چرا کریستوفر نولان پوشیدن بوت های اسکیمویی را سر صحنه فیلم هایش ممنوع کرده؟

چرا کریستوفر نولان پوشیدن بوت های اسکیمویی را سر صحنه فیلم هایش ممنوع کرده؟

کریستوفر نولان، کارگردان مشهور انگلیسی که فیلم جدیدش «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در سال گذشته ی میلادی روی پرده ی سینماها رفت، در مصاحبه ی تازه ای اذعان کرده که گوشی هوشمند ندارد و ترجیح می دهد از گوشی های دکمه دار قدیمی استفاده کند.

نولان ۵۳ ساله به تازگی مهمان برنامه ی «شوی آخر شب» (The Late Show) تلویزیون آمریکا بود که در آن مجری برنامه، استفن کولبرت با او درباره ی عادت های عجیب و خاصش صحبت کرد.

کولبرت مصاحبه با نولان را با این جمله آغاز کرد: «طی سالیان یک هاله ی پررمز و راز پیرامون تو و کارت به وجود آمده است.»

کولبرت یکی از عوامل دخیل در شکل گیری این فضا را شایعه ی خودداری نولان از استفاده از فناوری های متداول، مثل ایمیل یا گوشی هوشمند عنوان کرد.

نولان در تأیید این شایعه گفت: «بله، من ایمیل ندارم و هیچ وقت از ایمیل استفاده نمی کنم. گوشی هوشمند هم ندارم. یک گوشی قدیمی مسخره دارم که اگر نیاز پیدا کنم از آن استفاده می کنم.»

کولبرت پرسید: «نکند با کارتل های مواد مخدر کار می کنی؟»

نولان در پاسخ، با اشاره به یک سریال جنایی آمریکایی مشهور گفت: «قطعاً تحت تأثیر سریال “شنود” (The Wire) بوده ام.»

کولبرت این بار پرسید: «حتماً بعدش هم که کارت تمام شد تلفن را از کار می اندازی و پرتش می کنی داخل سطل آشغال.»

نولان در پاسخ با اشاره به یک فیلم اکشن – جاسوسی آمریکایی مشهور گفت: «بله به همان سبک “جیسون بورن”.»

کولبرت همچنین از نولان پرسید که آیا حقیقت دارد که او اصرار دارد که زمانی که بازیگرها برای اولین بار فیلمنامه هایش را می خوانند، خود او نیز حضور داشته باشد.

نولان در پاسخ این شایعه را هم تأیید کرد و توضیح داد که بیشتر به این دلیل این کار را انجام می دهد که مجبور به ایمیل کردن فیلمنامه نباشد تا جلوی لو رفتن آن را بگیرد.

او همچنین گفت: «یک دلیل دیگرش این است که می خواهم واکنش آنی بازیگر را ببینم و در چشمانش نگاه کنم. می خواهم ببینم که آیا او هم همان نگاهی را دارد که من دارم و اینکه آیا می توانیم از جهت خلاقیت، نقطه اشتراکی باهم پیدا کنیم یا نه.»

نولان اذعان کرد که این شیوه گرچه ممکن است بازیگر را کمی تحت فشار قرار دهد اما بازیگر می تواند روی او برای گوش کردن به حرف هایش و استقبال از ایده هایش حساب کند.

نولان همچنین تأیید کرد که فیلمنامه هایش را با جوهر قرمز و مشکی پرینت می کند تا کسی نتواند از آن ها کپی بگیرد.

کولبرت درباره ی یک شایعه ی دیگر در رابطه با عادت های خاص نولان پرسید: «درست است که سر صحنه گوشی و بوت های اسکیمویی را ممنوع کرده ای؟»

نولان در پاسخ آهی کشید و گفت: «جنجال بوت های اسکیمویی!»

او در ادامه گفت: «بله، من آوردن گوشی سر صحنه را ممنوع کرده ام چون سعی ام این است که چیزهای حواس پرت کن را به حداقل برسانم.»

کولبرت پرسید: «یعنی بوت های اسکیمویی هم حواس پرت کن اند؟»

نولان در پاسخ گفت: «برای بازیگرهای دیگر بله. چون موقع فیلمبرداری درگیر این فرآیند می شویم که مثلاً می دانیم دیواری که آنجا است واقعی است، اما در عین حال، وسایل و عوامل فیلمسازی هم حاضرند. در این شرایط شما از بازیگرتان می خواهید که تمرکزش را روی واقعیت بگذارد. بنابراین دست به هر کاری می زنید – از پوشیدن کفش مناسب گرفته تا عوض نکردن شلوارتان – تا واقعیت را حفظ کنید و آن حباب دست نخورده باقی بماند.»

نولان همچنین در توضیح قوانینی که برای سر صحنه ی فیلم هایش تعیین کرده، گفت: «این ها برای بازیگرها و خود من است. سر صحنه، من خودم هم مثل بازیگرها هستم، یعنی سعی می کنم که تمرکز کنم و واقعیت را ببینم.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود