آخرین خبرها از زهرا عرب اسدی دختر گمشده سمنانی و پایان عملیات نافرجام جستجو

آخرین خبرها از زهرا عرب اسدی دختر گمشده سمنانی و پایان عملیات نافرجام جستجو

۱۰ روز از گم شدن زهرا عرب اسدی کودک هفت ساله سمنانی که در جنگل های دشت شاد از توابع شهرستان میامی گم شده بود می‌گذرد و عملیات جست‌ و جو از سوی هلال احمر پایان یافته اعلام شده است.

خبر گم شدن این دختر هفت ساله که جمعه دو هفته پیش (۳۰ اردبیهشت) به اتفاق خانواده‌اش به اختتامیه جشنواره دشت شقایق های کالپوش شهر میامی واقع در شهرستان شاهرود استان سمنان رفته بود، عصر همان روز به نیروی انتظامی گزارش داده شد که نیروهای امدادی بلافاصله وارد عمل شدند.

اما پس از عملیات گسترده جست‌ و جو توسط نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمنان و استان‌های همجوار و تعداد زیادی از مردم بومی منطقه که ۱۷۰ ساعت به طول انجامید هیچ اثری از زهرا عرب اسدی پیدا نشد و درنتیجه پایان این عملیات جست‌ و جو از سوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان اعلام شد.

آخرین خبرها از زهرا عرب اسدی دختر گم شده سمنانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها ظرف یک هفته عملیات جست‌ و جو در این باره گفت: «برای یافتن این دختربچه از عملیات پیمایشی، گروهی و پهبادی درون و برون استانی استفاده کردیم که ثمری نداشت. درنتیجه از عصر پنج شنبه ۵ خرداد به‌طور رسمی پایان عملیات و مفقودالاثری این دختربچه را به پلیس آگاهی اعلام کردیم.»

او گفت: «با پایان این عملیات، مسئولیت با پلیس آگاهی است و تنها در صورتی دوباره وارد عمل خواهیم شد که دادستانی یا نیروی انتظامی نقطه خاصی را معرفی کنند که دسترسی به این کودک نیازمند تیم تخصصی باشد.»

پیش از این در پنجمین روز عملیات جست‌ و جو خبرهای امیدوارکننده‌ای مبنی بر پیدا شدن سرنخ‌هایی از این دختربچه مفقود به گوش رسیده و مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان گفته بود یکی از افراد محلی این دختربچه را دیده و او را جابه‌جا کرده که احتمالا این اتفاق ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر بالاتر از محل مفقودی رخ داده است اما در نهایت این سرنخ به جایی نرسید.

آخرین خبرها از زهرا عرب اسدی دختر گم شده سمنانی

آخرین خبرها از زهرا عرب اسدی دختر گم شده سمنانی

محمدرضا عرب‌ اسدی، پدر زهرا در روزهای اول پس از این حادثه ماجرای گم شدن دخترش را این‌طور شرح داد: «روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در منطقه جنگلی دشت شاد استان سمنان جشنواره گل‌های شقایق برگزار شده بود. همراه خانواده، خواهر و برادر به محل برگزاری جشنواره رفتیم. برای ناهار در منطقه‌ای جنگلی اتراق کردیم و بچه‌ها مشغول بازی شدند. ساعت ۲ بعدازظهر، هنگام ناهار متوجه ناپدید شدن زهرا شدیم.

سراسیمه به جست‌وجو در منطقه پرداختیم اما اثری از دخترم نبود. عکس دخترم را به خانواده‌هایی که در آن منطقه اتراق کرده بودند، نشان دادیم اما او را ندیده بودند. سه ساعت بعد، وقتی او را پیدا نکردیم به پلیس و هلال‌احمر اطلاع دادیم که آنها همراه روستاییان، نیروهای بسیج و سپاه برای جست‌و‌جو به منطقه جنگلی آمدند. تاکنون موفق به یافتن او نشده‌ایم و نمی‌دانم باید به همسر و دختر ۹ ساله دل‌نگرانم که در خانه منتظر خبری از زهرا هستند، چه بگویم.»

او همچنین گفت: «هنگام جست‌و‌جو در منطقه جنگلی، افرادی نزدمان آمده و اظهارت عجیب و غریبی کردند که هنوز معلوم نیست گفته‌هایشان چقدر صحت داشته باشد. یکی از آنها می‌گفت راننده خودروی نقره‌ای‌رنگ را دیده که دست دخترم را گرفته و سوار خودرویش کرده و با خودش برده است. دیگری می‌گفت دخترم گریه‌کنان می‌رفته و مادرش را می‌خواسته که دو زن به بهانه بردن او نزد مادرش، دخترم را سوار کرده و به مکان نامعلومی برده‌اند. مردی هم می‌گفت دخترم را دیده که سمت روستای مرزی می‌رفته‌است.»

بیشتر بخوانید:

قتل دردناک دختر ۳ ساله مشهدی؛ قاتل قصد تجاوز داشت

ماجرای ربوده شدن یک زن ایرانی در کانادا؛ الناز حاج‌ تعمیری کیست؟

بدون نظر

ورود