حمله بازیگر سریال «حکم رشد» به پرویز پرستویی: «حرف نزنی نمی گویند لالی!» + ویدئو

حمله بازیگر سریال «حکم رشد» به پرویز پرستویی: «حرف نزنی نمی گویند لالی!» + ویدئو

انتقاد پرویز پرستویی از استفاده از گریم گوش شکسته برای خلافکاران در برخی آثار نمایشی، واکنش تند مجید سعیدی، بازیگر سریال «حکم رشد» را به دنبال داشته است.

سریال حکم رشد به کارگردانی حسن لفافیان یکی از مجموعه های جدید تلویزیون بود که پخش آن مدتی است به پایان رسیده. یکی از انتقادات وارده به این سریال، گریم گوش شکسته لات ها در آن بود. برخی این موضوع را توهینی به کشتی گیران می دانستند.

پرویز پرستویی نیز پستی در این رابطه در اینستاگرام خود منتشر کرد و به انتقاد از استفاده از این گریم برای خلافکاران در آثار نمایشی پرداخت. پرستویی البته در این پست نامی از سریال «حکم رشد» نبرد اما تأکید کرد که منظور او سریال «یاغی» نیست و همین امر سبب شد تصور شود منظور او سریال «حکم رشد» بوده است.

پرستویی در این پست نوشته بود:

نقدی بر عزیزان کارگردان و طراحان محترم گریم

بزرگواران یادمان باشد تنها ورزشی که سالهاست بیش از هرورزشی پرچم سه رنگ میهنمان را با افتخار وبا مدال های خوشرنگ طلا به اهتزاز در آورده، کشتی است . آنهم با پهلوانان و نام آورانی چون زنده یاد جهان پهلوان تختی تا پهلوانان و قهرمانان عصر حاضر… برای صحت عرایضم کافی است به آمار مدالهای مسابقات المپیک و جهانی و آسیایی و کشوری مراجعه کنید .

چند سالی است در تولیدات تلویزیونی و نمایش های خانگی برای نشان دادن آدم های خلافکار و زورگیر و خفت گیر تیپ هایی را که برای بازی استفاده می‌ کنند، ودر طراحی گریم آنان اکثرا گوششان شکسته است. البته در مواقعی قهرمان قصه کشتی گیر است وطبیعی است که گوش شکسته یکی از نشانه های کشتی گیر بودن است،ولی در بیشتر مواقع به غلط استفاده میشود .

جسارتا توصیه می کنم به عزیزان و بزرگواران خوش ذوق طراحی گریم در زمانه ای که متاسفانه هستند کسانی که بی مورد در خصوص همه چیز قضاوت میکنند وبه باور های کاذب میرسند در این خصوص بیشتر دقت شود که موجب آزردگی قهرمانان و پهلوانان سرزمینمان نشود.

توضیح: خدای ناکرده سوء تفاهم پیش نیاد که بنده منظورم سریال یاغی است. چراکه بنده از تماشاچیان پروپا قرص این مجموعه هستم و تشکرم را از کارگردان و بازیگرانش کرده ام.

حالا مجید سعیدی، بازیگر سریال حکم رشد که یکی از بخش های گریم او در این مجموعه تلویزیونی گوش شکسته بود، در مصاحبه ی جدید خود به تندی از صحبت های پرویز پرستویی انتقاد کرده است.

او در این مصاحبه گفت: «من دست همه ی کشتی گیران را می بوسم. قرار نبود به کشتی گیران توهین شود. همچنان هم نشده. تعجب می کنم از آقای پرستویی که چرا چنین چیزی را پست کردند و نوشته بودند هم که البته منظورم به سریال یاغی نیست. پس یعنی در واقع سریال ما را خطاب کردند. من می گویم اجازه دهیم آدم ها کارشان را کنند و در هر زمینه ای اظهار نظر نکنیم. به قول قدیمی ها، اگر حرف نزنی نمی گویند لالی! اجازه دهید کارمان را کنیم. مردم به شما به عنوان الگوی خود نگاه می کنند. وقتی شما چنین پستی را می گذارید که حرمت گوش شکسته ها را نگه دارید و از گریمورها درخواست می کنید، به نظر من در جایگاهی نیستید که بخواهید که به کسی بگویید که چه کار کند یا چه کار نکند. این یک قضیه ی کاملاً حرفه ای است، بپذیریم که باید حرفه ای درباره اش حرف بزنیم. باید یاد بگیریم آستانه ی تحمل مان را بالا ببریم و سعی کنیم راجع به همه چیز اظهار فضل نکنیم. اتفاقی نیفتاده که؛ یک آدمی آمده نقشی را بازی کرده که دست بر قضا گوش هایش هم شکسته. چه کسی گفته من کشتی گیرم؟ شاید جودوکار بودم، شاید کیک بوکسینگ کار کردم. شاید اصلاً یک آدمی بودم که دلم می خواسته ظاهر لاتی داشته باشم، خودم گوشم را لای در شکاندم. بسیاری از بچه های درجه یک کشتی رفیق خودم هستند.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • دوست تیر ۶, ۱۴۰۱

    آقای سعیدی شما بهتره ادب را نگهداری و به بازیگر بزرگی که انتقاد درستی هم کرده توهین نکنی البته جایگاه شما و جناب پرستویی قابل مقایسه نیست و با پریدن به او بزرگ نمیشی.

    • محمدرضا تیر ۶, ۱۴۰۱

      درود، کامل گفتی،مسئله همون بزرگ شدن با پاچه گیری بزرگان است که سیاست هم زیاد دیدیم

  • عدالتخواه تیر ۷, ۱۴۰۱

    اولا جناب بازیگر همه میتونند اظهار نظرکنند، کی بهتراز پیشکسوت امثالهم جناب پرستویی.
    دوما بنده بعنوان یک نظامی وامنیتی بسیاری از فیلمهای ساخته شده تواین سبکها را به فیلمهای هندی بیشتر شبیه می بینم تا ایرانی، چون درایران اینقدر هم شلغم شوربا نیست که هر الواتی جامعه را به با ادعاهای لاتی بهم بریزد. پس بزرگتر وپیشکسوت که نظری می دهند از سر دلسوزی است، پس جوابش از طرف شما سکوت است. یاحق

  • مهرداد اردیبهشت ۹, ۱۴۰۲

    دقیقا این پرستویی دوست داره در مورد همه چیز اظهار نظر کنه !
    یکی باید بهش می‌گفت «اگه حرف نزنی نمیگن لالی »

  • امیر اسفند ۱۹, ۱۴۰۲

    بله از اظهار فضلهای پرستویی همه اگاهن. کافیه فقط یک سرچ بزنید و ببینید این اقاچقدر پست و استوری دروغ گذاشته که بعد مجبور شده پاکش کنه،اونم بدون عذرخواهی،،، پس این بازیگر جوان درست گفته که اقای پرستویی بهتره درباره هرچیزی اظهارنظر نکنی، چون اقای هنرمند قهرمان شما سلطان دروغگویی و اطلاعات غلط و نشراکاذیب هستن