تست روانشناسی خیلی دقیقی که عمیق‌ترین خواسته‌ها و بدترین ترس‌ها را نشان می‌دهد

تست روانشناسی خیلی دقیقی که عمیق‌ترین خواسته‌ها و بدترین ترس‌ها را نشان می‌دهد

یک کارشناس روانشناسی تست «خیلی دقیقی» را به اشتراک گذاشته است که به گفته او عمیق ترین خواسته ها، بدترین ترس ها و امیدهای شما برای آینده را آشکار می کند و نشان می دهد که چگونه نتایج تست شما بر همه روابط تأثیر می گذارد.

خانمی به نام سونیا با نام کاربری @SelfHelpSonya در شبکه اجتماعی تیک تاک بیش از ۳۰۰۰۰ فالوور به دست آورده است و نکات خود در مورد پیشرفت شخصی را با آنها به اشتراک می گذارد. او اخیراً تستی را توضیح داد که شما می توانید از آن برای کشف چیزهای زیادی در مورد ناخودآگاه خود استفاده کنید؛ از جمله نحوه مشاهده روابط و نحوه مدیریت تعارضات.

این تست نه تنها می تواند نشان دهد که آیا کودکی «مثبتی» داشته اید یا خیر، بلکه قادر است توانایی شما در اعتماد به دیگران و احساس شما در مورد تغییر را تعیین کند.

تست روانشناسی سونیا نشان می دهد که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که بیشتر به «ثروت و رفاه» اهمیت می دهید یا «از آنچه که زندگی به شما می دهد راضی هستید». جالب است که نتایج این تست آن قدر دقیق بود که بسیاری از مردم در اینترنت از این موضوع شگفت زده شدند.

داستان تست روانشناسی

سونیا، کارشناس روان‌شناسی، می‌گوید باید از «تخیل» خود در حین تعریف داستان استفاده کنید زیرا شیوه‌ای که سناریو را در ذهن خود به تصویر می‌کشید می‌تواند چیزهای زیادی را در مورد ناخودآگاه شما آشکار کند.

او داستان را این طور شروع کرد:

«تصور کنید که در یک جنگل هستید و یک جاده پر پیچ و خم پر از درختان سر راهتان وجود دارد. اکنون، در مسیر راه می روید و ناگهان کلیدی را می بینید که روی زمین افتاده است. پس از آن، در سفر خود با خرس برخورد می کنید. پس از ترک حیوان، قبل از اینکه در نهایت به خانه ای بروید، یک کوزه پیدا می کنید. از بیرون خانه، صدای مردی را می شنوید که در داخل خانه فریاد می زند تا او را بیرون بیاورد و دیوانه به نظر می رسد. در قسمت پایانی داستان، تصور کنید همه چیز، از جمله مسیر و خانه،  ناگهان ناپدید می شود.»

سونیا این طور توضیح داد که باید از «تخیل» خود در حین تعریف داستان استفاده کنید. روشی که سناریو را در ذهن خود به تصویر می‌کشید می‌تواند احساس شما را نسبت به گذشته، «ساختار» «مسیر» فعلی‌تان و ترس‌هایی که ممکن است برای آینده خود داشته باشید نشان دهد.

پرسش های تست روانشناسی

او داستان را با این پرسش ها شروع کرد:

«تصور کنید که در یک جنگل هستید و یک جاده پر پیچ و خم پر از درختان وجود دارد. به درختان نگاه کنید:

  • آیا آنها در یک الگو سازماندهی شده اند یا به طور آشفته در سراسر مکان پخش شده اند؟
  • شب است یا روز؟ آیا مسیر پهن است یا باریک؟ و آیا مکرر از این جنگل بازدید می شود یا به ندرت کسی به آنجا سفر می کند؟

اکنون، در مسیر راه می روید و ناگهان کلیدی را می بینید که روی زمین افتاده است.

  • کلید چگونه به نظر می رسد؟ بزرگ است یا کوچک و چه چیزی را باز می کند؟ آیا آن را برمی دارید یا همانجا رهایش می کنید؟

پس از آن در سفر خود با خرس برخورد می کنید.

  • آیا خرس تهدیدآمیز است یا دوستانه؟ و آیا شما را می ترساند؟ خرس چقدر بزرگ است؟

پس از ترک حیوان، قبل از اینکه در نهایت به خانه بیایید، یک کوزه پیدا می کنید.

  • کوزه چه شکلی است؟ قدیمی است یا جدید؟ چه نوع خانه ای است؟  بزرگ است یا کوچک؟

از بیرون خانه، صدای مردی را می شنوید که در داخل فریاد می زند تا او را بیرون بیاورد و دیوانه به نظر می رسد.

  • آیا در را برای این مرد باز می کنی؟

در قسمت پایانی داستان، حالا تصور کنید همه چیز – از جمله مسیر و خانه – ناگهان ناپدید می شود.

چیزی در اطراف شما نیست و به راه رفتن ادامه می دهید و هیچ چیز تغییر نمی کند. تو جیغ میزنی و هیچکس صدایت را هم نمیشنود. مهم نیست چه کاری انجام می دهید، همه چیز مثل قبل است.

  • حالا چه کار می کنی؟ آیا تسلیم می شوید و در همان مکان می مانید یا به کاوش به امید یافتن راه خروجی ادامه می دهید؟

نتیجه تست روانشناسی

سپس سونیا شروع به تجزیه و تحلیل پاسخ‌های مختلف کرد و توضیح داد که هر یک از جنبه‌های داستان چه معنایی برای شما می‌تواند داشته باشد.

درختان جنگل

اگر درختان منظم و منطقی هستند، شما هم همینطور هستید.؛ یعنی خواهان ساختارهای زیادی در زندگی خود هستید. از طرف دیگر، اگر درختان در همه جا پخش شوند، این چیزها برای شما اهمیت کمتری دارند. شما ممکن است کسی باشید که بیشتر نگران ماهیت چیزها باشید تا نحوه ارائه آنها.

کسانی که این سناریو را در حال پخش در شب تصویر کرده‌اند، به احتمال زیاد به دوران کودکی خود نگاه می‌کنند و احساس «محبت» ندارند. در حالی که کسانی که «نور یا خورشید زیادی» در سر خود دیده‌اند، دوران جوانی خود را با «خاطرات مثبت» مرتبط می‌کنند.

مسیر

در مورد مسیر، او توضیح داد که اگر “عریض و واضح” بود، نشان می دهد که شما خیلی احساس “راحتی” دارید و مطمئن هستید که در حال حاضر چه کاری انجام می دهید و به کجا می روید.

از سوی دیگر، یک مسیر بسیار باریک یا کمتر پیموده شده ممکن است نشان دهنده تردید زیاد در کاری که انجام می دهید و عدم اطمینان در مورد آینده باشد.

کلید

کلید باستانی ممکن است نشان دهد که شما مشتاق هستید که نوعی غافلگیری در زندگی شما رخ دهد و زندگی شما را به کلی تغییر دهد. یک کلید کوچکتر ممکن است نشان دهد که شما خواسته های برآورده نشده کوچکتر یا اهداف عملی تری دارید. انتخاب شما برای برداشتن کلید یا رها کردن آن ممکن است نشان دهد که چقدر کلید را به عنوان یک تهدید یا فرصت می بینید. اگر تصمیم گرفتید آن را پشت سر بگذارید، ممکن است توسط کلید تهدید شوید و ترجیح دهید آن را وارد نکنید و زندگی خود را از بین نبرید.

خرس

آیا نمی دانید که خرس نماد چیست؟ اندازه خرس نشان دهنده این است که شما چقدر این مشکلات زندگی را بزرگ یا کوچک می بینید. هر چه حیوان را بزرگتر نشان دهید، بیشتر نگران “مشکلات زندگی” هستید.

اگر فقط خرسی را می بینید که به طور معمولی در جنگل قدم می زند، ممکن است مشکلات زندگی فعلی خود را به سادگی در نظر بگیرید؛ مشکلات زندگی، و راه حلی که برای آنها وجود خواهد داشت.

اگر خرس دوستانه است، ممکن است احساس کنید که کاملاً کنترل مشکلات فعلی زندگی خود را در دست دارید.

کوزه

گفته می شود که کوزه و محتویات آن نشان دهنده «ارتباط شما با اجدادتان» است. اگر کوزه واقعاً بزرگ است، احساس می کنید که ارتباط شما با والدین یا نسل قبلی بسیار قوی و اگر کوچک باشد، برعکس. یک کوزه ساخته شده از مواد باستانی ممکن است به این معنی باشد که شما احساس می کنید ارتباط شما اطرافیان قطع شده است.

خانه و مرد دیوانه

اندازه خانه در داستان به میزان ارزش شما برای “ثروت و رفاه” مربوط می شود، در حالی که “مرد دیوانه” نشان دهنده توانایی شما برای اعتماد به دیگران است.

تصمیم شما برای باز کردن در ممکن است نشان دهنده این باشد که شما مایلید دیگران را در اولویت قرار دهید؛ علیرغم این واقعیت که ممکن است تهدیدی برای شما باشد.

اگر تصمیم گرفتید در را باز نکنید، نشان دهنده این است که هنگام برخورد با افراد دیگر رویکرد محتاطانه تری دارید.

رویکرد شما در لحظات پایانی

آخرین تست اما نه کم‌اهمیت‌ترین! کسانی که پس از ناپدید شدن همه چیز تصمیم گرفتند «به دنبال راه خروج نباشند» به این معنی است که شما فردی هستید که «بدون تغییر خوب هستید» و « زندگی را همان طور که هست می‌پذیرید».

از سوی دیگر، اگر به تلاش برای فرار ادامه دادید، به این معنی است که شما فردی هستید که به طور مستمر دوست دارد تکامل یابد و رشد کند و به دنبال چالش های جدید باشد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تست روانشناسی: این تصویر عمیق ترین ترس تان را برملا می کند

 اولین چیزی که در این تصاویر می بینید شخصیت شما را فاش خواهد کرد

تست روانشناسی: حدس بزنید کدام یک خانواده نیستند

اولین چیزی که در تصویر می‌بینید مشکلات کنونی شما را نشان می‌دهد

تست روانشناسی : یکی از گزینه‌های عکس زیر را انتخاب کنید تا بگوییم چه شخصیتی دارید؟

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود