شان پن اسکار خود را به رئیس جمهور اوکراین تقدیم کرد + ویدئو

شان پن اسکار خود را به رئیس جمهور اوکراین تقدیم کرد + ویدئو

شان پن اسکار خود را به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داد و به او گفت وقتی اوکراین در جنگ با روسیه به پیروزی رسید، آن را به مالیبو بازگرداند.

این بازیگر و کارگردان ۶۲ ساله از زمان آغاز جنگ اوکراین در ماه فوریه ی امسال، حامی این کشور بوده و ۳ بار به آنجا سفر کرده است.

شان پن روز سه شنبه بار دیگر در کی‌یف، پایتخت اوکراین حضور یافت تا با زلنسکی دیدار کند. رئیس جمهور اوکراین پیش تر پن را «دوست عالی» خود توصیف کرده بود. در ویدئوی منتشر شده از این دیدار، شان پن جایزه اسکار خود را از یک کیف بیرون می آورد و آن را روی میز رئیس جمهور اوکراین می گذارد.

شان پن به زلنسکی می گوید: «این برای شما است. فقط یک چیز نمادین احمقانه است، اما اگر بدانم که اینجا پیش شما است، احساس بهتر و قدرتمندتری نسبت به این جنگ پیدا می کنم…»

او در ادامه می گوید: «وقتی پیروز شدید، آن را به مالیبو برگردانید. احساس خیلی بهتری خواهم داشت اگر بدانم تکه ای از من اینجا است.»

زلنسکی که پیش از ورود به عرصه ی سیاست، بازیگر و کمدینی شناخته شده بود، با خوشحالی اسکار پن را می پذیرد و آن را «افتخاری بزرگ» توصیف می کند.

در ادامه می بینیم که زلنسکی تندیس طلایی اسکار را بر روی تاقچه ای در دفتر کارش قرار می دهد.

زلنسکی هم متقابلاً برای تشکر از شان پن «به خاطر حمایت خالصانه و نقش قابل توجهش در جلب توجه مردم دنیا به وضعیت اوکراین» یک نشان لیاقت به او می دهد.

شان پن که تاکنون دو بار جایزه ی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای نقش آفرینی اش در فیلم های «رودخانه مرموز» (Mystic River) و «شیر» (Milk) دریافت کرده است، یکی از چندین بازیگر سرشناس آمریکایی است که از زمان تجاوز نیروهای نظامی روسیه به خاک اوکراین در روز ۲۴ فوریه ی امسال تاکنون به این کشور سفر کرده اند.

شان پن در ماه سپتامبر به دلیل انتقاد آشکار از جنگ اوکراین، به روسیه ممنوع الورود شد، زمانی که وزیر امور خارجه ی پوتین، او را به همراه بن استیلر به فهرست شهروندان آمریکایی افزود که ورود آن ها به روسیه ممنوع است.

وقتی روسیه به اوکراین حمله کرد، شان پن در اوکراین مشغول ساخت یک مستند بود و مجبور به فرار از اوکراین شد. او هم مانند بسیاری از پناهحویان اوکراینی از مرز لهستان از اوکراین خارج شد.

او از آن زمان زلنسکی را بسیار مورد تمجید و تحسین قرار داده است و همچنین اذعان کرده با ادامه یافتن جنگ اوکراین، به اسلحه دست گرفتن و جنگیدن در کنار ارتش این کشور فکر کرده بود.

بن استیلر اما تابستان امسال به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان به اوکراین سفر کرد. از زمان آغاز این جنگ، میلیون ها اوکراینی آواره شده اند.

استیلر در دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین گفت: «این افتخار بزرگی برای من است. واقعاً فوق الهاده است. شما قهرمان من هستید.» او همچنین از تعدادی از مناطق جنگ زده ی نزدیک کی‌یف، پایتخت اوکراین دیدن کرد.

منبع: dailymail
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • PH آبان ۱۹, ۱۴۰۱

    زلنسکی بهتر از پن بازی می کنه باید تا یک دهه آینده همه جایزهای اسکار رو بهش بدن