کشف معدن بزرگی از طلا و مس در مدینه که اقتصاد عربستان سعودی را تغییر خواهد داد

کشف معدن بزرگی از طلا و مس در مدینه که اقتصاد عربستان سعودی را تغییر خواهد داد

عربستان سعودی معدن بزرگی از طلا و مس را در زیر یکی از مقدس ترین شهرهای اسلام کشف کرده است. سازمان زمین شناسی عربستان با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که ذخایر بزرگی از طلا و سنگ مس را در محدوده یکی از مقدس ترین شهرهای اسلام، شهر مدینه ، پیدا کرده اند و امیدوارند به تنوع بخشیدن به اقتصاد وابسته به نفت آنها کمک کند.

در این بیانیه آمده است: «با اکتشافات خود، چشم‌اندازهای بیشتری را برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری امیدوارکننده به روی جهان باز می‌کنیم.»

به گزارش العربیه، مقامات سعودی امیدوارند که این کشف بتواند سرمایه گذاری بین المللی به میزان ۵۳۳ میلیون دلار (۴۸۱ میلیون پوند) را جذب کند و ۴۰۰۰ شغل جدید ایجاد کند.

زمین شناسان این کشور تخمین می زنند که این پادشاهی دارای بیش از ۵۳۰۰ معدن است که حاوی ذخایر فلز، مصالح ساختمانی، سنگ های تزئینی و سنگ های قیمتی است.

عربستان سعودی و تقویت معادن

معدن حوزه ای است که ولیعهد محمد بن سلمان به عنوان بخشی از برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ خود متعهد به تقویت آن شده است. این طرح باعث می شود کشور خلیجی اقتصاد خود را متنوع کند و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد.

یکی دیگر از عناصر این طرح گردشگری است و مقامات امیدوارند تا سال ۲۰۳۰ تعداد گردشگران را به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش دهند. در حالی که ظرفیت فرودگاه آن قرار است سالانه ۱۵۰ میلیون مسافر افزایش یابد.

اما برنامه بلندمدت بن سلمان برای تغییر نگرش نسبت به کشور به دلیل سابقه افتضاح حقوق بشر پادشاهی با مشکل مواجه شده است.

در اوایل ماه سپتامبر، ویدیوی هولناکی به بیرون درز کرد. این ویدیو نشان می داد سرویس‌های امنیتی عربستان سعودی به طور وحشیانه به گروهی از زنان حمله می‌کنند و آنها را با موهایشان به اطراف می‌کشانند.

ویدئوی منتشر شده در توییتر نشان می‌دهد که ده‌ها مرد با لباس‌های امنیتی و سایرین با لباس ملی عربستان در تعقیب زنان، آنها را با چوب‌های چوبی کتک می‌زنند و با کمربندهای چرمی آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

سپس مردی را نشان می دهد که یکی از زنان را در حالی که فریاد می زند، از موهایش گرفته و می کشد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

۵ حقیقت عجیب و جالب در مورد عربستان سعودی که نمی دانستید

لیونل مسی علیرغم اعتراضات سفیر گردشگری عربستان سعودی شد

جزییات جدیدی از ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان سعودی به نام «نئوم» منتشر شد

کشف مکان واقعی کوه سینا و محل نزول الواح ده فرمان به حضرت موسی در عربستان سعودی

منبع: mirror
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • بهرام درویشی مهر ۶, ۱۴۰۱

    خب این خبر که عربستان زنان را با کمربند میزنند و موهای آنان را میکشند چه ربطی به ایران دارد عربستان در ۱۴۰۰ سال پیش دختران را زنده به گور میکرد حالا باز خوبه کتکشون میزنه این چه ربطی به تمدن ما داره که مادران هزاران هزار سال مورد احترام و تکریمن و زمانهای قدیم زنان در ایران پادشاهی میکردند به بهشون میگفتند ایرانبان

    • مهسا مهر ۱۰, ۱۴۰۱

      الان ایران زنان خودشو میکشه نه عربستان