جزئیات حادثه انفجار ون مسافربری در عراق؛ چند نفر از کشته شدگان ایرانی بودند؟

جزئیات حادثه انفجار ون مسافربری در عراق؛ چند نفر از کشته شدگان ایرانی بودند؟

بر اثر برخورد یک ون با تانکر حمل سوخت در منطقه شوملی در استان بابِل عراق ۱۱ نفر از افراد سوار بر ون کشته و سه نفر از آنها زنده مانده اما مصدوم شده‌اند. گمان می‌رود تمامی کشته شدگان ایرانی باشند.

سفیر ایران در عراق می‌گوید به نظر می‌رسد یازده نفری که در حادثه انفجار خودرو زائران در عراق کشته شده‌اند، ایرانی هستند. محمد کاظم آل صادق گفت: «سه نفری که زنده هستند اعلام کردند که همه مسافران ون ایرانی بوده‌اند». به گفته آل صادق اجساد کشته‌شدگان در حال انتقال برای تشخیص هویت است. مقامات عراقی هم کشته شدن ۱۰ ایرانی (۶ مرد و ۴ زن) در این حادثه را تایید کرده‌اند.

جزئیات حادثه تصادف و انفجار اتوبوس مسافران ایرانی در عراق

پیشتر رئیس جمعیت هلال احمر ایران از انفجار یک ون مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابل عراق خبر داده و گفته بود که گزارش‌ها حکایت از جان باختن ۱۱ نفر در این حادثه دارد و در میان کشته‌شدگان و مصدومان افراد ایرانی نیز هستند، اما هویت و ملیت تمام جان‌باختگان مشخص نیست.

به گفته معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران برخورد سه وسیله نقلیه با یکدیگر موجب وقوع این حادثه شده است. طاهر درودی گفت: «یک دستگاه مینی‌ بوس در حال حرکت در مسیر بود که در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک دستگاه ون برخورد کرد. پس از آن هم ون به دلیل آنکه کپسول گاز در آن قرار داشته دچار انفجار شده و با کامیونی که جلوتر قرار داشته برخورد کرد.»

آقای درودی گفت بر اساس قوانین کشور عراق مصدومان به بیمارستان منتقل شده و در آنجا باید تعیین تکلیف شوند، از این رو حادثه‌دیدگان نیز به بیمارستان دیوانیه عراق منتقل شدند.

جزئیات حادثه تصادف و انفجار اتوبوس مسافران ایرانی در عراق

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص انتقال اجساد به ایران برای تشخیص هویت، بیان کرد: «آن اجسادی که متعلق به ایرانی‌ها باشد برای تشخیص هویت به ایران منتقل می‌شوند. به دلیل اینکه شدت حادثه زیاد است و آتش سوزی شدیدی رخ داده بود اجساد قابل تشخیص نیستند و  باید آزمایش DNA از اجساد گرفته شود تا بتوان هویت آنان را مشخص کرد.»

جزئیات حادثه تصادف و انفجار اتوبوس مسافران ایرانی در عراق

خبرها حکایت از آشفتگی و وخامت اوضاع سلامت و بهداشت زائران در مرزهای غربی کشور دارد؛ به‌طوری که پیش‌تر احمد وحیدی وزیر کشور از زائران اربعین خواسته بود به سوی مرزها حرکت نکنند. سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی هم روز گذشته از توقف صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین خبر داد.

روزنامه اعتماد به نقل از یکی از امدادگران در سرپل ذهاب نوشته است: «مدام آژیر آمبولانس‌ها بلند می‌شود و افراد آسیب‌دیده از ازدحام یا گرما را با خود به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی می‌برند.»

سازمان هلال احمر ایران تاکنون مرگ ۹ شهروند ایرانی را تنها در شهر کربلا تایید کرده و بر اساس گزارش‌ها در تصادفات چند روز اخیر زائران مراسم اربعین در مناطق مختلف نیز دست کم ۲۱ نفر کشته و شماری دیگری مجروح شده اند. واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حله عراق نیز منجر به فوت چهار نفر شده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • خسته شهریور ۲۱, ۱۴۰۱

    هر جا دست میزارین فاجعه س