ماجرای مرگ مشکوک دکتر پیوند علامه پزشک آبادانی چیست؟

ماجرای مرگ مشکوک دکتر پیوند علامه پزشک آبادانی چیست؟

مرگ یک پزشک آبادانی به نام دکتر پیوند علامه به دنبال سقوط وی از طبقه ی هشتم ساختمان محل زندگی خود شایعاتی مطرح ساخته است.

پیوند علامه، پزشک اورژانس آبادان بود که شب جمعه ۲۷ خرداد در پی سقوط از طبقه ی هشتم ساختمان محل زندگی خود، برج ساحلی اروند در آبادان جان خود را از دست داد.

وی پس از سقوط به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جان وی به نتیجه نرسید و این پزشک بر اثر شدت جراحات وارده از سقوط از ارتفاع در راه بیمارستان جان باخت.

علت دقیق این حادثه توسط پلیس در دست بررسی است.

با این حال، از زمان انتشار این خبر شایعاتی در فضای مجازی درباره ی ارتباط مرگ پیوند علامه با حادثه متروپل آبادان مطرح شده است. برخی مدعی شده اند دکتر علامه همان پزشکی است که هویت جسد حسین عبدالباقی، مالک متروپل را در نیمه شب نخست حادثه ی ریزش این ساختمان تأیید نکرد و این پزشک به همین دلیل کشته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان در واکنش به این شایعات در بیانیه‌ ای اعلام کرد مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر پیوند علامه، پزشک تازه درگذشتهٔ دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به استحضار می‌رساند برخلاف برخی شایعات بی‌اساس و بدون مدرک منتشرشده در بعضی از صفحات مجازی، مبنی بر ارتباط مرگ دکتر علامه با موضوع تأیید هویت جسد مالک هلدینگ عبدالباقی، لازم به ذکر است پزشک یادشده در تاریخ مذکور پزشک شیفت نبوده و به هیچ عنوان در بیمارستان حضور نداشتند.

دکتر علامه روز قبل از تأیید هویت جسد حسین عبدالباقی آبادان را به مقصد تهران ترک می‌کنند که پرواز به دلیل مشکلات فنی در شیراز به زمین می‌نشیند و ایشان از شیراز به صورت زمینی به آبادان بازمی‌گردند و زمانی به بیمارستان می‌آیند که جسد به سردخانه منتقل شده بود.

لازم به ذکر است بر اساس قانون، قوه قضاییه و پزشکی قانونی متولی تشخیص و تایید هویت متوفیان هستند و پزشک اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی نقشی در تعیین آن ندارد.

پس از حادثه ی ریزش ساختمان متروپل در آبادان که ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت، با وجود تأیید خبر مرگ حسین عبدالباقی، مالک متروپل از سوی مسئولان، شایعات زیادی در اینباره مطرح شد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود