۱۰ باری که بازیگران مشهور هالیوود دستمزدی برای بازی خود نگرفتند

۱۰ باری که بازیگران مشهور هالیوود دستمزدی برای بازی خود نگرفتند

شاید اینطور به نظر برسد که اغلب بازیگران هالیوود دستمزدهای نجومی برای بازی خود می گیرند اما حتماً تعجب خواهید کرد اگر بدانید بسیاری از این بازیگران برای بازی در نقش دلخواه خود یا به دلیل تازه کار بودن، دستمزد اندکی دریافت کرده اند یا حتی هیچ دستمزدی نگرفته اند. در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا خواهیم شد.

جنیفر لوپز در «شیادان» (Hustlers)

جنیفر لوپز علیرغم بازخوردهای مثبتی که برای بازی اش در نقش رامونا، شخصیت اصلی فیلم «شیادان» دریافت کرد، بدون دستمزد در این فیلم بازی کرده بود. او به خاطر علاقه اش به این پروژه در آن شرکت کرده بود. او در اینباره گفته: «برای “شیادان” دستمزد نجومی ای نگرفتم. بدون دستمزد بازی کردم و تهیه کننده ی فیلم هم بودم. آن کاری که دوست داشته باشم را انجام می دهم.»

جیم کری در «مرد بله گو» (Yes Man)

جیم کری در دهه ی ۱۹۹۰ با نقش های کمدی اش به شهرت زیادی رسید. او معمولاً دستمزد زیادی برای فیلم هایش می گیرد اما برای فیلم «مرد بله گو» شیوه ی دیگری در پیش گرفت. او قبول کرد که در ازای دریافت ۳۶/۲ درصد از درآمد حاصل از فروش فیلم هیچ دستمزدی نگیرد.

کری با وجود آگاهی از ریسک بالای چنین قراردادی، آماده بود تا شانس خود را امتحان کرد. فروش ۲۲۳ میلیون دلاری این فیلم در گیشه ی جهانی، کری را از سود فراوانی برخوردار کرد و ثابت کرد ارزش این ریسک را داشت.

جروج کلونی در «شب بخیر و موفق باشید» (Good Night, and Good Luck)

جورج کلونی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم «شب بخیر و موفق باشید»، در پشت صحنه ی این فیلم کارهای زیادی برای انجام دادن داشت و علاوه بر این ها، بدون دستمزد هم در آن بازی کرد. او با آنکه تنها ۳ دلار برای فیلم خود به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بود، اما این فیلم در ۶ بخش نامزد جایزه اسکار شد.

جونا هیل در «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street)

جونا هیل قبول کرد که برای بازی اش در فیلم «گرگ وال استریت» تنها ۶۰ هزار دلار دریافت کند و این فیلم نامزدی جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. او گفته برای همکاری با مارتین اسکورسیزی حاضر به هر کاری است و اگر فرصت آن پیش آید، دوباره این کار را خواهد کرد. او در اینباره: «این پیشنهاد آن ها بود و من هم گفتم: “همین امشب قرارداد را امضا می کنم.” می خواستم قبل از خواب امضایش کنم تا دیگر نتوانند به لحاظ حقوقی پیشنهادشان را پس بگیرند.»

برد پیت در «تلما و لوییز» (Thelma & Louise)

برد پیت، یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود برای فیلم «تلما و لوییز» تنها ۶ هزار دلار دستمزد گرفت. بازی برد پیت در این فیلم توجه ها را به او جلب کرد.

جنیفر لارنس در «حقه بازی آمریکایی» (American Hustle)

به گفته ی جنیفر لارنس که یک جایزه اسکار در کارنامه ی خود دارد، دستمزدی که او برای نقشش در فیلم «حقه بازی آمریکایی» دریافت کرد، به میزان چشمگیری کمتر از دستمزد همبازی اش، کریستین بیل بود. او ۷ درصد از درآمد حاصل از فروش فیلم را دریافت کرد اما سهم همبازی های مردش از این درآمد ۹ درصد بود.

لارنس در مصاحبه ای گفت برای بیشتر کردن سهم خود نجنگید چون دلش نمی خواست «بدقلق» یا «لوس» به نظر برسد. با این حال، با اشاره به مسأله ی تبعیض جنسیتی در دستمزدها در صنعت سینما گفت: «دستمزدها باید برابر باشد.»

هریسون فورد در «جنگ ستارگان: امیدی تازه» (Star Wars: A New Hope)

فیلم «جنگ ستارگان: امیدی تازه» موفقیت غیرمنتظره ای در گیشه داشت چون ژانر علمی – تخیلی در آن زمان محبوب نبود. این فیلم ۱۱ میلیون دلار فروش کرد اما هریسون فورد برای بازی در یکی از مشهورترین نقش های تاریخ سینما تنها ۱۰ هزار دلار دریافت کرد.

شارون استون در «غریزه اصلی» (Basic Instinct)

شارون استون گرچه در آن زمان بازیگر شناخته شده ای بود اما برای نقش خود در فیلم «غریزه اصلی» دستمزد اندکی دریافت کرد. درحالی که همبازی اش، مایکل داگلاس ۱۴ میلیون دریافت کرد، استون حتی آنقدری دستمزد نگرفت که بتواند برای شرکت در مراسم اسکار لباسی برای خود تهیه کند.

به گفته ی استون او برای بازی در این فیلم تنها ۵۰۰ هزار دلار دریافت کرد. او خود اذعان کرده: «من در این شرایط عجیب بودم که یک دفعه مشهور شده بودم اما هیچ پولی نداشتم.»

کریستین بیل در «روانی آمریکایی» (American Psycho)

کریستین بیل در سال ۲۰۰۰ در فیلم «روانی آمریکایی» بازی کرد. این فیلم به موفقیت زیادی دست یافت و بیل به خاطر بازی اش در آن بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

سال ها بعد معلوم شد بیل به خاطر بازی در این نقش دستمزدی کمتر از حداقل قانونی دریافت کرده بود. به گفته ی خودش، گریمورهای فیلم از او بیشتر دستمزد گرفته و حتی یک بار به خاطر همین موضوع او را دست انداخته بودند.

هیلاری سوانک در «پسرها گریه نمی کنند» (Boys Don’t Cry)

هیلاری سوانک برای بازی خود در نقش یک مرد ترنس در فیلم «پسرها گریه نمی کنند» جایزه اسکار دریافت کرد. اما علیرغم این موضوع، سوانک تنها ۳ هزار دلار برای این نقش دریافت کرده بود. او برای اینکه بتواند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد باید ۵ هزار دلار دریافت می کرد اما ۲ هزار دلار کمتر دستمزد گرفته بود.

او در اینباره گفته: «حتی نمی دانستم که تحت پوشش بیمه سلامت قرار نگرفته ام و وقتی این را فهمیدم که برای گرفتن داروهایم رفتم. من اسکار داشتم ولی بیمه سلامت نه.»

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود