شناخت انواع رنگ ماشین و نکاتی در مورد خرید آن

شناخت انواع رنگ ماشین و نکاتی در مورد خرید آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رنگ خودروی شما نقش مهمی در زیبایی ظاهری آن دارد و از این نظر می‌تواند به‌ عنوان یک عامل جذب مشتری عمل کند؛ اما این تنها کارکرد آن نیست. رنگ خودرو در محافظت از ماشین در برابر تابش مستقیم آفتاب و دیگر عوامل آسیب‌رسان نیز نقش مهمی دارد. کیفیت رنگ خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و در هنگام خرید آن باید نهایت دقت را به خرج داد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم شما را بیشتر با انواع و قیمت رنگ ماشین آشنا سازیم. به‌علاوه نکاتی را نیز در مورد خرید رنگ ماشین در اختیار شما قرار دهیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

انواع رنگ خودرو

انواع مختلفی از رنگ خودرو در بازار موجودند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. مواد اولیه این محصولات می‌تواند متفاوت باشد و از طرفی نحوه تولید آن‌ها هم فرق می‌کند. به همین جهت کیفیت رنگ‌ها نیز متفاوت است و هر یک برای استفاده در شرایطی خاص تولید شده‌اند. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را به ‌طور مختصر بررسی می‌کنیم.

رنگ روغنی

شاید بتوان گفت قدیمی‌ترین نوع رنگ مورد استفاده برای خودروها، رنگ روغنی است. این رنگ دارای دو لایه پرایمر و ماده اصلی است.

متالیک

رنگ متالیک علاوه بر پرایمر و ماده اصلی، دارای یک لایه محافظتی است. این لایه محافظتی باعث افزایش دوام و درخشندگی محصول می‌شود. گفتنی است که از مقدار کمی پودر فلزی نیز در این نوع رنگ استفاده می‌کنند که باعث افزایش درخشش آن می‌شود.

رنگ معمولی

این نوع محصول را می‌توان به ‌عنوان یک رنگ استاندارد اولیه در نظر گرفت که همانند اسمش کارکردی معمولی دارد و نباید زیبایی و ماندگاری زیادی از آن انتظار داشت. به‌علاوه، این محصول تنوع بالایی ندارد و تنها در رنگ‌های اصلی مانند سفید، مشکی و قرمز خلاصه می‌شود. روکش شفافی که روی این محصول قرار می‌گیرد، بر درخشندگی و دوام آن می‌افزاید. قیمت پایین، از مشخصه‌های اصلی رنگ‌های معمولی است.

رنگ مات و کدر

این محصول می‌تواند کیفیت مورد انتظار شما را فراهم نماید که البته بیشتر برای خودروهای گران‌قیمت استفاده می‌شود. ماندگاری مطلوب، درخشندگی کم، قیمت بالا و نگهداری سخت از ویژگی‌های این نوع رنگ است.

رنگ فوری

از این محصول معمولا به ‌عنوان رنگ نهایی خودرو استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به دوام بالا و مقاومت مطلوب در برابر حرارت و اشعه uv اشاره کرد.

رنگ صدفی

قیمت رنگ ماشین صدفی نسبتا بالاست و معمولا برای خودروهای لوکس به کار می‌رود. کریستال‌های سرامیکی مورد استفاده در این رنگ باعث می‌شوند که بیننده از زوایای مختلف، رنگ‌های متفاوتی را مشاهده کند.

شناخت انواع رنگ ماشین و نکاتی در مورد خرید آن

چه زمانی به تعویض رنگ خودرو نیاز است؟

به معرفی انواع رنگ اتومبیلی پرداختیم و در این بخش قرار است راجب انواع آسیب‌ها صحبت کنیم.

آسیب‌ها می‌توانند جزئی و در حد خط و خش باشند یا رنگ بخش بزرگی از بدنه را تغییر دهند. در موارد جزئی با استفاده از برخی روش‌ها مانند قلم‌گیری، قسمت‌های آسیب‌دیده را پوشش می‌دهند و در موارد جدی‌تر، گاهی لازم است خودرو به‌طور کامل رنگ شود. از جمله عوامل آسیب‌رسان به بدنه خودرو می‌توان به ضربه‌های خفیف، کشیدگی اجسام تیز و خشن روی بدنه، آفتاب‌سوختگی، تصادف‌های جزئی یا سنگین اشاره کرد. علاوه بر این موارد که معمولا مالکان خودرو را به رنگ‌آمیزی بدنه خودرو ترغیب می‌کنند، گاهی صاحب خودرو تمایل دارد که به ‌منظور ایجاد تنوع، رنگ خودروی خود را تغییر دهد که البته باید با کسب مجوزهای لازم، انجام شود.

نکاتی در مورد خرید رنگ ماشین

بودجه شما، نوع خودرو و البته رنگ مورد علاقه‌تان مهم‌ترین عواملی هستند که تعیین می‌کنند چه نوع محصولی را خریداری کنید؛ اما بااین‌حال هیچ‌گاه کیفیت را نادیده نگیرید. با پرداخت هزینه بیشتر، محصولی با کیفیت بالاتر خواهید داشت که دوام بالایی دارد و تا مدت‌ها شما را از خرید دوباره رنگ اتومبیل بی‌نیاز می‌کند؛ اما عوامل دیگری، از جمله محبوبیت رنگ، نیز در هنگام خرید می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند. این موضوع در هنگام فروش خودرو، باعث می‌شود که خریداران بیشتری به سمت ماشین شما جذب شوند. در حال حاضر رنگ سفید محبوب‌ترین گزینه در ایران است.

محل زندگی شما نیز باید در هنگام خرید رنگ ماشین مورد توجه واقع شود. در مناطق گرمسیری، رنگ‌های روشن گزینه مطلوبی هستند؛ زیرا نور خورشید را منعکس می‌کنند. همچنین در مناطق سردسیر، محصولات تیره پیشنهاد می‌شوند؛ زیرا با جذب نور خورشید، به گرم شدن خودرو کمک می‌کنند. برخی محصولات مانند رنگ مشکی، آلودگی بیشتری را جذب می‌نمایند. اگر در شهری صنعتی، آلوده و پر گرد و غبار زندگی می‌کنید، از این ‌جهت رنگ مشکی گزینه مناسبی برای شما نیست. شاید رنگ سفید عملکردی بهتر در این زمینه داشته باشد؛ اما اگر به دنبال بهترین گزینه هستید، ما محصولات نقره‌ای یا خاکستری را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

رنگ سرامیکی از جمله رنگ‌هایی است که در برابر عوامل محیطی مانند نور آفتاب و ضربات احتمالی کاملا مقاوم است. همچنین استفاده از رنگ‌های متالیک علاوه بر کیفیت مطلوب، به خودروی شما زیبایی دوچندانی هدیه می‌کند. اگر بودجه شما محدود است و خودروی گران‌قیمتی ندارید، شاید استفاده از رنگ معمولی بهترین گزینه باشد.

مولفه های موثر بر کیفیت رنگ خودرو

به‌طورکلی مواد اولیه و مواد افزودنی مورد استفاده در رنگ و همچنین روش تولید، می‌تواند میزان کیفیت آن را تعیین نماید. اجزای سازنده محصول شامل حلال‌ها و مواد دیگری می‌شوند که دارای انواع مختلفی هستند و به همین جهت، کیفیت متفاوت انواع مختلف رنگ را در پی دارند. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که میزان کیفیت محصول را نشان می‌دهند عبارتند از:

  • میزان چسبندگی روی بدنه
  • امکان رنگ‌آمیزی آسان یا به عبارتی امکان پاشش راحت
  • میزان ماندگاری
  • سرعت خشک شدن رنگ پس از پاشش

قیمت رنگ ماشین به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل زیادی بر قیمت یک رنگ موثر هستند که از آن جمله می‌توان به مواد سازنده و کیفیت آن اشاره کرد. معمولا رنگ‌های صدفی و متالیک نسبت به محصولات معمولی گران‌تر هستند؛ زیرا مواد مورد استفاده در تولید آن‌ها متفاوت است. اما همان‌گونه که گفتیم، قیمت تنها به مواد سازنده بستگی ندارد. برای مثال محصولات سفید و مشکی نسبت به سایر رنگ‌ها قیمت کمتری دارند؛ درحالی‌که مواد سازنده آن‌ها می‌تواند دقیقا مشابه باشد. به‌طورکلی هر چه رنگ نایاب‌تر باشد، قیمت رنگ ماشین بالاتر است. به‌علاوه، ترکیبات فابریک و اصلی نیز نسبت به محصولات مورد استفاده در صافکاری‌ها قیمت بیشتری دارند.

شناخت انواع رنگ ماشین و نکاتی در مورد خرید آن

نحوه خرید رنگ ماشین

برخلاف تصور، خرید رنگ خودرو کار چندان آسانی نیست؛ زیرا رنگ‌های فابریک کارخانه‌ای، فرمول‌های خاصی دارند که تنها خود تولیدکنندگان از آن‌ها باخبر هستند. از طرفی، فروشندگان مختلفی نیز در زمینه فروش رنگ خودرو فعالیت می‌کنند که تنها برخی از آن‌ها مواد باکیفیت را ارائه می‌دهند. بنابراین توجه داشته باشید که در هنگام خرید رنگ ماشین به اندازه کافی تحقیق کنید. شما می‌توانید با یک بررسی ساده، با شرکت‌های فروشنده آشنا شوید و با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید. دقت کنید که شرکت مورد نظر دارای مجوز بوده و معتبر باشد.

نقش یک فروشنده خوب در خرید رنگ خودرو

همان‌گونه که گفته شد، بایستی در خرید رنگ خودرو نهایت دقت را به خرج داد. وجود محصولات بی‌کیفیت در بازار که از طریق فروشندگان نامعتبر ارائه می‌شوند، ما را مجبور می‌کنند که قبل از خرید، حتما در مورد فروشنده مورد نظر تحقیق کنیم. یک شرکت فروشنده معتبر، علاوه بر عرضه محصول باکیفیت، می‌تواند در ارائه خدمات فروش و مشاوره نیز همراه شما باشد. تعدادی از شرکت‌های فروشنده از برخی افراد آگاه کمک می‌گیرند تا مشتریان را در انتخاب رنگ مناسب خودرو راهنمایی کنند. ارتباط با این افراد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

معرفی فروشگاه رنگ معتبر:

یکی از شرکت‌های برجسته در زمینه فروش رنگ اتومبیل، فروشگاه رنگ تهران است. این فروشگاه، فعالیت تخصصی خود را با فروش رنگ‌های خودرویی آغاز کرده و سال‌ها است که در این زمینه فعالیت می‌کند. همین موضوع، تجربه گران‌بهایی را برای پرسنل این شرکت فراهم آورده است تا علاوه بر ارائه مواد رنگی باکیفیت، به‌خوبی مشتریان خود را در این زمینه راهنمایی کنند. این شرکت در حال حاضر در عرضه دیگر مواد رنگی نیز فعال است.

خرید رنگ از این فروشگاه بسیار آسان است زیرا محصولات متنوعی با بهترین کیفیت را موجود دارد و در هنگام خرید با محدودیتی روبرو نخواهید شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود