اعتیاد به فرودگاه؛ زوجی که به ۱۴۰۰ مقصد فقط به خاطر بازدید از فرودگاهش پرواز کردند

اعتیاد به فرودگاه؛ زوجی که به ۱۴۰۰ مقصد فقط به خاطر بازدید از فرودگاهش پرواز کردند

تعریف شما از اعتیاد چیست؟ شک ندارم با خواندن این خبر لازم است کلمه اعتیاد را از نو در ذهن خود تعریف کنید: یک زن و شوهر به فرودگاه اعتیاد دارند و نزدیک به ۱۴۰۰ پرواز، از جمله ۵۰ پرواز در سال ۲۰۲۲، داشتند که فقط از فرودگاه آن شهرها بازدید کنند.

آلن و اگنس فوربس، زوج تعطیلات‌ساز لندنی، با بدبختی به صدها فرودگاه در سراسر جهان سفر می‌کنند. علاقه آنها به سفر به حدی است که حتی هنگام ازدواج ، لباس‌هایی با نقشه جهان پوشیده بودند.

آلن و اگنس فوربس به سرتاسر جهان سفر کرده اند و نزدیک به ۱۴۰۰ فرودگاه را دیده اند. سفرهای امسال آنها نیز تا کنون، به ۵۰ مورد رسیده است. با وجود هرج و مرج سفر که باعث می شود بسیاری از مسافران ساعت ها در صف نقاله چمدان ها ایستاده باشند یا در ترمینال ها چرت بزنند، اما این زوج فقط یک بار پرواز را کنسل کرده اند.

آنها حتی در روز عروسی خود از سه فرودگاه بازدید کردند. اگرچه زوج فرودگاه‌گرد سفر به فرودگاه های کوچک را ترجیح می دهند، اما فکر می کنند چیزی به نام فرودگاه بد وجود ندارد.

آلن، ۶۲ ساله یک مدیر بازنشسته هواپیمایی است. او می گوید:

«ما این کار را دوست داریم. زیرا می توانیم از مکان هایی دیدن کنیم که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرده به آنجا برود. ما از زیبایی و خاطره انگیز بودن آن مکان ها کاملاً متحیر شده ایم.»

اگنس، ۴۴ ساله، افزود:

«ما از هیاهویی که همیشه رفتن به یک مکان جدید به ما می دهد، لذت می بریم. این در نهایت عاملی است که به ما انگیزه می دهد.»

آغار سفر به فرودگاه ها

آلن تلاش خود را به تنهایی آغاز کرد؛ یعنی قبل از ملاقات با اگنس. اما بعد از ازدواج حالا هر دو با هم مکان‌های جدید را کشف می‌کنند.

او گفت:

«من از سال ۱۹۸۰ شروع به کار کردن در فرودگاه‌ها کردم. دو بار در سراسر جهان گشته‌ام. اگنس در سال ۲۰۱۲ به من پیوست. ممکن است مردم شلوغی و هرج و مرج فرودگاه‌های بزرگ را دوست داشته باشند، اما من و اگنس بهترین لحظاتمان را برای رفتن به فرودگاه‌های کوچکتر داشته‌ایم. آنها شخصیت بسیار بزرگتری دارند!»

«من از ۹۵۵ فرودگاه و اگنس ۴۴۲ فرودگاه بازدید کرده است. امیدواریم به ۱۰۰۰ و ۵۰۰ برسیم. من گفته ام که در آن زمان خودم را بازنشسته میکنم اما اگنس باور نمی کند!»

اگنس گفت:

«من هرگز برای یک ثانیه تردید نکردم که به او در سرگرمی اش بپیوندم. ما خیلی خوش شانسیم که اشتیاق مشابهی به سفر داریم.»

دورترین جایی که آنها سفر کرده اند جزایر دورافتاده کوک در جنوب اقیانوس آرام است که در Rarotonga International به زمین نشستند.

و عجیب ترین فرودگاه از نظرا  آلن ملکه تامار در مستیا، گرجستان است.

او گفت:

«ترمینال به نظر می رسد که توسط شخصی روی اسید طراحی شده و گاوها در دو طرف باند فرودگاه سرگردان هستند.»

این ماجراجویان در هتل هامبرو، ونتنور، جزیره وایت، با لباس هایی با نقوش کره زمین ازدواج کردند.

آلن به مدت ۱۴ سال مدیر عملیات خطوط هوایی بود و به اندازه کافی خوش شانس بود که به صورت رایگان پرواز کند. پس از آن، آنها یک تور تجاری راه اندازی کردند و هر دو سفر رایگان داشتند. از زمانی که کار را رها کرده‌اند، وقت آزاد برای جستجوی پروازهای مقرون به صرفه پیدا کردند و موفق شدند در دسامبر با ۱.۷۹ پوند به لهستان پرواز کنند.

آنها به مسافران توصیه می کنند که زمان زیادی را برای لذت بردن از تجربه فرودگاه به خود اختصاص دهند. آلن گفت:

«ما همیشه می گوییم برخلاف تصور، چیزی به نام فرودگاه بد وجود ندارد.»

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

چرا باند فرودگاه، جاده‌ها و خطوط راه آهن بریتانیا ذوب می شوند؟

۵ کشوری که فرودگاه ندارند و از فرودگاه های کشورهای دیگر استفاده می کنند

فرودگاه آمریکایی عنوان پرترافیک ترین فرودگاه جهان را پس گرفت

یک مرد چینی ۱۴ سال است که در فرودگاه پکن زندگی می کند!

منبع: mirror
بدون نظر

ورود