ساخت یک بیمارستان فوق مجهز در عراق توسط ایران

ساخت یک بیمارستان فوق مجهز در عراق توسط ایران

فاز اول بیمارستان امام علی (ع) که توسط جمعیت هلال احمر ایران و با همکاری آستان قدس علوی در شهر نجف احداث شده، با حضور رئیس جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابه ی امام علی (ع) اولین بیمارستان تخصصی ایرانی در عراق است که به منظور تسهیل امور بهداشتی، پزشکی و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی بنا شده است.

این بیمارستان مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چندین درمانگاه است. قرار است بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان فعالیت کنند.

بیمارستان امام علی (ع) در ۳ فاز شروع به کار خواهد کرد. فاز اول آن، درمانگاه‌ های تخصصی و اورژانس است. فاز دوم قرار است شامل بخش‌ های بستری و اتاق‌ های عمل جراحی باشد و فاز سوم شامل کار‌های فوق تخصصی خواهد بود.

این بیمارستان شامل ۷ طبقه و با مساحتى بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، مجهز به ۲۲۰ تخت است و دستگاه‌ ها و لوازم پزشکى پیشرفته و مدرن در این بیمارستان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

بیمارستان امام على (ع) که یک بیمارستان عمومى است و تمامی تخصص‌ هاى پزشکى را شامل مى‌ شود، داراى ۹ بخش ویژه عمل جراحى و ۳ بخش اورژانس است.

بخش‌ های تصویر‌برداری و آزمایشگاه، آنژیوگرافی، ماموگرافی، تصویر‌برداری فک و جمجمه، سنگ شکن، رادیوگرافی دیجیتال، بخش اورژانس شامل اتاق عمل جراحی، اتاق گچ‌گیری، اتاق پانسمان، اتاق تحت نظر اورژانس و…)، درمانگاه‌های تخصصی زنان، کودکان، دندانپزشکی، داخلی، همچنین ۸ اتاق عمل جراحی برای عمل‌های قلب باز، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی‌عمومی، ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب از جمله بخش‌ های این مرکز درمانی است.

بر اساس اطلاعات وبسایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، بانى پروژه بیمارستان امام علی (ع) نجف، مؤسسه ایرانى «سبز پارسیان» است. این مؤسسه در چند جاى دنیا چندین پروژه را به صورت خیریه احداث کرده است. پیمانکار این پروژه نیز شرکت ایرانى «بنیان» بوده که متخصص اجراى پروژه هاى ساخت بیمارستان و درمانگاه است.

به گفته ی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌ احمر این بیمارستان با تعرفه‌ های مناسب، خدمات بسیار باکیفیتی هم به مجاورین و زائران از کشورهای مختلف و هم به محرومان و نیازمندان ارائه خواهد داد.

کولیوند در خصوص سابقه ی جمعیت هلال احمر ایران در راه اندازی بیمارستان در سایر کشورهای دنیا اظهار کرد: «جمعیت هلال‌ احمر ایران در ۱۲ کشور، ۱۳ مرکز درمانی دارد که در برخی کشورها با هدف کمک به محرومان و در برخی کشورها نیز براساس دیپلماسی سلامت که اثربخشی بسیار بالاتری نسبت به سایر دیپلماسی‌ها دارد، خدمت می‌کند.»

وی گفت: «بیمارستان هلال‌ احمر ایران در دبی با بسیاری بیمارستان‌های کشورهای خارجی از جمله بیمارستان آلمان در حال رقابت است و عملکرد مثبت آن در آینده، توسعه بیشتری پیدا می‌کند.»

کولیوند تأکید کرد: «در بیمارستانی که ۲۲۰ تخت دارد، تمام تخصص‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم و با تمام توان و قدرت و دانش ایرانی، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی را ارائه می‌دهیم. از بهترین پزشکان در این بیمارستان بهره برده و به‌روز ترین تجهیزات را برای بیمارستان تأمین خواهیم کرد تا این بیمارستان، بیماران را از روند دریافت ویزای درمانی و سفر به کشورهای خارجی برای درمان، بی‌نیاز کند.»

وی با تأکید بر رعایت شفافیت در تمام قراردادها برای فعالیت آتی بیمارستان گفت: «نگاه هلال‌ احمر ایران به این بیمارستان، انتفاعی نیست، ما به دنبال کسب سود نیستیم اما بیمارستان باید بتواند هزینه توسعه سایر بخش‌های خود را تأمین کند.»

کولیوند همچنین از آمادگی هلال‌ احمر برای آموزش دانشجویان پزشکی عراقی در این بیمارستان نیز خبر داد.

بیمارستان امام علی (ع) نجف به شکل هیأت امنایی از سوی هلال‌ احمر ایران و آستان قدس علوی اداره خواهد شد. آستان قدس علوی بنیادی در شهر نجف است که سرپرستی و ساماندهی حرم و موقوفات حضرت علی (ع) را بر عهده دارد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • یه حاجی خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    این کاشته داخل اون عکسش ببینید یکی از دستاش ناخن خودشه یکیشون ناخن بلننده رو داره

  • ارژنگ خرداد ۲۹, ۱۴۰۱

    کاش ما هم عراقی بودیم که برامون بیمارستان می ساختند . الآن تو همدان یک بیمارستان درست و حسابی نداریم ، برای بیماری های سخت باید بریم تهران .

  • جواد خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    احتمالا برای جلوگیری از فرار مغز های پزشکان حرفه ای این جا را ساختند تا در صورت لزوم در دسترس باشند
    چون پول عراق با ارزش تر است حقوق بیشتری نصبت به ایران میگیرند

  • جاوید تیر ۱۰, ۱۴۰۱

    متاسفم واقعا برای مسئولین ….حالا آخوندها چی سرشون میشه رفتن بازدید کنن ؟

  • Leila Roohi تیر ۱۶, ۱۴۰۱

    برای چی با پول مردم عراق بیمارستان ساختین؟ مگه ایران مردمش کم مشکل دارن؟ این پول که از جیب مردم دزدیده شده حرامِ!!!! ننگ بر شما نا مسلمان های عوام فریب رزل!!!!!

  • sedi مرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    همین کارا رو میکنید ک‌مردم از خدا و پیرو پیغمبر رو برگردوندن وقتی گره از مشکلات مردم خودتون باز نمیکنید اما برا منافع دشمنی که ۸ سال دودمان ایرانو ب باد داد صف میکشید باید هم مردم این دولتو‌ نخوان وقتی جوونای ایرانی ک ارزوی ازدواج دارن چ دختر و چه پسر انقدر شرایط رو براشون تنگ کردید ک‌ نمیتونن تشکیل زندگی بدن باید هم شعار ضد دولت سر بدن. فقط ب فکر منافع خودتون و کشورای همسایه این مردم خودتون باید از گشنگی سر بکنن تو سطل زباله. لعنت ب غیرتتون ک فقط اسم دین علوی رو یدک میکشید وگرنه بویی از عدالت علی نبردید.

  • شمر دی ۱۶, ۱۴۰۱

    اخه بی پدرا چراغی که خانه رواست به مسجدحرام است رو چطوربایدتوی کله خرتون فروکرد،نیست ماحتی یک بیمارستان درست مثل همین داریم که حالا رفتن پول ملت رو حروم حرومیای بحثی کنن.خداهمشونوباشمابه درک واصل کنه.

  • ایرانی معترض تیر ۲۹, ۱۴۰۲

    شما خیلی خیلی بیجا میکنید که پول ملت بیچاره ی ایران رو خرج کشورهای دیگه میکنید.مگه همه ی شهرهای ایران دارای چنین بیمارستانی هستندکه شما اضافه اوردین و برای بقای خودتون تو کشورای دیگه خرج میکنید؟اگر همین رفتار و عملکرد رو برای ایرانیان داشتید حالا اینقدر منفور این ملت نبودید.ما که حتی یک ریالشو حلال نمیدونیم حالا شما هی برید توکشورای دیگه حرم بسازید و بیمارستان بسازید و …خدا از حلقوم تک تکتون باانواع بیماریها بیرون بکشه که اینقدر باملت ایران بد میکنید.بی غیرتها.واقعا هیچکدومتون ایرانی نیستیدوگرنه اینهمه بلا وظلم درحق این ملت نمیکردید.شماها دشمنان واقعی ایران وایرانی هستید.ننگتان باد

  • هانی مکره شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    مردم عراق با داشتن صدها امام وامامزاده نمیتونن دخیل ببندند که شفا بگیرن که مسئولان …ی ایران بر ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرمایه ی ملی را …..
    الحق والنصاف که مسئولان ایران ……