علت رد درخواست ایرانی‌ها برای تهیه بلیت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ + نحوه خرید بلیت

علت رد درخواست ایرانی‌ها برای تهیه بلیت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ + نحوه خرید بلیت

با نزدیک شدن به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر هیجان برای تماشای این مسابقات روز به روز بیشتر می شود و هواداران تیم ملی ایران و ایرانی های زیادی دلشان می خواهد به قطر بروند تا این مسابقات را از نزدیک تماشا کرده و تیم محبوب خود را از کنار زمین سبزرنگ تشویق کنند. اما گزارش ها حاکی از آن است که درخواست ایرانی‌ها برای تهیه بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ رد می شود و علت آن وجود اشکال در روند تهیه بلیت عنوان شده است.

جام جهانی قطر

تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، زمان آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چیزی باقی نمانده است و هر چه به این زمان نزدیک تر می شویم تب و تاب مسابقات فوتبال، تماشا و تشویق تیم ملی ایران در این مستطیل سبز بیشتر می شود.

۳۲ تیم در این مسابقات فوتبال شرکت می کنند و طرفداران هر یک از این تیم ها ، مخصوصا ایران، برای تشویق تیم ملی کشورشان، اقدام به خرید بلیت کرده اند. با این که روند خرید بلیت همچنان ادامه دارد اما گویا برخی هواداران ایرانی قادر به تهیه بلیت نبوده اند.

با این که هواداران با پیام اشکال در روند تهیه بلیت مواجه شده اند اما عده ای تحریم ها و مسائل سیاسی را دلیل موفق نبودن خود در تهیه بلیت توسط ایرانی ها می دانند.

اما ناگفته نماند که فیفا برای تهیه بلیت جام جهانی شرایطی را در نظر گرفته که باید طبق این چارچوب برای خریداری بلیت اقدام شود.

جام جهانی قطر

به عنوان یک ایرانی، چطور بلیت جام جهانی قطر را بخریم؟

اگر می خواهید بلیت‌های جام جهانی قطر را بخرید باید «ویزا کارت» (Visa Card) داشته باشید و در صورتی که فردی این کارت را نداشته باشد نمی‌‌تواند ثبت‌نام کند.

راهکار دیگر این است که از شخص دیگری که ویزاکارت دارد بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. مسئولان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر این امکان را فراهم کرده‌اند که یک فرد بتواند به عنوان سرگروه برای دیگران تا سقف ۷ نفر بلیت بخرد.

جام جهانی قطر

شرط مهم برای صدور بلیت

شرط مهم برای صدور بلیت جام جهانی قطر این است که محل صدور ویزا کارت باید با محل اقامت یکی بوده و تطابق داشته باشد.

مثلا، اگر فردی ساکن تهران است باید محل صدور ویزا کارتش هم تهران باشد. این مسئله یکی از دلایل اصلی ریجکت یا رد شدن بسیاری از درخواست‌های تهیه بلیت بوده است.

جام جهانی قطر

بسیاری از شهروندان ایرانی ویزا کارت ندارند. بنابراین، می‌توانند با استفاده از افرادی که در خارج از کشور هستند برای تهیه بلیت اقدام کنند. آن هم به این صورت که فرد ساکن خارج از کشور به عنوان سرگروه چنین کاری را انجام دهد تا محل اقامت و صدور ویزا کارتش انطباق داشته باشد. این موضوع اصلی ترین و مهم ترین قسمت در جریان خرید بلیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است.

قیمت بلیت جام جهانی ۲۰۲۲چقدر است؟

برای خرید بلیت باید به مکان صندلی خود توجه کنید. بر حسب جایگاه و ردیفی که انتخاب می کنید قیمت ها متغیر است. رده ۱ گران‌ترین و رده ۴ مقرون به صرفه‌ترین؛ اگرچه این صندلی‌ها برای ساکنان قطر رزرو شده‌اند.

جام جهانی قطر

برای مسابقات استاندارد مرحله گروهی، قیمت‌ها به شرح زیر است:
رده ۱: ۸۰۰ ریال قطر (۱۶۵ پوند – ۲۱۹ دلار)
۲: ۶۰۰ ریال قطر (۱۲۴ پوند – ۱۶۴ دلار)
۳: ۲۵۰ ریال قطر (۵۲ پوند – ۶۸ دلار)
رده ۴ و دسترسی: ۴۰ ریال قطر (۸ پوند – ۱۰ دلار)

این قیمت‌ها با هر راند حذفی بالا می‌روند و به قیمت‌های هنگفت فینال ختم می‌شوند:
رده ۱: ۵۸۵۰ ریال قطر (۱۲۰۶ پوند – ۱۶۰۶ دلار)
۲: ۳۶۵۰ ریال قطر (۷۵۳ پوند – ۱۰۰۲ دلار)
۳: ۲۲۰۰ ریال قطر (۴۵۴ پوند – ۶۰۴ دلار)
رده ۴ و دسترسی: ۷۵۰ ریال قطر (۱۵۵ پوند – ۲۰۶ دلار)

اگر ویزا کارت دارید، برای خرید بلیط می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم با تیم های آمریکا، انگلیس و برنده دیدار پلی آف اروپا رقیب خواهد شد. پیش بینی ها نشان می دهد در جام جهانی قطر بیش از ۵۰۰ هزار نفر ایرانی در این تورنمنت فوتبالی حضور پیدا خواهند کرد تا تیم ملی کشورمان را تشویق کنند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ همگروه های ایران مشخص شدند

پیش بینی ساکرنت از نتایج ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ در گروهمان چندم می‌شویم؟

احتمال حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چقدر جدی است؟

۸ استادیوم زیبا و مدرن قطر که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ طراحی و ساخته شده اند

بدون نظر

ورود