چرا نتایج قرعه کشی خودرو هنوز اعلام نشده است؟

چرا نتایج قرعه کشی خودرو هنوز اعلام نشده است؟

با آنکه گفته می‌شود قرعه کشی اولین دوره فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شده است، اما هنوز خبری از اعلام نتایج این قرعه کشی نیست.

قرعه کشی اولین مرحله از فروش خودرو دوشنبه ۹ خرداد در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شد که بر اساس آن قرار است ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو به برندگان قرعه کشی از میان ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ متقاضی خرید خودرو اختصاص یابد.

قرار بود دیروز اسامی برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو اعلام شود اما به دلیل آنچه از سوی مسئولین «صیانت از حق مصرف‌ کنندگان و راستی آزمایی ثبت نام کنندگان» اعلام شد، این اتفاق صورت نگرفت؛ موضوعی که به واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی منجر شد.

چرا نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو هنوز اعلام نشده است؟

روز گذشته صفحه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توییتی ضمن عذرخواهی از مردم بابت این تاخیر نوشت:

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت:

از مردم بابت تأخیر در اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه عذرخواهی می‌کنیم.

علت تأخیر، صیانت از حق مصرف‌کنندگان و راستی‌آزمایی ثبت‌نام کنندگان از سوی سازمان حمایت بود. در تلاش هستیم نتایج را تا فردا اعلام کنیم.

حسین زاده قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت نیز روز گذشته در گفت و گو با شبکه خبر در این باره گفت: «استعلامات نیروی انتظامی برای شناسایی دلالان احتمالی، احراز هویت شماره تلفن ثبت‌نام کنندگان و مهم‌تر از همه استعلام ثبت‌ احوال برای تشخیص هویت ۲۹۷ هزار نفری که در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده بودند، اعلام نتایج را به تاخیر انداخته است.»

با آنکه پیش‌تر وزارت صمت وعده عرضه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار محصول در هر طرح فروش را داده بود، در این طرح نزدیک به ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو عرضه شد که حدودا ۲۳ هزارتا کمتر از آن چیزی است که متقاضیان انتظار می‌کشیدند.

چرا نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو هنوز اعلام نشده است؟

قرار است نیمی از خودروهای عرضه شده در قالب فروش یکپارچه در راستای طرح جوانی جمعیت به مادران دارای دو فرزند و بیشتر اختصاص یابد. بر این اساس شانس مادران دارای دو فرزند برای برنده شدن در طرح های فروش خودروسازان بسیار بیشتر از افراد عادی خواهد بود. بر اساس اعلام مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت ۲۹۷ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت نام کردند که پس از استعلام اطلاعات مشخص شد ۱۴۵ هزار نفر از مادران واجد شرایط بوده‌اند.

مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه فروش خودرو با طرح های پیشین نشان از کاهش افراد متقاضی خودرو دارد. زیرا در این طرح بیش از ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، در حالی که در گذشته این رقم در گذشته چیزی حدود ۶ میلیون بوده است.

چرا نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو هنوز اعلام نشده است؟

نتایج قرعه کشی طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه قرار است امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی sale.iranecar.ir اعلام شود.

اسامی برندگان قرعه کشی خودرو پس از اعلام در اختیار گروه های خودروسازی قرار خواهد گرفت و سپس فرآیند واریز وجه و تحویل خودرو انجام خواهد شد. گفتنی است پس از اعلام نتایج قرعه کشی، منتخبان سه روز برای واریز وجه زمان خواهند داشت.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود