اعلام جرم ستاد امر به معروف علیه یک شرکت بستنی سازی به دلیل انتشار تبلیغات هنجارشکن

اعلام جرم ستاد امر به معروف علیه یک شرکت بستنی سازی به دلیل انتشار تبلیغات هنجارشکن

به دنبال انتشار دو تبلیغ جنجالی از یک شرکت معروف بستنی سازی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر علیه این شرکت اعلام جرم کرده است.

تابستان سال گذشته یک شرکت بستنی سازی اقدام به انتشار کلیپی تبلیغاتی در صفحه ی اینستاگرام خود کرد که به عقیده ی بسیاری، دارای اشاراتی اروتیک بود. انتشار این کلیپ تبلیغاتی اعتراض گسترده ی کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و آن ها این شرکت بستنی سازی را به سوء استفاده از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی متهم کردند. این کلیپ در نهایت با ورود مقامات وزارت ارشاد، از صفحه ی اینستاگرام شرکت مذکور حذف شد.

با این حال، یک ماه قبل بار دیگر کلیپی تبلیغاتی برای یکی از محصولات جدید این شرکت بستنی سازی در اینستاگرام منتشر شد که آن هم با واکنش های منفی مواجه شد. این کلیپ هم به داشتن اشارات اروتیک و استفاده ی ابزاری از زنان متهم شد. اما شرکت بستنی سازی مذکور در بیانیه ای اعلام کرد کلیپ منتشر شده مورد تأیید این شرکت نیست و از کانال های رسمی آن منتشر نشده است، به همین دلیل نسبت به بازنشر آن هشدار داد.

اما از قرار معلوم این پایان ماجرا نبوده و حالا ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به دلیل انتشار این تبلیغات حاشیه ساز علیه این شرکت اعلام جرم کرده است.

به گفته ی صادق منش، مدیر کل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پیش از این با انتشار یک فیلم تبلیغاتی منافی عفت عمومی و معارض حقوق عامه از سوی شرکت یاد شده، ستاد به جای پیگیری قضایی، مدیرعامل این شرکت را دعوت کرده و به او در این باره تذکر لسانی داده بود و نامبرده هم متعهد به جبران و عدم تکرار چنین تبلیغات مشتمل بر اهانت به مقام شامخ زن و مروج بی عفتی شده بود.

وی افزود: «با توجه به تکرار این روند بر خلاف تعهد قبلی مدیرعامل این شرکت، ستاد ناچار به پیگیری موضوع از طریق مرجع قضایی شد تا علاوه بر جبران بخشی از صدمات وارد شده به عفت عمومی و حقوق عامه، از تکرار چنین رفتارهایی پیشگیری کند.»

مدیر کل حقوقی ستاد در ادامه گفت: «با توجه به این مسئولیت معاونت حقوق عامه دادستان کل کشور برای پیگیری این قبیل موارد، ستاد موضوع را به معاونت یاد شده منعکس کرد و خواستار تعقیب و کیفر بازدارنده نسبت به شرکت مذکور شد و مدیرکل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی و امنیت اخلاقی معاونت یاد شده، به استناد ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، شکایت ستاد را برای تعقیب کیفری آن شرکت به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد.»

در همین راستا محمدمهدی حاجی محمدی، مدیر کل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت در نامه‌ ای به صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، خواستار پیگیری موضوع و اعلام جرم علیه شرکت مذکور شد.

حاجی محمدی در این نامه از صالحی خواسته به دلیل تولید و انتشار مجدد فیلم‌ های تبلیغاتی مغایر هنجار‌های دینی و اخلاقی توسط مدیران این شرکت و به جهت صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و باور‌های مسلم دینی، دستور بررسی این موضوع و به عمل آوردن اقدام لازم قانونی را صادر کند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمدرضا حجتی خرداد ۱۵, ۱۴۰۲

    زنها ودختران بستنی میخورن لیس هم میزنن شماها افکار منفی دارید ک بستنی رو با چیزدیگه اشتباه گرفتید اتفاقا تبلیغ خوب و واقعی بود