۱۳ بازیگر مرد هالیوود که هم خوش قیافه هستند و هم بسیار باهوش

۱۳ بازیگر مرد هالیوود که هم خوش قیافه هستند و هم بسیار باهوش

هالیوود مملوء از دلربایانی است که همه ی ما آن ها را به خاطر توانایی شان در به تصویر کشیدن شخصیت های مختلف تحسین می کنیم. اما آن ها از هوش زیادی هم برخوردارند. بسیاری از بازیگران در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کردند، چندین زبان بلدند، خود را وقف علم و دانش کردند و نهایت تلاش شان را برای نگارش پایان نامه ی خود داشتند.

در ادامه از دستاوردهای تحصیلی مردان جذاب هالیوود خواهیم گفت.

جورج کلونی

کمتر کسی این را می داند اما جورج کلونی قبل از آنکه به یکی از محبوب ترین مردان جذاب هالیوود بدل شود، از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ در دانشگاه کنتاکی شمالی، در رشته ی خبرنگاری رادیو و تلویزیون تحصیل کرده بود. او سپس مدت کوتاهی برای تحصیل در رشته خبرنگاری تلویزیونی به دانشگاه سینسیناتی رفت. او هرگز درس خود را به پایان نرساند چون تصمیم گرفت به دنبال رویای بازیگر شدنش برود، این بازیگر اما نبوغ خود در کارگردانی و فیلمنامه نویسی را هم نشان داده است. او از حامیان حقوق بشر هم هست.

 تام هیدلتون

بازیگر نقش «لوکی» شخصیت شرور معروف دنیای مارول با نمرات عالی در رشته مطالعات کلاسیک از دانشگاه کمبریج فارغ التحصیل شد. او نه تنها کاریزماتیک، بلکه چند زبانه هم هست و به زبان های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، لاتین و یونانی باستان صحبت می کند. با توجه به این موضوع، تعجبی ندارد که از دانش خود بهره گرفته و در فیلم ها و تئاترهای مختلف کارگردانی و نویسندگی کرده است.

او یک کتابخوان تمام عیار است و علاقه ی زیادی به نویسندگان کلاسیک همچون ادگار آلن پو، جورج لوئیس بورخس و فرانسیسکو د کبدو دارد.

مت دیمون

می توانید تصورش را کنید که برای انجام تکالیف درسی تان اسکار بگیرید؟ درست است که با عقل جور درنمی آید، اما مت دیمون هنگام تحصیل در دانشگاه معتبر هاروارد اولین نسخه از یک فیلمنامه را برای یکی از کلاس های درسی اش نوشت. سال ها بعد او اسکار بهترین فیلمنامه ی غیراقتباسی را برای نگارش فیلمنامه «ویل هانتینگ خوب» (Good Will Hunting)  دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۳ او نشان هنری دانشگاه هاروارد را دریافت کرد که برای تقدیر از فضایل و فعالیت هنری افراد به آن ها تعلق می گیرد.

جان لجند

جان لجند علاوه بر داشتن صدایی شگفت انگیز، ذهن درخشانی هم دارد. او نوازندگی پیانو را از سن ۴ سالگی آغاز کرد و به لطف هوشش، مقطع دبیرستان را از سن ۱۲ سالگی شروع کرد. وقتی در مقطع لیسانس بود، پیشنهاد دانشگاه هاروارد  برای تحصیل در رشته زبانشناسی انگلیسی را رد کرد و به جایش در دانشگاه پنسیلوانیا در رشته ادبیات آفریقایی آمریکایی تحصیل کرد.

علاوه بر این، او یکی از ۱۶ فردی است که موفق شده اند هر ۴ جایزه امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کنند.

جیک جیلنهال

گرچه بارها از سوی نشریات مختلف جذاب ترین مرد هالیوود لقب گرفته، اما نباید فراموش کنیم که جیک جیلنهال از هوش بالایی هم برخوردار است. او سال ها پیش از آنکه در نقش شخصیت شرور فیلم «مرد عنکبوتی» حاضر شود، در دانشگاه کلمبیا ادیان و فلسفه شرق می خواند. اما بعد از ۲ سال درس خود را رها کرد تا به دنبال شغل پرسود بازیگری برود.

جان کرازینسکی

این بازیگر که با بازی اش در سریال های پرطرفداری همچون «اداره» (The Office) و «جک رایان» (Jack Ryan) شناخته می شود، در دانشگاه براون در رشته ی زبان انگلیسی تحصیل کرد و از آنجا به عنوان یک نمایشنامه نویس فارغ التحصیل شد. او قبل از رفتن به دانشگاه هم مدتی در کاستاریکا تدریس زبان انگلیس کرده بود.

کول اسپروز

کول اسپروز گرچه از سن بسیار کم کار بازیگری را شروع کرده اما خود را اهل علم می داند. در حقیقت، مدرک دانشگاهی او هیچ ارتباطی به هنر ندارد. او در رشته باستان شناسی در شاخه ی سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی تحصیل کرده که به گفته ی خودش نقشه کشی مجازی است. او پیش از بازی در سریال «ریوردیل» (Riverdale)، در یک آزمایشگاه ثبت دست سازه های باستانی کار می کرد.

دیوید دوکاونی

این بازیگر توانمند یک نویسنده ی کهنه کار هم هست و علاقه به ادبیات را از پیش علاقمندی به بازیگری داشته است. او در دانشگاه پرینستون در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و بعداً مدرک کارشناسی خود را در همین رشته اما این بار از دانشگاه ییل دریافت کرد. او با انتشار ۴ رمان توانایی نویسندگی خود را به اثبات رسانده است. به علاوه، اشعار او در کتب آموزشی آکادمی شعر آمریکا هم قرار دارد.

اردوارد نورتون

توانایی بازیگری ادوارد نورتون جوایز و نامزدی های فراوانی را برایش به ارمغان آورده است. در سال ۱۹۹۱ او در رشته تاریخ از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شد. سپس به ژاپن رفت تا به عنوان نماینده ی پدربزرگش در شرکت او کار کند. نورتون در آنجا از توانایی اش در زمینه ی صحبت به زبان ژاپنی که در دوران کارشناسی ارشد در دانشگاه فرا گرفته بود بهره گرفت.

جیمی فاکس

این بازیگر و خواننده که سابقه ی دریافت جایزه اسکار را دارد، از توانایی های مختلفی برخوردار است. او نواختن پیانو را از سن ۵ سالگی آغاز کرد و در دوران دبیرستان هم در تیم بسکتبال بازی می کرد و هم تیم فوتبال و افتخارات بزرگی هم کسب کرد. تلاش های او بورسیه ی تحصیل در دانشگاه بین المللی آمریکا را برایش به ارمغان آورد و او در آنجا در رشته آهنگسازی و هنرهای نمایشی تحصیل کرد.

ونتورث میلر

ونتورث میلر بیشتر با نقشش در سریال موفق «فرار از زندان» (Prison Break) شناخته می شود. او در زندگی واقعی هم از هوش بالایی برخوردار است اما دانش خود را در زمینه ی ادبیات به کار می گیرد. او با نمرات عالی و پایان نامه ای ۱۱۶ صفحه ای در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد.

کریس پاین

کریس پاین اولین بار با نقشش در فیلم «خاطرات شاهزاده خانم» (The Princess Diaries) همه را شیفته ی خود کرد و با کارهای اخیرش همچون فیلم «پیشتازان فضا» (Star Trek) کماکان قلب ها را تسخیر می کند. او پیش از رفتن به هالیوود در رشته زبانشناسی انگلیسی در دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرده بود.

کالین فرت

کالین فرت یکی از تأثیرگذارترین بازیگران هالیوود است. او نه تنها ثابت کرده یکی از بهترین بازیگران هالیوود است، بلکه نویسنده ی توانمندی هم هست. او از توانایی نویسندگی خود برای حمایت در خصوص موضوعات مختلف بهره می گیرد. مثلاً او یک مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده که سود حاصل از فروش آن به یک سازمان حمایت از کودکان اتیسمی تعلق می گیرد.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود