۹ حقیقت خواندنی درباره زندگی پرفراز و نشیب جیم کری ، سلطان کمدی هالیوود

۹ حقیقت خواندنی درباره زندگی پرفراز و نشیب جیم کری ، سلطان کمدی هالیوود

با مطرح شدن کلمه ی «کمدی» شاید یکی از کسانی که به ذهن تان می آید جیم کری باشد. این بازیگر با بیش از ۴۰ سال فعالیت حرفه ای، از توانایی های زیادی برخوردار است. او نه تنها بازیگر است و بلکه تهیه کنندگی، رقص، خوانندگی و نویسندگی را هم تجربه کرده و به گفته ی خودش، شیفته ی ریختن رنگ روی بوم نقاشی است. کمتر کسی می داند که دلیل اصلی تصمیم جیم کری برای ورود به کار کمدی چه بود؛ در حقیقت، همه چیز از مادرش شروع شد.

با چند حقیقت خواندنی درباره ی این بازیگر توانمند همراه باشید.

۱- جیم کری کودکی سختی داشت و سعی می کرد حال خانواده اش را خوب کند

جیم کری که متولد کانادا است، کوچک ترین فرزند از ۴ فرزند پدر و مادرش بود. پدرش، پرسی، نوازنده ی ساکسیفون بود اما نوازندگی را رها کرد تا حسابدار شود و معاش خانواده اش را تأمین کند. مادرش، کتلین، یک زن خانه دار بود و به گفته ی جیم کری، بیشتر اوقات حال خوبی نداشت و علاوه بر آن، از مشکل خود بیمار پنداری هم رنج می برد.

جیم کری در اینباره گفته: «وقتی ۷ سالم بود، مادر یک چیزهایی می گفت مثل اینکه مغزش دارد با سرعتی باورنکردنی از کار می افتد یا آنژینش دارد شدیدتر می شود و هر آن ممکن است بمیرد. این حرف ها تن و بدنم را می لرزاند. وحشتناک بود. ولی روش او برای گرفتن توجه و عشق بود.» از این زمان بود که او کار کمدی را در خانه شروع کرد تا مادرش حال بهتری پیدا کند و شادتر شود.

۲- همیشه با اختلال کم‌ توجهی – بیش ‌فعالی و افسردگی دست به گریبان بوده است

جیم کری به واسطه ی افسردگی اش روزهای سختی را در زندگی اش سپری کرده است. در مدرسه، کودکی بی قرار بود که بیشتر اوقات کلاس را به هم می ریخت. وقتی معلوم شد به اختلال کم‌ توجهی – بیش ‌فعالی (ADHD) مبتلا است، تحت درمان قرار گرفت. در بزرگسالی، برخی علائم اختلالش را به نفع خود به کار گرفت. شخصیت کمدی پرانرژی و خلاقش، مزیتی که این اختلال برایش داشته را به خوبی نشان می دهد.

۳- در مدرسه کارش را هر چه سریع تر تمام می کرد تا به کار مورد علاقه اش برسد

وقتی کلاس هفتم بود، یکی از معلم هایش به او گفته بود که آخر وقت اجازه می دهد ۱۵ دقیقه جلوی کلاس صحبت کند، به شرط اینکه بقیه ی روز همکلاسی هایش را راحت بگذارد. جیم کری با خوشحالی این پیشنهاد را پذیرفته بود و از این ۱۵ دقیقه برای سرگرم کردن همکلاسی هایش و تمرین استندآپ کمدی های خود استفاده می کرد.

۴- در ۱۶ سالگی مدرسه را رها کرد تا در تأمین معاش به خانواده اش کمک کند

وقتی پدر جیم کری شغل ثابتش را از دست داد، همه چیز از هم پاشید و خانواده ی ۶ نفره ی آن ها بی خانمان شد. آن ها مجبور شدند مدتی در یک ون بخوابند و دست آخر در اردوگاه های مختلف در چادر می خوابیدند. به همین دلیل، جیم کری مدرسه را رها کرد و ۲ سال به عنوان سرایدار مشغول کار شد تا وضعیت مالی خانواده شان بهتر شود.

۵- کار خود به عنوان یک کمدین را در کلابی در تورنتو آغاز کرد

در ۱۵ سالگی متن اجراهایش را خودش می نوشت و در کافه های کوچک کانادا مردم را می خنداند. در سال ۱۹۷۹ زمانی که ۱۷ سال داشت توانست به عنوان یک کمدین کسب درآمد کند. جیم کری که با انرژی زیاد و تقلیدهایش شناخته می شود و بیش از ۱۰۰ شخصیت مختلف را به تصویر کشیده است، چند سال بعد وارد هالیوود شد.

۶- قبل از مشهور شدنش، یک چک ۱۰ میلیون دلاری برای خودش نوشت

جیم کری پیش از تبدیل شدن به بازیگری با شهرتی جهانی، رسیدن به موفقیت را سال ها برای خود تجسم کرده بود. او در سال ۱۹۹۰ یک چک ۱۰ میلیون دلاری برای خودش نوشت و به خودش قول داد که ظرف ۳ سال آن را محقق کند. تاریخ چک را هم عید شکرگزاری سال ۱۹۹۵ نوشت و سال ها آن را در جیبش نگه داشت. درست پیش از عید شکرگزاری سال ۱۹۹۵، متوجه شد قرار است برای بازی اش در فیلم «احمق و احمق تر» (Dumb and Dumber) ده میلیون دلار دستمزد بگیرد.

۷- هم پدر است، هم پدربزرگ

جیم کری و همسر سابقش ملیسا وومر در سال ۱۹۸۷ صاحب فرزند شدند. او گرچه تاکنون ۲ بار ازدواج کرده و زنان دیگری هم در زندگی اش بوده اند، اما تنها فرزند او، دخترش جین است. دختر جیم کری در سال ۲۰۱۰ او را پدربزرگ کرد، تجربه ای که این بازیگر درباره ی آن گفته: «بهترین حس دنیا است و هر چه سن تان بالاتر می رود رابطه تان با این چیزها آنقدر قوی می شود که فقط می گویید:”بدون این چیزها نمی توانم دوام بیاورم”.»

۸- با یکی از فیلم هایش رکوردی جهانی زد

جیم کری در سال ۱۹۹۶ برای فیلم کمدی سیاه «پسر کابلی» (The Cable Guy) بالاترین دستمزد برای یک بازیگر مرد تا آن زمان را دریافت کرد که ۲۰ میلیون دلار بود، اتفاقی که هالیوود را برای همیشه دگرگون کرد.

۹- آماده ی بازنشستگی است

جیم کری با ۵۰ فیلم و ۲۰ سریال تلویزیونی و در مجموع ۴۰ سال فعالیت حرفه ای، آماده ی بازنشستگی است. او در اینباره گفته: «بستگی دارد. اگر فرشته ها یک فیلمنامه بیاورند که با جوهر طلا نوشته شده باشد که معنایش برای من این است که اثری که از آن در می آید را مردم حتماً باید ببینند، شاید بازیگری را ادامه دهم. ولی حالا مدتی این کار را کنار گذاشته ام.»

او در ادامه گفته: «زندگی آرامم را واقعاً دوست دارم. و واقعاً عاشق ریختن رنگ روی بوم نقاشی ام و عاشق زندگی معنوی ام. این را شاید هرگز از سلبریتی دیگری نشنوید ولی من به اندازه ی کافی دارم، به اندازه ی کافی کار کرده ام و برای خودم کافی هستم.»

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود