اولین تصویر از فرد عراقی که شهید سلیمانی را به آمریکایی ها لو داد

اولین تصویر از فرد عراقی که شهید سلیمانی را به آمریکایی ها لو داد

از زمان ترور شهید سلیمانی که در دی ماه ۹۸ توسط نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفت، ادعاهایی درباره ی نقش برخی نیروهای حکومت عراق در این عملیات مطرح شده که تاکنون از سوی مقامات ایران و عراق تأیید نشده است.

بر اساس گزارشی که تیر ماه ۹۹ در وبسایت جماران منتشر شد، امیر موسوی که در گذشته رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ایران بوده و در کشورهای مختلف به عنوان دیپلمات کشورمان انجام وظیفه کرده است، در گفتگویی با شبکه العهد تلویزیون عراق از شناسایی شخصیت‌ های رسمی و کارمندان حکومتی عراق که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند، خبر داده بود.

موسوی در این مصاحبه گفته بود: «دو تن از شخصیت‌ های رسمی عراق و همچنین تعدادی از کارکنان حکومت در ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس همکاری کرده اند که اسامی آن ها نزد ایران موجود است و در سفر  آینده الکاظمی (نخست وزیر عراق) به تهران در مورد آن ها بحث خواهد شد.»

علاوه بر این، روز گذشته کانال تلگرامی نگاه نو آنلاین، به نقل از منابع عراقی فهرستی از مقامات این کشور که در عملیات ترور شهید سلیمانی نقش داشتند را منتشر کرده است.

در این خبر آمده که برخی منابع عراقی اسامی ۶ افسر دستگاه اطلاعاتی عراق که در عملیات ترور فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس) در فرودگاه بغداد مشارکت داشتند را منتشر کرده اند که به شرح زیر است:

– طلال ناجی الذیابی: مدیر دفتر فرودگاه

– سیف عماد یوسف علی النقیب: دیر اداره امنیت

– سرتیپ ماجد علی حسین الدلیمی: مدیر کل خدمات خارجی

– امیر فراس عبید الرکابی: مدیر اداره گذرگاه‌ های مرزی

– مصطفى عباس الهاشمی: مدیر دفتر ویژه

– سیف ضرغام الزبیدی: مدیر وقت اداره کنترل و مراقبت

اما در این فهرست، یک اسم هست که پیش تر هم ادعاهایی درباره ی آن مطرح شده بود.

نخستین بار در دی ماه ۹۹ بود که یک خبرنگار عراقی به نام نجاح محمدعلی، در توییتی مدعی شد یکی از نیروهای امنیت فرودگاه بغداد به نام طلال ناجی محل ورود و خروج شهید سلیمانی را به آمریکایی‌ها داده و پس از ترور شهید سلیمانی کیف وی را نیز سرقت کرده بود.

محمدعلی در توییتر خود نوشته بود: «طلال ناجی مسئول اطلاعات فرودگاه بغداد و متهم اصلی در ترور سردار سلیمانی به سفارت عراق در انگلیس فراری داده شد. او متهم به خبرچینی و لو دادن لحظه ورود و خروج سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به آمریکایی‌ ها بود و کیف همراه شهید سردار سلیمانی را به سرقت برده است.»

حالا روز گذشته کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از منابع خبری عراق، تصویری منتسب به طلال ناجی الذیابی منتشر کرده است که گفته می شود عامل لو دهنده ی سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بوده.

همچنین تصاویری منتشر شده که گفته می شود مربوط به وسایل شخصی شهید سلیمانی پس از ترور وی است.

ماجرای ترور شهید سلیمانی

روز جمعه ۱۳ دی‌ ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به همراه ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی، در حمله ی پهپادی نیروهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده صورت گرفته بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور او، به پایگاه آمریکایی عین‌ الاسد در عراق حمله ی موشکی کرد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • حامد خرداد ۳۱, ۱۴۰۱

    دمش گرم

  • ارژنگ خرداد ۳۱, ۱۴۰۱

    اشکالی نداره یه چند میلیارد دلار مقدار برق و گاز مجانی دیگه بهشون صادر کنید .

    • رضا تیر ۲, ۱۴۰۱

      بله واقعا همینجوره اینها یعنی عراقی ها به ملت و شهدای ما این همه ظلم کردن بازم کتابخانه مدرن ساخت عتبات عالیا ترمیم خرابی های عراق و از همه مهمتر نگرفتن غرامت جنگی از عراق طبیعیه این مسئولان همه خود عراقی هستند خودشان گفتند ما توی ایران کاملن اشراف داریم

      • جواد تیر ۵, ۱۴۰۱

        ببین داداش همه جا وطن فروش هست حتی خود ایران این یک ، دو غرامت رو باید از دولت بعثی عراق می گرفتید ن این دولت از همین نوشتن ت معلوم ک بچه سالی اگرم بچه سال نیستی ،یک نادان هستی

  • بقغ تیر ۲, ۱۴۰۱

    لعنت به این غربگراها