جمعیت میلیاردرهای جهان در هر کشور؛ بیشترین تعداد میلیاردر کجا زندگی می کنند؟

جمعیت میلیاردرهای جهان در هر کشور؛ بیشترین تعداد میلیاردر کجا زندگی می کنند؟

میلیاردرهای جهان ، که فقط ۳۳۱۱ نفر هستند، تقریباً ۱۱.۸ هزارمیلیارد دلار ثروت دارند. جمعیت میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۱ به رشد ۳ درصدی خود ادامه داد. در همین مدت، ثروت میلیاردرها نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

نقشه ای که مشاهده می کنید از داده‌های سرشماری میلیاردرهای Wealth-X استفاده می‌کند تا شما بتوانید محل زندگی میلیاردرهای جهان و ثروت جمعی آنها را متصور شوید.

جمعیت میلیاردرها بر اساس منطقه

ابتدا بررسی خود را با کوچک‌نمایی شروع می‌کنیم تا ببینیم قاره‌ها و مناطق مختلف جهان از نظر جمعیت میلیاردرشان چه رتبه‌ای دارند.

اکثر میلیاردرها در آمریکای شمالی زندگی می کنند و ارزش ثروت آنها ۴.۶ تریلیون دلار یا هزار میلیارددلار است. جای تعجب نیست که ایالات متحده با ۹۷۵ میلیاردر و دارایی خالص جمعی ۴.۴۵ میلیارد دلار، اکثریت این ثروت را به خود اختصاص داده است.

از نظر منطقه‌ای، ثروت میلیاردرهای اروپا سریع‌ترین رشد را دارد و در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در مقابل، تغییر سال به سال در خاورمیانه  ۱۲.۵٪ بود.

آسیا مسیر اروپا را دنبال می کند و تقریباً یک چهارم کل ثروت میلیاردرها در سراسر جهان را در اختیار دارد؛ در حالی که اروپا ۲۶.۵ درصد است.

ثروت در آفریقا نیز در سال های آینده مهم خواهد بود. هم اکنون ۴۶ نفر میلیاردر در این قاره در حال حاضر زندگی می کنند اما تغییر در ثروت میلیاردرها نسبت به سال گذشته تقریباً ۱۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، با این که میلیاردرهای آفریقایی دیگر در قاره خودشان زندگی نمی کنند، تعدادی از میلیاردرهای جهان اصالتاً از کشورهای آفریقایی هستند.

میلیاردرها بر اساس کشور

اکنون، بیایید به رتبه بندی تفکیک شده ۱۵ کشور برتر که بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده اند نگاه کنیم:

چین با میلیاردرهای مشهوری مانند ژانگ ییمینگ (۴۴.۵ میلیارد دلار) از تیک تاک و Zhong Shanshan (67.1 میلیارد دلار) که ثروت آنها عمدتاً از صنایع داروسازی و نوشیدنی می آید، در رتبه دوم ثروت میلیاردرها پس از ایالات متحده قرار دارد.

با این حال، ثروت میلیاردرهای چینی در سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت. این هند بود که از نظر رشد در صدر قرار گرفت و شاهد افزایش ۱۹ درصدی در سال ۲۰۲۱ بود.

میلیاردرها بر اساس شهر

اگر بخواهیم بررسی را از نظر شهری انجام دهیم، نیویورک بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده است و ۱۳ نفر از ساکنان میلیاردر در سال گذشته در این شهر زندگی می کنند. شهر هنگ کنگ در جایگاه بعدی قرار دارد.

ثروت میلیاردر در سال ۲۰۲۲

میلیاردرها قدرت و نفوذ قابل توجهی دارند؛ حداقل نه به این دلیل که ثروت جمعی آنها معادل حدود ۱۱.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

در اخبار اخیر میلیاردرها، ثروت گوتام آدانی در حال افزایش بوده و اخیراً به مرز ۱۴۵ میلیارد دلار رسیده است و او را بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، سومین فرد ثروتمند جهان کرده است. با این حال، همه میلیاردرها ثروت خود را حفظ نمی کنند. بنیانگذار پاتاگونیا، ایون شوینارد، اخیرا مالکیت شرکت خود را به سازمانی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند، منتقل کرده است.

در دهه گذشته، ثروت میلیاردرها به طور قابل توجهی بیشتر شده است. به طوری که ثروت با سرعتی بیشتر از رشد تعداد خود میلیاردرها افزایش یافته است. به گفته Wealth-X، ثروت خالص میلیاردرها در ۱۰ سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته است.

اما در کوتاه مدت، وضعیت اغلب نوسانات بیشتری دارد. با چرخش بازارها در سال ۲۰۲۲، بلومبرگ گزارش داد که میلیاردرها در نیمه اول سال ۱.۴ تریلیون دلار از دست دادند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

نقشه توزیع ثروت در قاره آفریقا؛ پولدارهای آفریقایی کجا زندگی می‌کنند؟

چند نقشه جالب که روی دیگری از دنیا را نشانتان می دهد

نقشه انتشار تشعشعات هسته‌ای نیروگاه زاپوریژیا به سراسر اروپا در صورت وقوع حادثه

نقشه آلودگی کلانشهرها در «بلد»

منبع: visualcapitalist
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود