با یه جفت کفش خوب ، والیبالیستی عالی باش

با یه جفت کفش خوب ، والیبالیستی عالی باش

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یه کفش خوب خیلی بیشتر از چیزی که فکرش رو بکنید میتونه شمارو به هدفتون نزدیک کنه و تبدیل بشید به یک والیبالیست رویایی!!

ویژگی های کفش والیبالی :

ورزش والیبال  ورزشی پر از تحرک و جابجایی های سریع است و به همان اندازه که دست ها در این ورزش باید قوی عمل کنند؛ پاها نیز باید قدرتمند باشند. هیچ چیز مثل یک کفش مناسب، نمیتواند از پا مراقبت کند. کفشی که از مهم ترین عضو یک والیبالیست مراقبت میکند باید یک سری ویژگی های منحصر بفردی داشته باشد که تمام نیاز های  والیبالیست را پاسخگو باشد.

این ویژگی ها شامل :

  • زیره کفش والیبالی :

مهمترین چیزی که کفش والیبال را از کفش بسکتبالی متمایز میکند زیره کفش میباشد. کف کفش والیبال از یک صمغ لاستیکی تشکیل گردیده است.این لایه لاستیکی به گونه ای طراحی گردیده است که بهترین کشش را درکف زمین بازی داشته  و از سر خوردن نیزجلوگیری می نماید.این کشش کمک می کندتا این اطمینان را داشته باشید که جای پای سفت ومحکمی در اختیار داشته واحتمال صدمه به مچ پای شما نیز کاهش خواهد یافت.این نوع کفی کفش اثری از خود به جا نخواهد نمی گذارد وکمک به حفاظت از کفپوش سالن بازی نیز می نماید.

  • لایه میانی زیره کفش:

بخش بعدی کفش لایه میانی زیره کفش است که برای حفاظت از ناحیه جلوی پاهابین انگشتان وقوس پا  طراحی گردیده است.یک بازیکنان والیبال بیشتراوقات خود را روی این بخش از پاهایشان می گذرانند این حالت ایستادن به بازیکن اجازه حرکت سریع به جلو وبه همان خوبی به طرفین را می دهد.کفش های بسکتبال و اسپرت برای حرکت های رو به جلو طراحی شده اند.در حالی که یک کفش والیبال پایداری وثبات را درحرکات جانبی فراهم می آورد.این حرکات استرس وفشار زیادی را بر روی پاها ایجاد می کند.لایه میانی زیره کفش اکثر این ضربات را جذب می کند.به دلیل فشار ناشی از این استرس ها لایه میانی ضمن اینکه بایدخیلی قوی ومحکم باشد باید حالت انعطاف پذیری خود را نیز حفظ نماید.معمولا این حالت وخاصیت از نوعی ماده فوم مانند بدست می آید.

  • پاشنه تقویت شده:

درانتهای پاشنه این فوم به وسیله ژل یا بالشتک بسته  به نوع کارخانه سازنده تقویت می گردد.جنس رویه کفش معمولا از نایلون ،چرم ویا پارچه های توری شکل سبک  بوده وبه گونه ای طراحی گردیده است باعث کاهش رطوبت وخنکی گشته وهوا بتواند در کفش جریان داشته باشد.

  • قابلیت دفع و جذب ضربات:

یکی از ویژگی های مهم کفش والیبال خوب، قابلیت دفع و جذب ضربات است. برای مثال وقتی یک بازیکن برای ضربه زدن به هوا میپرد برای فرود آمدن باید از کفش مناسبی بهره مند شود که آسیبی به پاهای او وارد نشود.

  • سبک و راحت بودن:

راحتی و سبکی کفش میتواند سرعت عمل بازیکن را به طور قابل توجهی بالا برده و درصد خطا را تا حد زیادی کم کند. همانطور که می دانید کفش های والیبال باید سبک باشند اما وزن این نوع کفش ها باید چقدر باشد؟ والیبال هم در دختران و هم در پسران محبوب است. بنابراین وزن کفش های والیبال زنانه بین ۹.۲ تا ۱۱.۰ اونس و کفش والیبال آقایان بین ۱۱.۲ تا ۱۵.۰ اونس است. اما وزن کفش ها واقعاً به مدل، اندازه، سبک و سازنده آن بستگی دارد.

  • قابلیت تنفس :

همانطور که شنیده اید پا قلب دوم است و این قلب در ورزش پر تحرکی مثل والیبال نیاز به تنفس جدی دارد. بنابراین نیاز هر بازیکن، کفشی با رویه مناسب و قابل تنفس است که از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار باشد. این عامل تعیین می کند که کفش در طول بازی چقدر می تواند پای بازیکن را خنک و خشک نگه دارد. برخی از طراحان کفش های والیبال، مش یا دریچه هایی را برای عبور جریان هوا در کفش قرار می دهند. یک ماده خوب برای تنفس در کفش، پلی استر با تکنولوژی بالا است. در واقع بهترین کفش های والیبال به شکلی هستند که در حین بازی والیبال که پاهای شما بیش از حد تعریق می کند، پای شما را سرد و خشک نگه می دارد. در واقع مواد کفش مارک دار و دریچه های آن باعث می شود که در هنگام بازی، هوا به راحتی در کفش جریان پیدا کند. این نوع کفش ها به شما کمک می کند تا رطوبت پا خشک شده تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید و صد در صد بازدهی خود را در بازی ارائه بدهید.

  • دوام و پایداری:

پایداری در والیبال کلیدی است زیرا بازیکنان دائماً در همه جهات حرکت می کنند. داشتن یک پشتیبانی عالی از مچ پا به تقویت اعتماد به نفس برای بازی در سطح بالاتر کمک می کند. شما هرگز از موقعیت دقیق توپ در زمین اطلاع ندارید بنابراین ویژگی اصلی کفش های والیبال باید انعطاف پذیری باشد، به این معنی که با پوشیدن کفش، بتوانید به راحتی پای خود را به تمام جهات ممکن مانند راست، چپ، بالا، پایین، جلو و عقب حرکت دهید . شما باید همیشه آماده ضربه زدن به توپ باشید. این دلیل اصلی است که شما نباید برای بازی به دنبال یک کفش معمولی بروید. یک کفش معمولی ممکن است برای حرکت رو به جلو خوب باشد اما اگر بخواهید در حالی که آن کفش ها را پوشیده اید، به یک طرف حرکت کنید، درد مچ پا در شما ایجاد می شود. اما این بدان معنا نیست که کفش های استاندارد و مارک دار می توانند ۱۰۰٪ از شما در برابر آسیب مچ پا محافظت کنند ولی به هرحال بازی با کفش های استاندارد باعث کاهش گرفتگی مچ پا در طول بازی است.

میتوان کفش والیبالی را به منظور دیگر استفاده کرد؟

کفی لاستیکی کفش های والیبال واقعا نرم می باشد.پوشیدن کفش های والیبال روی سطوح ساینده مانند اسفالت وسطوح سیمانی باعث سایش بسیار سریع این لایه می گردد.تا انجایکه ممکن است قبل از پیاده روی روی سطوح ساینده باید کفش را از پاها بیرون آورد.

میتوان از کفش بسکتبال برای والیبال استفاده کرد؟

کفش های بسکتبال دارای وزن سنگینتری نسبت به کفش های والیبال هستند،. اما با این حال به علت نزدیکی ورزش والیبال و بسکتبال در حرکات، میتوانند جایگزین خوبی باشند.

همچنین، این کفش ها اصولا ساق دار می باشند وهمیشه  مورد استقبال والیبالیست هایی که ساق پای ضعیفی دارند قرار گرفته است.

های کپی یا اورجینال ؟

امروزه کفش های والیبال هم به صورت اورجینال و هم به صورت های کپی در دسترس هستند.

کفش های های کپی بیشتر برای افرادی که کمتر از ۴ جلسه در هفته در سالن بازی میکنند مناسب می باشد که البته این کفش ها به دلیل کیفیت بالا و قیمت های مناسبی که دارند بین بازیکن های حرفه ای نیز طرفدار های زیادی پیدا کردند. کفش های والیبالی اورجینال با کیفیت بسیار بالا برای بازیکن های حرفه ای بسیار مناسب تر هستند.

بهترین کفش های اورجینال و های کپی درجه یک را میتوانید با خیال راحت از فروشگاه ایران والیبال خریداری کنید.

 

بدون نظر

ورود