سلبریتی های نیکوکار هالیوود که خود در فقر بزرگ شدند

سلبریتی های نیکوکار هالیوود که خود در فقر بزرگ شدند

بزرگ شدن در فقر به طور حتم بر آینده و نوع نگاه ما به زندگی اثر می گذارد. این امر ممکن است انگیزه مان را برای کسب موفقیت در زندگی و اراده و تمرکزمان را برای رسیدن به اهدافی بزرگ تر بیشتر کند. وقتی آدم هایی را می بینیم که از فقر و نداری به درجات بالایی رسیدند، متوجه می شویم که اغلب آن ها گذشته ی خود را فراموش نکردند و همیشه آماده ی کمک به دیگران هستند. چرا که هیچکس به خوبی آن ها که خود طعم فقر را چشیده اند نمی داند که چطور باید این معضل را حل کرد.

در ادامه از سلبریتی های هالیوودی خواهیم گفت که در گذشته زندگی فقیرانه ای داشتند اما با استعداد و سختکوشی شان به ستاره های بزرگی تبدیل شدند.

کامرون دیاز

کامرون دیاز ۴۹ ساله در مصاحبه ای گفته با اینکه در فقر بزرگ شد اما پدر و مادری فوق العاده و کودکی شادی داشت. او در اینباره گفته: «ما ثروتمند نبودیم. بیشتر برعکس بود. خانواده ی من برای آنکه پول بیشتری درآورند قوطی نوشابه جمع می کردند.»

دیاز گفته شرایطی که در آن بزرگ شد هنوز هم در سبک زندگی او تأثیرگذار است. او در اینباره گفته: «من با قناعت بزرگ شدم. به خاطر همین پول هایم را هدر نمی دهم.» با این حال، پای افراد نیازمند که در میان باشد، کامرون آماده ی کمک است. او در فعالیت های نیکوکارانه ی متعددی شرکت داشته و حتی در سال ۲۰۰۱، بنیاد حمایتی خودش به نام Begin Today for Tomorrow را تأسیس کرد که در زمینه های مختلفی فعالیت دارد.

تام کروز

تام کروز قطعاً یکی از سختکوش ترین و موفق ترین بازیگران حال حاضر هالیوود است. و البته از سن بسیار کم مجبور به کار کردن بوده. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «از اول وجدان کاری داشتم. از حدود ۸ سالگی کار می کردم؛ چمن می زدم، برگ ها را از روی زمین جارو می کردم، روزنامه پخش می کردم، کارت عید پاک و کریسمس می فروختم.»

کروز ۶۰ ساله، بعد از رسیدن به موفقیت تلاش کرده با فعالیت های نیکوکارانه یاری رسان دیگران باشد، از جمله اهدای پول به یک منطقه ی محروم روستایی در آفریقا و جمع آوری پول برای یک خیریه ی کودکان.

میلا کونیس

میلا کونیس ۳۸ ساله در کودکی به همراه خانواده ی خود به آمریکا مهاجرت کرد. او در مصاحبه ای فاش کرد که آن ها خیلی شب ها سوپ سس گوجه فرنگی می خوردند. کونیس با اشتون کوچر، دیگر بازیگر مشهور هالیوود ازدواج کرده که او هم خانواده ی ثروتمندی نداشت. کونیس گفته او و همسرش مراقب اند صرفاً به خاطر اینکه حالا امکان ولخرجی را دارند، پول های خود را هدر ندهند. او همچنین گفته: «هر دوی ما بسیار خودساخته هستیم و قدر هر یک دلار را خوب می دانیم.»

کونیس حالا که در هالیوود به موفقیت دست یافته، از قدرت خود برای کمک به حل مشکلات مختلف و مردم نیازمند استفاده می کند. مثلاً او سفیر جهانی یک شرکت معدنی در آفریقا است که استانداردهای ایمنی مناسبی برای کارگران خود در نظر گرفته و دستمزد عادلانه ای به آن ها پرداخت می کند.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز یکی از بزرگ ترین ستارگان عصر ما است، اما او پیش از رسیدن به جایگاه فعلی اش با مشکلات زیادی رو به رو شده بود. او به جای رفتن به کالج، خانه را ترک کرد تا به یک رقصنده ی تمام وقت تبدیل شود. او فاش کرده که در ابتدای کارش، بی خانمان بود و روی مبل یک استودیوی رقص می خوابید.

لوپز ۵۳ ساله حالا که به فرد موفقی تبدیل شده، گذشته ی سخت خود را فراموش نکرده و به افراد نیازمند کمک می کند. او حتی یک sازمان غیرانتفاقی به نام بنیاد Lopez Family Foundation تأسیس کرده که در زمینه ی بهبود سلامت جسمی و روانی زنان و کودکان فعالیت دارد.

جیم کری

جیم کری یکی از تأثیرگذارترین کمدین های هالیوود است، اما او کودکی سختی داشته. خانواده ی او خانه ی خود را از دست دادند و مجبور شدند در یک ون زندگی کنند. جیم کری هم مجبور شد در ۱۵ سالگی درس و مدرسه را رها کند تا کمک خرج خانواده اش شود.

و گرچه او خود اصلاً چیزی درباره ی فعالیت های نیکوکارانه اش بروز نمی دهد، اما به حمایت از بنیادهای خیریه شهره است. علاوه بر این، او در سال ۲۰۰۵، بنیاد خودش به نام Better U Foundation را تأسیس کرد.

کریس پرت

خانواده ی کریس پرت گاهی دچار مشکلات مالی بودند و او در اوایل کارش مجبور بود غذای خود را از طریق کوپن های غذا تأمین کند (یک برنامه ی دولتی در آمریکا برای کمک به تغذیه ی افراد نیازمند). پرت در مصاحبه ای درباره ی کودکی خود گفته: «ما یک دوره هایی وضعیت سختی به لحاظ اقتصادی داشتیم و من از اینکه بگویم خانواده ام مجبور می شدند غذای خود را از یک بانک غذا تأمین کنند، خجالت نمی کشم. هیچ اشکالی در نیاز پیدا کردن به چنین کمکی وجود ندارد.»

او حالا مصمم است که یاری رسان دیگران باشد و به مقابله با معضل گرسنگی کمک کند. پرت در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۱۰ هزار دلار به یک بانک غذا کمک کرد.

دمی مور

دمی مور کودکی سختی داشت و مادرش برای تأمین معاش آن ها با مشکل رو به رو بود. مور در مصاحبه ای در اینباره گفته: «در فقر مطلق نبودیم، ولی پول زیادی هم نداشتیم. من بدون سابقه و ارتباطات وارد حرفه ی بازیگری شدم. پول کمی داشتم. چیزی برای از دست دادن نداشتم ولی چیزهای زیادی برای به دست آوردن داشتم.»

مور حالا به طور مستمر به فعالیت های نیکوکارانه می پردازد و به خاطر فعالیت متعهدانه ی نهاد غیر انتفاعی اش در زمینه ی مبارزه با قاچاق انسان مورد تقدیر قرار گرفته است.

جاستین بیبر

جاستین بیبر که بدون پدر بزرگ شد، در مصاحبه ای درباره ی کودکی سخت خود گفته: «یادم نرفته که فقیر بودیم و بقیه ی بچه ها مسخره ام می کردند. یادم نرفته که وقتی با مادرم به رستوران می رفتیم به من می گفت به جای نوشابه آب سفارش بدم.»

بیبر ۲۸ ساله حالا به خیریه های مختلف کمک و به آن ها پول اهدا می کند و حامی اقداماتی مثل آگاهی بخشی درباره ی مقوله ی سلامت روان است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • میلاد مرداد ۳۰, ۱۴۰۱

    دستشون درد نکنه،چقدخوبه که هم موفق باشی و هم به فقرا کمک کنی…