ویدیوی لحظات آخر زندگی نیکا شاکرمی و صحبت های خاله و دایی وی + ویدیو

ویدیوی لحظات آخر زندگی نیکا شاکرمی و صحبت های خاله و دایی وی + ویدیو

خبرگزاری تسنیم از برگزاری مراسم خاکسپاری پیکر نیکا شاکرمی در روستای پدری‌ اش در استان لرستان خبر داد، دختر ۱۷ ساله ی اهل لرستان که اواخر شهریور ماه امسال در روزهای برگزاری تجمعات اعتراضی در تهران ناپدید و چند روز بعد جسد وی پیدا شد. دیروز خبرگزاری تسنیم تصاویر دوربین مدار بسته که ظاهراً چند ساعت قبل از پیدا شدن جسد نیکا شاکرمی گرفته شده را منتشر می کند که در آن دختری که ادعا می شود نیکا شاکرمی است وارد یک کوچه بن بست و سپس یک ساختمان می شود که ظاهراً درش باز است. در گزارش های رسمی گفته می شود که نیکا شاکرمی ساعت ۱۲ و ۰۲ دقیقه شب در حال گفتگو با موبایل به خانه نیمه کاره‌ای رفته است تا اینکه صبح روز بعد جنازه‌اش در حیاط خانه مشرف به بالکن خانه نیمه کاره پیدا شده است.

در گزارش تسنیم در این باره آمده است:

ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه، ساکنین ساختمانی در چهار راه امیراکرم متوجه جسد خانم جوانی در حیاط منزل خود می‌شوند که بلافاصله موضوع را به کلانتری منطقه اطلاع می‌دهند. اکیپ‌های تخصصی صحنه به محل اعزام و متوجه می‌شوند این خانم از ساختمان مجاور به حیاط این منزل پرتاب شده است.

شهریاری با اشاره به اینکه کوله‌پشتی این خانم در پشت بام ساختمان مجاور کشف شد، بیان کرد: جسد بلافاصله به عنوان شخص مجهول‌الهویه به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران بیان کرد: پزشکی قانونی با دستور مقام قضائی کار کالبدشکافی و اخذ نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی را انجام داد.

شهریاری گفت: در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست‌ها و پاها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی پرت شده است. طبق استعلام‌های گرفته شده هم مشخص شد فرد به پایین پرتاب شده است.

وی با بیان اینکه در معاینات پزشکی قانونی آثار گلوله و ساچمه در بدن جسد مشاهده نشده است، تصریح کرد: همسایگانی که جسد در آن ساختمان کشف شده اعلام کردند که ساعت ۳ بامداد متوجه صدایی شده‌اند اما متوجه سقوط این خانم نشده‌اند.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران با بیان اینکه سرانجام هویت جسد با نام نیکا شاکرمی ۱۷ ساله تعیین شد، گفت: ساختمانی که کوله‌پشتی این خانم در آن کشف شد مراحل ساخت پایانی را طی می‌کرد و ۲ کارگاه تولید پوشاک در آن فعال است و کارگرانی در ساختمان مشغول کار و نگهبانی بودند.

شهریاری بیان کرد: با بررسی فیلم دوربین‌های محل مشخص شد در بامداد روز حادثه خانم نیکا شاکرمی با کوله‌پشتی همراه وارد ساختمان می‌شود و زنگی زده نمی‌شود زیرا ساختمان نیمه‌کاره بوده و درب با هل دادن باز شده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است منزل خاله خانم شاکرمی در کوچه مجاور این ساختمان و ۲ پلاک بالاتر از محل کشف جسد است. هنوز انگیزه ورود این خانم به ساختمان نیمه‌کاره مشخص نشده است.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران بیان کرد: خانم نیکا شاکرمی روز ۲۹ شهریور ماه (روز قبل از حادثه) به منزل مراجعه نکرده بود و مادرش تماس‌های زیادی با وی گرفته و درخواست کرده که به منزل خودشان یا منزل خاله‌اش مراجعه کند اما با وجود تماس‌های زیاد خانم نیکا شاکرمی به منزل مراجعه نکرده بود.

شهریاری افزود: مادر مرحوم شاکرمی با یکی از دوستان دخترش به نام آیدا تماس می‌گیرد و از او درخواست می‌کند که با دخترش تماس بگیرد و بخواهند به منزل مراجعه کند اما نیکا شاکرمی قبول نمی‌کند که به منزل بازگردد.

سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه پدر مرحوم نیکا شاکرمی فوت کرده است، گفت: مادر مرحوم شاکرمی در روز پنجشنبه ۷ مهرماه به اداره آگاهی مراجعه و مفقودی دخترشان را اعلام کرده است.

شهریاری افزود: با مراجعه خانواده همان روز جسد شناسایی می‌شود و روز شنبه ۹ مهرماه جسد به خانواده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه با اغتشاشات اخیر ارتباطی ندارد، گفت: هیچ‌گونه آثار گلوله در بدن مرحوم کشف نشده است و آثار نشان می‌دهد فوت ناشی از پرت شدگی فرد بوده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران بیان کرد: از تمام کارگرهای ساختمان تحقیق و بازجویی انجام شده است و حتی افرادی بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: خانم نیکا شاکرمی مدرسه نمی‌رفت و در یک کافی شاپ مشغول به کار بود.

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پرونده در حال بررسی است و در اسرع وقت نتیجه اعلام می‌شود.

صدا و سیما نیز در گزارشی با خاله و دایی نیکا شاکرمی صحبت کرده و زوایای دیگری از مرگ این دختر نوجوان لرستانی را بررسی کرده است که واکنش های گسترده ای در فضای مجازی در پی داشت.

همچنین سازمان بهشت زهرا نیز در بیانیه ای در واکنش به صحبت های برخی رسانه های فارسی زبان خارجی مبنی بر اینکه جسد وی بدون اطلاع خانواده به شهرستان منتقل شده و علت مرگ وی چیز دیگری بوده است، چنین گفته است:

تنها مرجع بررسی و تعیین علت فوت افراد، سازمان پزشکی قانونی بوده و سازمان بهشت زهرا(س) تنها پس از صدور جواز دفن از سوی پزشکی قانونی اقدام به طی مراحل تغسیل و تدفین و یا اعزام متوفی به شهرستان می‌کند.

در مورد خانم شاکرمی نیز سازمان بهشت زهرا(س) براساس جواز دفن صادره از سوی مرجع مربوطه، پیکر ایشان را بنا به درخواست خانواده، به شهرستان مربوطه منتقل کرده است.

خبرگزاری تسنیم پیش تردرباره ی نیکا شاکرمی چنین نوشته بود:

روز دوشنبه ۱۱ مهر پیکر مرحومه نیکا شاکرمی در روستای پدری‌ اش در بخش ویسیان استان لرستان با حضور خانواده و اقوام خاکسپاری شد.

داریوش شاهون‌وند، دادستان مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خطاب به جوانان و نوجوانان استان عنوان کرد: «نسل جوان و نوجوان نباید فریب رسانه‌های معاند و جوسازی‌های آنان را بخورند، چرا که دشمنان و رسانه‌های معاند تنها به دنبال حاشیه‌سازی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی هستند و بر کسی پوشیده نیست که دلشان به حال این کشور نمی‌سوزد.»

وی بیان کرد: «اینکه در پی حادثه‌ای، همه معاندین داخلی و خارجی علم حمایت از زنان بر داشته و سعی در ایجاد جوی پرتنش و ناآرام دارند، قطعاً به دنبال به چالش کشاندن نظم و امنیت کشور و استان لرستان هستند.»

خانم نیکا شاکرمی اصالتاً اهل استان لرستان هفته قبل در تهران مفقود و بعد از چند روز پیکر بی‌جانش در یکی از خیابان‌های تهران در حالی که رها شده بود پیدا شد. برخی رسانه‌ها و اکانتهای خارج نشین طی هفته های گذشته مدعی شدند که وی به وسیله نیروهای انتظامی کشته شده است؛ ادعایی که تاکنون برای آن مستندی ارائه نکرده‌اند.

با این حال برخی منابع هم می‌گویند وی اساساً در تجمعات فوت نکرده و هیچ گلوله‌ای به وی شلیک نشده است بلکه در محل دیگری فوت کرده و احتمال اینکه قتل با دلایل شخصی صورت گرفته باشد نیز وجود دارد.

کیانوش شاکرمی عموی نیکا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه نیکا حدود ۱۷ سال سن داشت و با مادرش در تهران زندگی می‌کرد، درباره اینکه گفته می‌شود نیکا جدا از مادرش و با خاله‌اش زندگی می‌کرده است گفت: «شاید برخی اوقات به خاطر مهمانی به خانه خاله‌ش رفته باشد ولی نمی‌دانم که جدا از مادرش بوده یا نه. رشته تحصیلی نیکا نقاشی بود و خاله‌ش هم نقاش بود و به خاطر یاد گرفتن مهارت بیشتر، به خانه خاله‌ش می‌رفت.»

وی ادامه داد: «پدر نیکا سال ۹۲ فوت کرد و نیکا و مادرش هم حدود هشت سال پیش برای زندگی به تهران رفته‌اند.»

شاکرمی درباره اینکه پزشکی قانونی علت فوت نیکا را چه اعلام کرده است نیز گفت: «ما هنوز برگه پزشکی قانونی را ندیدیم و نمی‌توانم دروغ بگویم اما شنیدیم که تشخیص اولیه این است که از بلندی پرت شده است.»

عموی نیکا همچنین درباره اینکه چرا برخلاف گفته‌های خاله نیکا، او را در قبرستان روستای پدری دفن کرده‌اند، گفت: «آن قبرستان ۲۰۰ سال است که محل دفن اموات خانواده ما بوده و پدربزرگم آنجا را خریده است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم نیکا را آنجا دفن کنیم.»

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه مادر نیکا به لحاظ قانونی قَیّم او است و شکایت کیفری هم برای پیگیری تعیین علت فوت و شناسایی عامل آن انجام شده است، درباره برخی اقدامات خاله نیکا برای دعوت به تجمع به بهانه فوت نیکا گفت: «ما مخالف این حرکات خاله‌ نیکا هستیم؛ این کارها اشتباه است. اعتقاد قلبی من این است که این کارها اشتباه است. حرکاتی که وضع را خراب کند، با آن مخالفیم.»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۷ نظر

ورود

  • A m مهر ۱۲, ۱۴۰۱

    روایت تدفین شبانه و مخفیانه و دور از اطلاع خانواده ش، به راحتی میشه فهمید این کار کار کیاست! سابقه این جور مرده دزدی و مرده ترسی زیاده!
    یه جوان بیگناه دیگه کشته شد. حالا ماله کشا سرازیر میشن و توجیه های تهوع آورشون

    • ایرانی مهر ۱۲, ۱۴۰۱

      تا عقل نباشد جان در عذاب است
      چرا وقتی چیزی رو در موردش اطلاع نداری الکی نظر میدی؟پول بهت میدن؟میگن لالی؟
      لرها همیشه به خاطر رسمی که دارن مردگانشون رو در زادگاهشون دفن می کنن
      اتفاقا ماله کش تویی که ماله سعودی نشنال رو میکشی به اندازه یه بچه سواد رسانه ای نداری هر چی اونا بگن تکرار میکنی عین طوطی یکم به مغزت فشار بیاری بد نیست
      این همه با احساسات مردم بازی نکنید لر و کرد رو ناموسش غیرت داره خودشون داغ دارن داغشون رو تازه نکنید بزارید در ارامش سوگواریشون رو بکنن به هر دلیلی دنبال مرده خواری هستین

      • حامد مهر ۱۴, ۱۴۰۱

        تو از غیرت حرف میزنی حال بهم زن
        تو بخاطر یه ساندیس شرف و آبرو و خونوادتو می فروشی
        دختر مردم رو کشتید، جنازش رو دزدیدید خونوادش رو گروگان گرفتید حال از غیرت حرف میزنی سیب زمینی؟

        • ایرانی مهر ۱۴, ۱۴۰۱

          ادبیات صحبت کردن شما نشان دهنده سطح شخصیت خودت و خانوادت هست
          کسی دم از غیرت میزنه که هم آبرو داره هم آبرو دیگران براش مهم باشه که شما از درک این موضوع عاجز هستی چون دچار فقدان این خصلت مردانه هستی
          کسی که فروشنده هست به بقیه تهمت میزنه از قدیم گفتن کافر همه را به کیش خود پندارد
          روزیاتو عزیز خیلی از دوستان میان نظر میدن اما تعداد اندکی که نمی توانند با استدلال و سند و مدرک حرفشون رو بزنند به توهین و ناسزا گفتن(این حرف ها توضیحی در مورد خانواده محترم شون هست)رو میارن خواهشا در ثبت نظر های حاوی توهین تجدید نظر کنید
          با تشکر

      • az مهر ۱۴, ۱۴۰۱

        ندا راد دختری که بدون حجاب در قهوه خانه یی صبحانه خورده بود هم دستگیر شد
        بنازم به این همه اقتداااااااااااار تون !!!

    • PH مهر ۱۴, ۱۴۰۱

      اینو ? فیلم زیاد میبینی ?

  • رحمان مهر ۱۲, ۱۴۰۱

    یک سوالی برام پیش اومده (توی این اتفاقات اخیر و اتفاقات سالهای قبل) هیچ پسری کشته نشده یا اینکه کشته شدنشون برای هیچ کس جز خانواده شون مهم نبوده؟ چرا توی رسانه ها و شبکه های اجتماعی فقط دخترهای کشته شده نشون داده میشن و براشون هشتگ ساخته میشه؟ لابد مردها جونشون رو از سر راه آوردن و وظیفه شونه کشته بشن برای راحتی و آزادی سایر مردم. وقتی آمار کشته شده های اتفاقات گذشته رو می بینی متوجه میشی تعداد مردان کشته شده چندین برابر بوده ولی عمرا کسی نه اسمشون رو بدونه نه عکسشون رو دیده باشه. آخرش هم همه هشتگ زن_زندگی_آزادی می گذارند انگار مردها برای زندگی و آزادی جونشون رو ندادن و نمیدن.
    روزیاتو اگر جوابی برای سوالم داری بگو یا بذار بقیه پاسخ بدن. مثل ترسوها سانسور نکن کامنتم رو.

    • بحری مهر ۱۵, ۱۴۰۱

      ظاهرا کسی جوابی برای سوالت نداره. اکثرا ترجیح میدن فعلا فکر کردن رو بگذارند کنار و فقط با جریان همراه بشن. اینکه چرا یک شعار فمینیستی از گروهک سوریه ای کرد ypj باید شعار اعتراضات مردم ایران باشه برای کسی مهم نیست. اینکه چقدر این شعار با واقعیت اعتراضات ما مردم و خواسته هامون همخوانی داره برای کسی مهم نیست. به نظر میاد فقط همینکه مورد توجه مدیای خارجی قرار گرفته و این شعار با عکسهایی از دختران ایرانی با موهای افشان هایلایت شده در لیبراسیون و جاهای دیگه منتشر شده برای خیلیها راضی کننده است.

    • سام مهر ۱۵, ۱۴۰۱

      کاش میزان شعف بعضیها از اینکه عکس این دختر (نیکا) روی جلد گاردین رفته رو می دیدین. همون هایی که معتقدند رهبر این اعتراضات زنان هستند و مردان صرفا سربازهایی بی اهمیت اند که خون خودشون رو به پای آزادی زنان می ریزند. همونهایی که هر روز در حال ارائه آمار دختران جوانی هستند که در این مدت جونشون رو از دست دادند (حالا چه در واقع در اعتراضات کشته شده باشند یا نه) و چشمشون رو نسبت به سایر کشته شدگان بسته اند. خیلی بعیده این مانور رسانه ای روی دختران فقط از روی سادگی و احساسات پاک این افراد نسبت به زنان سرزمینم باشه.

  • PH مهر ۱۲, ۱۴۰۱

    دختر کرد دختر لر دختر ترک دختر بلوچ = به آشوب کشیدن کشور با تعصبات قومی قبیله ای

  • ایرانی مهر ۱۲, ۱۴۰۱

    سناریو قدیمی کشته سازی با مهسا کرد ها رو تحریک کنن با این لر ها

  • amir مهر ۱۲, ۱۴۰۱

    لابد کردها و لرها دخترشون رو میکشن بعد به لباس شخصی ها میگن بیاین مخفیانه بچه ما رو دور از چشم ما دفن کنید
    بعدش کردها و لرها به همین بهانه اعتراض میکنن.
    علاوه بر تهوع آور بودن مضحک هم هستید

    • PH مهر ۱۴, ۱۴۰۱

      اخه یه دختر ۱۶ ساله چه مشکلی برا امنیتی ها میتونه پیش بیاره ? یکم به اون مغزت فشار بیاری چیزیت نمیشه
      اصلا تو فکر کشتنش این فیلم ها همش دروغه چرا امنیتی ها جنازش رو تحویل دادن؟نمی تونستن بی خبر یه جای دفنش کنن؟
      روزیاتو چیکار میکنی با خودت و ما ?

  • PH مهر ۱۴, ۱۴۰۱

    خدا رو شکر فیلمش امد بیرون وگر نه میگفتن با موشک زدنش

  • ایران مهر ۱۵, ۱۴۰۱

    کسایی که دارن دفاع میکنن از این جنایت ، سایبری هستن . پول گرفتن و دارن شرفشون رو میفروشن . با اینا بحث نکنید . اینا همه یک نفر هستن که با اسم های مختلف دارن نظر میدن .

    • H مهر ۱۵, ۱۴۰۱

      کاملا درسته

  • مرتضی مهر ۱۵, ۱۴۰۱

    کامنتم رو بی دلیل حذف کردید ولی من بازهم حرفم رو میزنم. اگر شرف دارید هرچی که مطابق میل تون نیست رو حذف نکنید.
    ای کاش مردم ایران اینقدر ساده لوح نباشند که تصور کنند رسانه های اونطرف اب از لحاظ صداقت و بیطرفی تفاوتی با صدا و سیمای نظام دارند. قطعا جفتشون برای منافعشون حاضرند هر دروغی رو بگن. فکر هم نکنید مثلا اونجا چون دموکراسی هست مردمش نمیذارند که رسانه ها دروغ بگن. برای مردم اون کشورها تا وقتی با منافع ملی شون تضادی نداشته باشه اهمیتی نداره که رسانه هاشون در مورد کشورهای دیگه مخصوصا یک کشور خاورمیانه ای مثل ایران دروغ بگن. چه فرقی وجود داره بین اون کسی که فریب دروغهای صدا و سیما رو میخوره با اون کسی که هرچیزی از رسانه های خارجی (مخصوصا فارسی زبانها) میشنوه به عنوان واقعیت مسلم میپذیره؟ توی این دنیا هیچ دولت و رسانه و شرکتی دلش برای مردم ایران نمیسوزه. شاید اگر یکم عقل و منطق رو جایگزین جوزدگی و خشم کور بکنیم بتونیم از بین این همه دروغ که از دوطرف میشنویم حقایق رو بیرون بکشیم.