بار مسائل شرعی زنان رو مطرح کرد مرد بود، ….
      پیامبر اسلام.
      حتی تمام پیامبران.
      ظاهرا خودتونو باسواد میدونید، ولی عالم بی علم و عمل هستید

  • شهروند مشهدی اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    بخدا اگه خواسته من و خونوادم و اطرافیام باشه!!! البته ما جزو مردم نیستیم مردم فقط یعنی علم الهدی در مشهد?‍♀️

  • اااا اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    داعش واقعی اینها هستند، اینا از طالبان بدترند، حتی برای اعضای خصوصی بدن انسان تکلیف مشخص میکنند.

  • کاربر اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    مشکل مردم، پشمای زیر بغل نیست مسیولین محترم و دلسوز، بحای دلسوزی، #ونسوزی میکنید… برید نون و روغن و مایحتاج مزدم رو درست کنید. اون یه عده هم که درخواست کردند، برن توی دهات زندگی کنند.

  • سید علی موسوی اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    راست میگن تو شهر امام رضا دزدی رو کم کنن اختلاس کم کنن جان مردم به لب رسیده الان فقط مشکل ناخن شد همیشه مردم به بیراهه کشیدن

  • نازی اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱

    خدا ب داد ما زنا برسه

  • نههه اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    دمشون گرم خداخیرشون بده این فسادراازجامعه ریشه می کنند موافقم باکارشون انگارمشهدشده شهراجنه والا بفکردنیاواخرتون باشین نه خوشی این دنیا

  • نا شناس اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    اگر دیدی یکی شیشه های ماشینش رو دودی کرده بزن توی گوشش. تو نمیدونی چرا زدی ولی خودش میدونه چرا خورده.

    رئیس اتحادیه میگه نمیدونم چرا اپیلاسیون بکینی ممنوع است! بیا من روت اجرا کنم تا بفهمی

  • احمد اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    این خانم حالش خوبه
    آخه کجای این کار شرعی هست که زن من تو خونه خودم نتونه اونطور که من میخوام خودشو آرایش کنه
    جل الخالق چی عقایدی !!!!!!!!!

  • ? اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    بازمیخواین چیکارکنین ک سرمردم ودارین با اینا گرم میکنین؟

  • علی اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    اگه یک کاری اینادرست انجام دادن بخداقسم همینه,۹۰درصدمردم موافق این کاراهستن,مشهدشده هرزه خانه,سالی هزاران عرب مجردراهی مشهدمیشن,همه میدونن این …هابرای چی میان مشهد,وقتی زنهای مشهدی ۷قلم آرایش میکنن میرن توبازارهاراه میرن این …..دفعه بعدبیشترمیان مشهد,این درسته که مشهدرضا راتوتمام ایران وکشورهای عربی به اسم تایلنددوم بشناسند…اینجامشهدالرضاست,چه معنی داره زنهابرن توآرایشگاه بگن موهای جلومواپلاسیون کن..واقعاشرم آوره…دمتون گرم اگه یک سری کارهاروممنوع کنین وبرگردونین به روزهایی که زنی بدون چادرکنارحرم مطهرنمیدیدم,ولی الان کنارحرم زنهایی رومیبینین که روگردن ودست وساق پاهاشون پرشده ازتتوهای تحریک آمیز…بخداگناه داره..

    • بینام اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      توکه انقد دم از امام رضا و مشهد میزنی از بچه های کار مشهد خبر داری که تا کمر تو سطل زباله هستن؟؟؟؟
      خبرداری که چندتا خانواده شب گشنه میخوابن و نون واسه خوردن ندارن؟؟؟؟؟؟خبرداری همون دخترایی که میگی هفت قلم آرایش میکنن فقط و بی پولی روشون فشار آورده؟؟؟؟؟
      خبرنداری شایدم خبرداری خودتو زدی به اون راه…
      پس وقتی هیچی نمیدونی دهنتو ببند و بشین سرجات
      همین تویی که اینحرفو میزنی اگه موقعیتش پیش بیاد به همون دخترا رحم نمیکنی و ازشون هزارتا سواستفاده های بیشرمی میکنی…آب نمیبینی وگرنه شناگر ماهری هستی
      اره داستان اینه
      ک

      • بهانه نیاریم اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

        اون کسی که از دخترها سو استفاده میکنه اتفاقا همونایی هستن که موافق بدحجابی آن! میخوان زنا لخت بیان بیرون تا راحت چشم چرونی کنن! دوما کسی که فقیر باشه هیچ وقت دنبال لوازم آرایشی نمیره پس الکی چیزهای بی ربط زو به هم ربط نده!

      • ستاره اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

        متاسفانه کسایی که افراطی و دو اتیشن از همه فاسد تر و هرزه ترن

  • علی اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    متاسفانه زنهای شهرمابه تقلیداززنهای تهرانی لباسهای بدن نماوآرایشهای شرم آورمیکنند,بخدااینجاشهرزیارتی هست,اینجاشهرمشهده,محل شهادت امام هشتم,حرمت این خاک رونگه داریم..چراشهرمشهد بایدمقصدی باشه برای عربهای هوس ران,,بخداهیچ مردمشهدی اصیلی راضی نیست اسم شهرشوبزارن تایلنددوم…برین دورحرم ببینیداین عربهای هرزه باچه وقاهتی به این زنهای بدحجاب پیشنهادمیدن..کدوم مردراضیه که زنش ازآرایشگاه بیادبیرون رودستاشوگردنش تتوبزنه ناخون ومژه مصنوعی بکاره بعدچندجوان بهش چشم چرونی بکنه یامزاحمش بشه,هیچکس..البته خانومهای مشهدی اصیل حرمت حرم رونگه میدارن,بیشتراین خانومهایی که آرایشهای ناجوردارن,شهرستانی هستندکه اومدن مشهدزندگی میکنن,نصف بیشترجمعیت مشهدالان مشهدی اصیل نیستن,شهرستانی هستن,ازشهرهای دوروبرمشهدیااستانهای دیگه کوچ کردن اومدن مشهدبرای زندگی,خیلیهاشونم ازروستاهای مشهداومدن,,هنوزازروستانیامدن مستقرنشدن میبینی موهاشونورنگ میکنن وهزارقلم آرایش…متاسفانه مشهدشده غربت نشین…اینهاتوجیح نیستن که زنان مشهدی چه پوششی دارن,,وقتی زرقوبرق شهررومیبیمن فک میکنن اومدن تهران زندگی کنن وپوششون بایدپوششی باشن که توفضای مجازی میبینن…خواهران عزیزمشهدی توروخداحجابتون رودرست کنین وحرمت امام رضارونگه دارین,تقلیداز مسافرینی که به مشهدمیان کاردرستی نیست,اوناشهرشون شهرزیارتی نیست پس توجیح نیستن ولی خانومهای مشهدی که میدونن کجازندگی میکنند…مردم مشهدموافق این ممنوعیتهاهستن..

    • همشهری اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

      من با تمام حرف های شما موافقم …. ولی کنار تمام اینها که گفته شد دزدی و کیف قاپی و اعتیاد و اختلاس هم در شان شهر امام رضا نیست.‌.. کاش واسه اینا هم آقایون فکری کنند

    • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      از نحوه حرف زدن شما مشخصه که شما یک ریسیست متوهم افراطی هستین. شهرستانی ها ؟ باورم نمیشه شما هنوز منقرض نشدین. قران می‌فرماید لا اکراه فی الدین … من مسلمونم ولی قرار نیست به زور کسی رو مسلمون نگه دارم یا به زور همه رو توی یک خط صاف نگه دارم من دیکتاتور نیستم. و من صد در صد خدمت شما عرض میکنم ۹۰ درصد مشهدی ها با ایجاد محدودیت موافق نیستن … و دلیل این که اون ۱۰ درصد همیشه حرفاشون به مردم تحمیل میشه اینه که تریبون دارن! بیشترشون افراطی و ریا کارن … هیچ رای گیری انجام نشده که مشخص کنه مردم موافق محدودیتن … پس بهتره بیشتر از این عقاید پوسیده و تربیت غلط خانوادگی تون رو به رخ نکشین

  • سلطان اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    سلام خدا خیرتون بده انشاله هرچی زودتر این عنتر بازی هارو جمع کنن وقتی که میبینی دختر جوانی میره نمیدونم هزارتا مریزی به خودش میزنه و وقتی میاد بیرون به قیافش نگاه میکنی وحشت میکنی بگو خوب ای زن بی عقل این چه کاریه

    • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      تو حق نداری درباره مردم نظر بدی تو غلط میکنی درباره ناموس مردم نظر میدی بی جا میکنی برای دیگران تصمیم میگیری. مردک بیسواد بی عقل تویی

  • یعنی محل های خصوصی رو هم تو آرایشگاهها تمییز می کنن پس حیا کجا رفت چه خاک برسریها اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    ااااااا

  • پونه اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    خداروشکر مشکل فساد حل شد ….رفتین دادگاه های مشهد ببینین چ خبره زنان شوهر دار خیانت میکنن بعد اسم شو میذارن رابطه نامشروع بعد ک زن نود و نه تا ضربه میخوره از دادگاه خوش و خرم میره بیرون درخواست نفقه و مهریه میکنه اگ اینجا مشهد باید همه چیز درست باشه …فکر زن شوهر دار بعد رابطه با معشوقه میاد کنار همسرش ایا غسل او درست است ایا بدن او توسط نامحرم لمس نشده … این ها رو بروید درست کنین فعلا ک زنان شوهردار از زنان کنار خیابونی مشهد سبقت گرفتن …من خودم زخم خورده این موضوع هستم ب بنده خیانت شده و من بخاطر اینکه پولی ک حق اون زن نیست فراری شدم و حکم جلب. بنده رو گرفتن اون خیانت کرده قانون دنبال منه من از زمانی ک بهم همچین بی ابرویی شد دیگر ب هیچ زنی اعتماد ندارم افسردگی گرفتم و حتی فکر میکنم دارن پشتم حرف میزنن تکلیف ضربه ب روان و روح من چه میشه ….خسته شدم

  • A.2 اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    این چه طرز فکر …خب به شما ها چه ربطی که چی جوری باشن؟

    اینکه وقتی یه خانم به خودش برسه اعتماد به نفس بالاتری داره حس بهتری به خودش داره ارزش خودشو میدونه با حال خوب به این زندگی سختی که مسئولین براشون درست کردن زندگی میکنن به جای اینکه بیایین چرت و پرت بگید برید زندگی ها و دغدغه ها رو حل کنید و اینکه کسی که مشهد زندگی میکنه با کسی که تهران یا هر شهر دیگه ایی زندگی میکنه هیچ فرقی نداره اون هم ادم هست و اختیار های خودشو داره

  • سارا اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱

    مشهد وقوم باوجود اینکه دومعصوم درآن هستند ولی ازشهراهایی هستند که فساد اخلاقی درآنها زیاد دیده وشنیده شده که برخی ازاین فسادها زاییده حکومت …است واخیرا هم به چیزهایی گیر داده اند که به نظرات داعشی وطالبانی نزدیکتر بوده تا اسلام؟!!!

  • منتقد اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    سلام ایا درتهران پایتخت ایران این کارها انجام نمیشه ؟ ایا بازیگران انجام نمیدن ؟ چرا مسایل شرعی فقط تو شهر های مذهبی هست و جاهای دیگه حلاله
    قوانینی که برای همه نیست و هرجا دلوشن میخواد وضع میکنن

  • Z اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    من میدونم که این کار حرامه و غسل نداره متاسفانه امارات می‌دونم خییییییییلی ها دارن نون شبشونو از این کار میخورن
    نمیدونم واقعا چی بگم ، خدا به داد ممنون برسه ?

  • علی اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    تو اول برو یاد بگیر غسل رو با کدوم غ مینویسن بعد نظر بده طالبان داعشی

  • ایران بدبخت اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    با این کار همه چیز بدتر میشه…اونایی ک میگن خوب شد و اینجا شهر مذهبی و فلان اولا بدونن ک ارایشگاه غیر مجاز و غیر بهداشتی زیاد میشه دوما اینکه کلییییییییییییی دختر و زن رو از کار بیکار کردن حالا برای کسایی که واقعا نون شبشون با کار بدست میومد راهی جز همون عرب ها باقی نمیمونه…
    خودتون زن های شاغل رو بی کار میکنید و بعد اونها فاحشه میشن واسه یه لقمه نان
    خدا و امام رضا نگفتن ریشه فقر و بی کاری و بدبختی رو ببینین کجاست و حل کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    همون امام رضا خودش میبینه به اسمش تو استان قدس چ بخور بخوریه…
    جمع کنید بابا
    تمام کشورهای دنیا از کودکی اموزش میبینن راجع به دختر و پسر و روابط جنسی و ازدواج و دوستی های معمولی دارن…بعد اینجا انقدر زن و مرد رو از بچگی جدا از هم نگه میدارید ک سن نوجوونی خودشونو به باد میدن و هول رابطه هستن و به جنس زن فقط به چشم رابطه جنسی نگاه میکنن و بس…ایران شده کلا فساد و خیانتتتتتتتتتت… در صورتی ک اگر از اول دختر و پسرها دوست باشن و به چشم دوستانه هم رو ببینن و عقده نداشته باشن و جنسی گرا بار نیان این اتفاقات نمیفته…
    فکر نون مردم باشید…فکر روغن و نون و ماکارونی و اجاره خونه سر به فلک کشیده مردم باشید
    حقوق میدین ۶ تومن بعد اجاره خونه تو تهران و کرج شده ماهی ۶-۷ تومن…هه جالبه
    بجای ممنوعیت کاشت ناخن برید مثل کشورای دیگه ممنوعیت افزایش اجاره خونه بذارید که تو بیشتر از ۵ درصد نمیتونن گرون کنن و بعد اینجا صابخونه میاد میگه ۳ برابر پارسال بده میخوای نمیخوای پاشو… مملکت بی صاحب شده و گرونی موج میزنه بعد شما فکر ناخن و پشم مردیمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتون رو به خریت میزنید یا ملت رو خر فرض میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این خانه از پایبست ویرانست…

    • احسان اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      خاک بر سرت
      تو میخوای انجام دادن یک گناه رو به خاطر این که گناه دیگه صورت نگیره توجیه میکنی.
      خب ابله های کافر، هر گناهی جایگاه خودشو داره.
      بدبختین شماها.
      ماهم داریم با ۳ میلیون در ماه زندگی میکنیم.
      ولی این دلیل نمیشه از راه گناه درآمد کسب کنیم

      • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

        در واقع بخاطر تو و امثالتو خاک تو سرمون شده … بسه دیگه افراطیای عوضی بسهه خسته شدیم اسلام از دست شما نابود شده

    • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      کالای بی ارزش؟ زن انسانه و خودش میدونه داره چیکار میکنه بدن خودشه … به تو چه… همینجوری زندگیامون سخت هست باورم نمیشه یه عده احمق بی سواد مثل تو هنوزم هست

  • ایران اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    خیلی زودتر از اینا باید به این امور رسیدگی میشد.
    هرچند الان هم دیر نیست.
    تاکی خانم ها باید خودشون رو مثل یه کالای بی ارزش تو این جامعه عرضه کنن.
    لطفاً جو سازی نکنید و بذارید اونهایی که مسائل شرعی و دین رو زیر پا میذارن تا پول به جیب بزنند هم بدونن درآمدهای غیر اسلامی نتیجه ای جز گناه وبد بختی در زندگی دنیا و آخرت نداره.

    • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      کالای بی ارزش؟ زن انسانه و خودش میدونه داره چیکار میکنه بدن خودشه … به تو چه… همینجوری زندگیامون سخت هست باورم نمیشه یه عده احمق بی سواد مثل تو هنوزم هست

    • ستاره اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

      مگه دیکتاتوریه؟ این چه سوالیه که میپرسم … معلومه هست⁦ಠ‿ಠ⁩

  • علی اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱

    طالبان و داعشی اون کسیه که از عامل بوجود اومدن اونها یعنی اسرائیل و آمریکا حمایت میکنه پس چرت و پرت اضافه نگو

  • زهرا فروردین ۱۴, ۱۴۰۲

    اینا هر روز که ….مردمو سر میکشن یه فتوا میدن دیگه کم مونده بیان بگن تو شهر امام رضا رابطه زناشویی نداشته باشید شهر مذهبیه علم ….ناراحت میشه از مردم