عوامل موثر در قیمت شیشه دوجداره

عوامل موثر در قیمت شیشه دوجداره

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عوامل مختلفی بر قیمت شیشه دوجداره تاثیرگذار هستند. شیشه دوجداره به دلیل ویژگی های خاص خود یکی از پر طرفدارترین و پر فروش ترین نوع از شیشه های موجود در بازار است. ویژگی های این نوع شیشه باعث شده است امروز به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار پرکاربرد باشد.

دوجداره ها به خوبی سر و صدای محیط بیرون از خانه را فیلتر کرده و باعث عایق بندی بهتر پنجره ها شده تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. این دلایل باعث می شود قیمت شیشه های دوجداره از اهمیت بالایی برخوردار شود. در ادامه عوامل مهم و موثر بر قیمت شیشه دوجداره را با هم بررسی می کنیم.

شیشه دوجداره چیست

پارامترهای موثر در قیمت شیشه دوجداره

شیشه های دوجداره تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار افزایش یا کاهش قیمت می شوند. قیمت شیشه دوجداره به طور کلی به فاکتورهایی مثل کیفیت و نوع شیشه، ضخامت شیشه، اسپیسر شیشه، سیلیکاژل، چسب، گاز ارگون و برش های شیشه بستگی دارد.

البته به این موارد می توان برند تولید کننده شیشه را نیز اضافه کرد. طبیعتا شرکت های شناخته شده تر ممکن است شیشه های دوجداره خود را با قیمت بیشتری به بازار عرضه کنند. حال به بررسی عوامل تاثیرگذار در قیمت شیشه دوجداره می پردازیم.

کیفیت و نوع شیشه

برای تولید شیشه های دوجداره می توان از شیشه های مختلفی استفاد کرد. طبیعتا هر چه شیشه های استفاده شده کیفیت بالاتری داشته باشند، قیمت آنها نیز بالاتر می رود. شیشه ها از لحاظ کیفیت به درجه (گرید) های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر گرید دارای کیفیت متفاوتی است.

بهترین نوع شیشه در درجه A قرار می گیرد. همچنین برای تولید این نوع شیشه می توان از شیشه های معمولی، شیشه های سکوریت و شیشه های لمینت نیز استفاده کرد که در بین این موارد شیشه های سکوریت شرکت شیشه لیا یکی از بهترین گزینه برای شیشه های دو جداره محسوب می شود.

عوامل مهم در قیمت شیشه دوجداره
عوامل مهم در قیمت شیشه دوجداره

اسپیسر

اسپیسر یا جداکننده در حقیقت چیزی است که بین دو شیشه فاصله می اندازد تا گاز بین دو شیشه قرار بگیرد و کارایی شیشه دو جداره کامل شود. این اسپیسرها ضخامت متفاوتی دارند و از جنس های مختلفی مثل انواع فلز، فیبر یا فوم ساخته می شوند.

هر کدام از این نوع اسپیسرها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال اسپیسرهایی که از جنس فلز هستند به دلیل رسانا بودن ممکن است باعث تبادل دما و کاهش خاصیت عایق بودن شیشه دوجداره شوند. اسپیسر هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت شیشه دو جداره است.

انخاب ضخامت مناسب برای اسپیسر بسیار مهم است. هر چه ضخامت آن بیشتر باشد بازدهی شیشه از لحاظ عایق بودن بیشتر می شود. اسپیسرهای چسب دار هم چنین ممکن است در گذر زمان کیفیت خود را از دست بدهند. توجه داشته باشید که بهترین نوع اسپیسر با استفاده از چسب ازه در جای خود محکم می شود.

برش شیشه

برش شیشه چه برای یک شیشه رومیزی و چه برای یک شیشه دو جداره از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این برش کامل و با دقت بیشتری انجام شده باشد، قیمت بالاتری دارد. شیشه ها گرچه با دستگاه و به شکل برنامه ریزی شده برش داده می شوند اما هر گونه خطا در هنگام برش ممکن است دو لایه را با هم ناهماهنگ کند. این ناهماهنگی عملکرد شیشه را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است باعث نشت گاز آرگون و نفوذ رطوبت به آن شود.

تاثر سیلیکاژل بر قیمت شیشه دوجداره

برای عدم نفوذ رطوبت به بین دو لایه شیشه، نیاز است تا از رطوبت گیرها استفاده شود. سیلیکاژل ها در داخل اسپیسرها قرار می گیرند تا رطوبت موجود در آن را جذب کنند و مانع از رطوبت گرفتن و کدر شدن شیشه های دوجداره از قیمت داخلی شیشه ها شوند.

جنس و کیفیت این سیلیکاژل ها بسیار مهم است. هر چه با کیفیت تر باشند قیمت بالاتری نیز دارند. متاسفانه برخی از تولید کنندگان به جای استفاده از سیلیکاژل از نوعی شن استفاده می کنند تا قیمت شیشه دوجداره را پایین بیاورند. این موضوع کیفیت، عملکرد و طول عمر مفید شیشه های دوجداره را پایین می آورد.

عوامل موثر در قیمت شیشه دوجداره

ضخامت شیشه

یکی از عوامل موثر بر قیمت شیشه های دو جداره قطر یا ضخامت شیشه ها است. انواع شیشه های نام برده شده در پاراگراف قبلی صرف نظر از کیفیت و استقامت آن ممکن است با ضخامت های مختلفی عرضه شوند. طبیعتا هر چه ضخامت یک نوع شیشه بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. معمولا ضخامت هایی مثل ۴ و ۶ میلیمتر برای شیشه های دوجداره در نظر گرفته می شود. اما ممکن است برخی شیشه های دوجداره سفارشی از قطر بیشتری برخوردار باشند.

تاثیر چسب بر قیمت شیشه دوجداره

معمولا در مراحل مختلف سایت شیشه های دوجداره از چسب زیاد استفاده می شود. یکی از مهمترین مراحل آب بندی کردن شیشه ها است که در آن از چسب استفاده می شود.

این فاکتور موثر بر قیمت شیشه دوجداره نیز بسیار مهم است. معمولا چسب های پلی اورتان و پلی سولفید پرکاربرد ترین نوع چسب ها هستند.

ممکن است برخی تولید کنندگان از چسب های ارزان تر و کم کیفیت تر استفاده کنند تا قیمت نهایی تولید را کاهش دهند. در هنگام خرید شیشه دوجداره حتما به این موضوع توجه کنید.

گاز آرگون

گاز مورد استفاده در فضای بین دو شیشه نیز بسیار مهم است. به طور معمول از گاز آرگون در بین دو شیشه استفاده می شود. این گاز یکی از مهمترین عوامل حفظ عایق بودن شیشه در طول گذر زمان است.

در صورتی که تزریق گاز به شکل کامل و صحیحی انجام نشده باشد، شیشه عملکرد ضعیفی از خود ارایه می دهد. بنابراین تزریق کامل و صحیح گاز ارگون بسیار مهم می باشد. در این بخش هم ممکن است برخی توید کنندگان از گازهای متفرقه استفاده کنند و یا حتی از گاز استفاده نکنند.

خرید شیشه دوجداره از لیا صنعت ایرانیان

سعی کنید در هنگام خرید شیشه، عوامل موثر بر قیمت شیشه دو جداره که در مورد آن توضیحاتی ارایه شد را در نظر داشته باشید. هر چند توصیه می شود خرید از شرکت های معتبر مثل لیا صنعت را بیشتر مد نظر قرار دهید. در برخی موارد قیمت بیشتر برندهای معتبر می تواند کیفیت و طول عمر شیشه را برای شما به ارمغان بیاورد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود