همخوانی یک آهنگ لری توسط علی طولابی و وحید موسوی ، شرکت کنندگان عصر جدید + ویدئو

همخوانی یک آهنگ لری توسط علی طولابی و وحید موسوی ، شرکت کنندگان عصر جدید + ویدئو

علی طولابی و وحید موسوی، شرکت کنندگان مسابقه عصر جدید، در دیداری یکی از آهنگ‌ های مشهور لری را همخوانی کردند.

فصل سوم مسابقه عصر جدید هم دیگر به مرحله فینال خود رسیده است. برنامه فینال این مسابقه شب یکشنبه ۱۹ تیرماه همزمان با عید قربان به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

یکی از راه یافتگان به مرحله فینال مسابقه عصر جدید، علی طولابی، نوجوان اهل لرستان است که با خواندن قطعاتی از موسیقی نواحی، بسیار مورد توجه قرار گرفت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

حالا وحید موسوی، یکی دیگر از شرکت کنندگان مسابقه عصر جدید که او هم اهل لرستان است و تا مرحله ی نیمه نهایی مسابقه حضور داشت، برای عرض تبریک به سراغ علی طولابی رفته است.

علی طولابی و وحید موسوی در این دیدار یکی از آهنگ های معروف لری به نام «یه شو بی» را نیز همخوانی کردند که پیش تر توسط فرج علیپور، از چهره‌ های سرشناس موسیقی لری خوانده شده بود.

علی طولابی کیست؟

علی طولابی، نوجوان ۱۳ ساله ی اهل کوهدشت ِ لرستان که اصالتی لک دارد، توانسته با توانایی بالایش در اجرای ژانرهای مختلف موسیقی از جمله موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی، موسیقی کردی و موسیقی لری به یکی از محبوب ترین شرکت کنندگان مسابقه عصر جدید بدل شود. حضور موفق علی طولابی در مسابقه عصر جدید با حمایت همشهریانش در کوهدشت نیز مواجه شد و پس از بازگشت او به شهرش جمعیت زیادی به استقبال او آمدند.

علی طولابی در اولین اجرای خود در مسابقه عصر جدید که قطعه ای کردی بود، توانست به سرعت ۴ چراغ سفید از داوران دریافت کند. اجرای طولابی تشویق ایستاده ی تماشاچیان برنامه و تحسین داوران از جمله کارن همایون فر، آهنگساز را به دنبال داشت که به او گفت از صدایی شش دانگ برخوردار است.

علی طولابی پس از اجرای خود گفت خوانندگی را از ۵ سالگی با خواندن آهنگ «هواتو کردم» محمد علیزاده شروع کرد، چند ماه بعد نیز آهنگی لری خواند که برای سن آن زمان او زیاد بود و اینگونه شد که استعداد او کشف شد. به گفته ی علی طولابی، اولین بار، پدرش به او گفت که صدای خوبی برای خوانندگی دارد.

علی طولابی در مرحله نیمه نهایی هم آهنگی کردی از ابراهیم تاتلیس، خواننده ترکیه ای اجرا کرد و این بار هم توانست ۴ چراغ سفید از داوران دریافت کند و به مرحله ی رأی مردمی راه یابد. او با نزدیک به ۲ میلیون رأی مردمی توانست به فینال مسابقه عصر جدید صعود کند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود