قهرمانی استقلال در لیگ برتر با شکست پرسپولیس و واکنش وزیر سابق ارتباطات + ویدیو

قهرمانی استقلال در لیگ برتر با شکست پرسپولیس و واکنش وزیر سابق ارتباطات + ویدیو

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی به قهرمانی استقلال واکنش نشان داد.

قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته و سوژه ای برای کری خوانی طرفداران استقلال و پرسپولیس در شبکه های اجتماعی است. حالا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات که یک پرسپولیسی دو آتشه است و به کری خوانی های همیشگی اش برای استقلالی ها معروف است، هم به شیوه ی خودش به قهرمانی استقلال واکنش نشان داده است.

شب گذشته کاربری در توییتر، بعد از قهرمانی استقلال از آذری‌ جهرمی پرسیده «در چه حالی لنگی؟». آذری جهرمی هم پاسخ داده است: «فکر کن در یک بازی ۵ بر صفر جلو باشی، بعد نتیجه بشود ۵ بر یک. حس ما پرسپولیسی‌ ها اینطوری است». آذری‌ جهرمی البته در انتها قهرمانی استقلال را تبریک گفته و نوشته: «مبارکتان باشد».

منظور آذری جهرمی از ۵ بر یک، پنج قهرمانی متوالی پرسپولیس در فصول اخیر است. در حقیقت، او با اشاره همین مورد همچنان به کری‌ خوانی‌ هایش برای استقلالی‌ ها ادامه داده است.

پاسخ آذری جهرمی با واکنش کنایه آمیز روزبه چشمی، یکی از بازیکنان این فصل تیم استقلال همراه شده است. چشمی در مورد توئیت محمدجواد آذری جهرمی گفت: «به او خسته نباشید می‌ گویم. اگر جای آذری جهرمی بودم واکنش خیلی بدتری نشان می‌ دادم. به هر حال بعد از این پنج سال اتفاقی که امسال برای تیم ما افتاد برای تیم آن‌ ها نیفتاد، متوجه منظورم می‌ شوید. اگر جای آذری جهرمی بودم قطعاً نمی‌ توانستم تا این اندازه شیک خودم را کنترل کنم. بار دیگر خسته نباشید می‌ گویم. ان‌شاءالله دیگر اتفاقی برای کسی نیفتد.»

استقلال چگونه قهرمان لیگ برتر شد؟

تیم استقلال موفق شد با برتری مقابل فولاد و به واسطه ی شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، ۳ هفته زودتر از پایان فصل قهرمانی خودش را مسجل کند و جشن بگیرد. این قهرمانی برای استقلال پس از ۵ قهرمانی پیاپی پرسپولیس رقم خورد.

شاگردان فرهاد مجیدی دیروز با حساب ۲ بر یک فولاد را شکست دادند و با توجه به شکست ۲ بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان، زودتر از موعد مقرر به چهارمین مقام قهرمانی خود دست یافتند.

در حالی که ۳ هفته تا پایان لیگ مانده بود، با رسیدن اختلاف استقلال و پرسپولیس به ۹ امتیاز در صدر جدول و اولویت قانون بازی رودررو به تفاضل گل در لیگ ایران، استقلالی‌ ها با شکست پرسپولیس برابر سپاهان پیش از اتمام لیگ به صورت رسمی قهرمان بیست و یکمین دوره ی لیگ برتر فوتبال ایران شدند.

استقلال با احتساب ۳ بازی باقی مانده و همینطور دست برتر در بازی رو در رو با پرسپولیس ۹+۱ امتیاز از این تیم پیشتاز است و حتی با وجود شکست استقلال و پیروزی پرسپولیس در ۳ بازی آینده، باز هم تیم مجیدی از صدرجدول تکان نخواهد خورد.

آبی‌ های تهران با کسب ۶۳ امتیاز و بدون حتی یک شکست درحالی نوار پنج‌ لبه‌ ی قهرمانی‌ های پرسپولیس را پاره می‌ کنند که آخرین بار در دوره دوازدهم لیگ برتر به این عنوان رسیده بودند.

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر به فصل ۱۳۹۲_۱۳۹۱ بر می‌گردد که این تیم با هدایت امیر قلعه نویی موفق شد با ۶۷ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فرهاد مجیدی، سرمربی کنونی استقلال در آن فصل کاپیتان این تیم بود.

مجیدی سرمربی استقلال حالا به اولین چهره‌ در فوتبال ایران تبدیل می‌ شود که توانسته بعد از قلعه‌ نویی استقلال را به قهرمانی لیگ برساند. مجیدی که خودش دو جام قهرمانی دوره‌ های هشتم و دوازدهم لیگ را به عنوان قهرمان برای استقلال بالای سر برده، در اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی از ابتدای فصل موفق شد ۳ هفته زودتر از اتمام لیگ استقلال را بدون شکست به قهرمانی برساند. مجیدی با کسب این موفقیت حالا وارد باشگاه مربیانی شود که عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده‌ اند.

آبی‌ های تهران درحالی چهارمین قهرمانی‌ شان در لیگ برتر را جشن می‌ گیرند که اگر ۳ بازی آینده را هم بدون شکست پشت سر بگذارند می‌ توانند اولین جام طلایی لیگ برتر را به نشان قهرمانی بدون شکست دریافت کنند. عنوانی که بسیار بعید است تا سال‌ های سال در فوتبال ایران تکرار شود.

در ۲۱ دوره گذشته لیگ برتر، پرسپولیس با ۷ قهرمانی، سپاهان با ۵ قهرمانی، استقلال با ۴ قهرمانی و فولاد با ۲ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌ های لیگ برتر هستند.

ویدئوی شادی اعضای تیم استقلال در هواپیما

حساب رسمی باشگاه استقلال در توییتر با انتشار فیلمی از لحظه ی تثبیت قهرمانی آبی پوشان در لیگ برتر شادی اعضای این تیم را به تصویر کشیده است.

اعضای تیم استقلال در حالی خبر شکست پرسپولیس و قطعی شدن قهرمانی در لیگ برتر را شنیدند که داخل هواپیما در مسیر بازگشت از اهواز به تهران بودند و به همین دلیل آن ها در داخل هواپیما جشن کوچکی ترتیب دهند.

بعد از قطعی شدن قهرمانی استقلال، فرهاد مجیدی دستیارانش را به نوبت در آغوش می کشد و با آن ها شادی می کند. او سپس سراغ بازیکنان در انتهای هواپیما می رود تا شعار قهرمانی را سر بدهند.

استقلال پس از پیروزی بر فولاد، شب گذشته از اهواز به تهران بازگشت تا خود را آماده ی هفته بیست و هشتم لیگ برتر کند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ایزد اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱

    البته باید پیروزی پرسپولیس رو ۲ تا حساب کنید چون ۵ تارو بابا مسعودشون هدیه داده ???

  • حمید اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱

    ولی خوب شد بریم و ترمز پرسپولیس کشیده و دیگه هر گز نمیتونه قهرمانی پیاپی به دست بیاره بگه من فلانم من بلدم فقط می‌تونه بگه ما پنج دفعه بردیم شما یه دفعه بردی بیا جلو شما هم پنج دفعه ببرید تازه مساویه قضیه مهم ثبت رکورد بود که شد و هیچ تیمی نمیتونه تا چندین سال حداقل بشکنه ????با قهرمانی استقلال بازیکنان بزرگ از این پس به نظرم راحت تر به استقلال اطمینان میکنا و میان استقلال ضمنا باسن رکورد جدیدشون یا راند بازیو رشوه به داور نمی‌دونم درباره یان حریفو دفاعو اینا پنج تا جام بردیم اونم زمانی که هیچ کدام از تیم ها سرحال نبودن و مشکل مدیریتی بیداد میکرد با این اوضاع اگه حفظ بسه پرسپولیس دیگه به راحتی نمیتونه صدر نشین بسه چه برسه جام ببره این نظر بندس و خیلی منصف هستم ازحق نگذریم پرسپولیس تو این پنج قهرمانی یه سرو کردن از همه بالاتر بودش الکی نیست یه سال در میوه شرکت در فینال آسیا و پنج بار برد متوالی در لیگ سطح پایین از نظر داوری از نظر مدیریت از نظر مدیریت برگزاری مسابقات فقط دلمون به پرسپولیس استقلال و سپاهان و فولاد خوشه که باحذفشون از این دوره قهرمانان آسیا حاله همه رو گرفتید ????⭐⭐????????♥️♥️♥️♥️♥️♥️?????ستاره نداشتیم نزاشتم عوضش جام گزاشتم ببرین استفاده میشه???

  • ن اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱

    فکرشو بکن تیمت ۵ بار پشت هم قهرمان بشه بعد مقابل الهلال خخخخخخ