رتبه بندی ثروت پادشاهان و ملکه های دنیا؛ از پادشاه انگلیس تا پادشاه عربستان

رتبه بندی ثروت پادشاهان و ملکه های دنیا؛ از پادشاه انگلیس تا پادشاه عربستان

به دنبال مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس گمانه زنی های زیادی درباره ی ثروت خاندان سلطنتی این کشور و ثروتی که به اعضای این خانواده به ارث خواهد رسید، صورت گرفت. به همین بهانه می خواهیم رتبه بندی ای از ثروت پادشاهان و ملکه های حال حاضر دنیا بر اساس اطلاعات موجود داشته باشیم.

۱۷- پادشاه اسپانیا: ۲/۸ میلیون دلار

اینطورکه گفته می شود فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا ۲/۸ میلیون دلار ثروت دارد. پس از تصویب قانونی در این کشور که خاندان سلطنتی اسپانیا را ملزم به ارائه ی صورت های مالی خود برای هر ۴ سال یک بار می سازد، پادشاه اسپانیا در آوریل ۲۰۲۲ جهت شفاف سازی، رقم ثروت خالص خود را اعلام کرد.

۱۶- پادشاه بلژیک: ۱۴ میلیون دلار

فیلیپ، پادشاه بلژیک در سال ۲۰۱۳ مدعی شد ۱۴ میلیون دلار ثروت دارد. او از آن زمان اطلاعات جدیدی درباره ی میزان ثروت خود ارائه نکرده است.

۱۵- پادشاه نروژ: ۳۰ میلیون دلار

هارلد پنجم، پادشاه نروژ که در سال ۱۹۹۱ به سلطنت رسید، اینطور که گفته می شود ۳۰ میلیون دلار ثروت دارد. با این وجود، هارلد و خانواده اش سعی دارند زندگی نسبتاً عادی ای داشته باشند؛ فرزندان او در مدارس دولتی درس می خوانند و این خانواده بارها در وسایل نقلیه عمومی دیده شده اند.

۱۴- ملکه دانمارک: ۴۰ میلیون دلار

مارگارت دوم، ملکه دانمارک که پس از مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس، حالا طولانی ترین دوره ی سلطنت در اروپا به او تعلق دارد، گفته می شود ۴۰ میلیون دلار ثروت دارد. طبق قانون اساسی دانمارک یک مستمری ماهانه به مبلغ ۷۰۵ هزار دلار به مارگارت دوم تعلق می گیرد که هزینه ی اداره ی املاک ملکه، حقوق کارکنان و هزینه هایش شخصی او را پوشش می دهد.

۱۳- پادشاه سوئد: ۷۰ میلیون دلار

کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد اینطور که گفته می شود ۷۰ میلیون ثروت دارد که کاخ سالیدن، اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی سوئد در جزیره ی اولند در دریای بالتیک هم جزء آن محسوب می شود.

۱۲- پادشاه هلند: ۴۸ میلیون دلار

ویلم الکساندر، پادشاه هلند اینطور که گفته می شود ۴۸ میلیون دلار ثروت دارد. مادر او پرنسس بئاتریکس، که تا قبل از واگذاری سلطنت به پسرش در سال ۲۰۱۳، به مدت ۳۰ سال ملکه ی هلند بود، گفته می شود نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ثروت دارد.

۱۱- پادشاه انگلیس: ۶۶۰ میلیون دلار

به دنبال مرگ ملکه الیزابت دوم، پسر او چارلز سوم به پادشاهی رسید و ثروتی که مبلغ آن ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده را به ارث برد. با این اتفاق، گفته می شود میزان ثروت او به ۶۶۰ میلیون دلار رسیده است. به علاوه، چارلز سوم کنترل املاک مادر خود را هم در دست دارد که ارزش آن ها ۴۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است، گرچه این املاک به خود پادشاه انگلیس تعلق ندارند و او مالک آن ها نیست.

۱۰- پادشاه اردن: ۷۵۰ میلیون دلار

عبدالله دوم، پادشاه اردن اینطور که گفته می شود ۷۵۰ میلیون دلار ثروت دارد. بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از ثروت عبدالله دوم مربوط به املاکی است که او طی یک دهه ی گذشته در آمریکا و انگلیس خریداری کرد.

۹- پادشاه موناکو: یک میلیارد دلار

پرنس آلبرت، پادشاه موناکو اینطور که گفته می شود یک میلیارد دلار ثروت دارد. حدود یک چهارم زمین های موناکو به پرنس آلبرت تعلق دارد. در سال ۲۰۱۶، او خانه ی کودکی مادر خود، گریس کلی، بازیگر مشهور هالیوود، در فیلادلفیا را به مبلغ ۷۵۴ هزار دلار خریداری کرد.

۸- امیر قطر: ۱/۲ میلیارد دلار

شیخ تمیم بن حمد آل‌ ثانی، امیر قطر اینطور که گفته می شود ۱/۲ میلیارد دلار ثروت دارد. عمده ی ثروت او از سازمان سرمایه‌ گذاری قطر سرچشمه می گیرد که مدیریت ذخایر نفت و گاز این کشور را در دست دارد.

۷- پادشاه لیختن اشتاین: ۳/۵ میلیارد دلار

پرنس هانس آدام دوم، پادشاه لیختن اشتاین اینطور که گفته می شود ۳/۵ میلیارد دلار ثروت دارد. عمده ی ثروت او از گروه اِل‌جی‌تی سرچشمه می گیرد، بانکی خصوصی که خاندان سلطنتی لیختن اشتاین مالک آن است. پرنس هانس آدام دوم یک مستمری سالیانه هم به مبلغ ۲۷۰،۷۰۹ دلار دریافت می کند که مشمول مالیات نمی شود.

۶- پادشاه لوکزامبورگ: ۴ میلیارد دلار

گرند دوک هنری، پادشاه لوکزامبورگ اینطور که گفته می شود ۴ میلیارد دلار ثروت دارد، امری که خانواده ی او را به یکی از ثروتمندترین خاندان های سلطنتی اروپا بدل ساخته است. خاندان سلطنتی لوکزامبورگ گرچه حقوقی دریافت نمی کند اما مبلغی حدود ۳۲۵ هزار دلار برای تأمین برخی هزینه های این خانواده به آن ها تعلق می گیرد.

۵-  پادشاه مراکش: ۵/۷ میلیارد دلار

محمد ششم، پادشاه مراکش اینطور که گفته می شود حدود ۵/۷ میلیارد دلار ثروت دارد. بعد از مرگ پدرش، شاه حسن، محمد ششم ۳۵ درصد از سهام شرکت المدا را به ارث برد، یک شرکت هولدینگ که در برخی از بزرگ ترین شرکت های مراکش سهام دارد.

۴- پادشاه عربستان: ۱۷ میلیارد دلار

سلمان بن عبد العزیز آل سعود، پادشاه عربستان اینطور که گفته می شود ۱۷ میلیارد دلار ثروت دارد. در سال ۲۰۱۸، ثروت خاندان آل سعود ۱/۴ تریلیون دلار تخمین زده شد. این ثروت عظیم میان ۱۵ هزار عضو این خاندان تقسیم شده است، گرچه بر اساس گزارش شبکه خبری CNBC، عمده ی این ثروت به تنها ۲ هزار نفر آن ها تعلق دارد.

۳- امیر ابوظبی: ۱۸ میلیارد دلار

خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر ابوظبی، رئیس سابق امارات متحده عربی اینطور که گفته می شود ۱۸ میلیارد دلار ثروت دارد. او رئیس سازمان سرمایه‌ گذاری ابوظبی بود که مدیریت ذخایر نفت و گاز کشور امارات را برعهده دارد و ارزش آن نیم تریلیون دلار تخمین زده شده است.

۲- سلطان برونئی: ۲۰ میلیارد دلار

حسن البلقیه، سلطان برونئی اینطور که گفته می شود ۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او در بزرگ ترین کاخ دنیا زندگی می کند و گفته می شود بیش از ۶۰۰ خودروی رولزرویس دارد و عمده ی ثروت او از ذخایر نفت و گاز کشور برونئی سرچشمه می گیرد.

۱- پادشاه تایلند: ۳۰ میلیارد دلار

واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند را ثروتمندترین فرامانروای حال حاضر دنیا می دانند و اینطور که گفته می شود او ۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد. او مالک الماس ۵۴۵ قیراطی جوبیلی طلایی است که بزرگ ترین الماس دنیا محسوب می شود.

منبع: yahoo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • رضا آذر ۲, ۱۴۰۱

    واقعاشرم آوره درمقابل خضرات مسئولین خدوم ما خرف از این ثروتها میزنید.این اعداد و ارقام پول حیف و میل یک سال توله ها و انگل زاده های سران مملکت عزیزمون ایرانه!!!! چون این زالوها نمیخواهند ریا بشه در نهایت تواضع و فروتنی ثروتشون رو آشکارنمیکنند

    • Arman آذر ۲, ۱۴۰۱

      احسنت

    • Aa آذر ۴, ۱۴۰۱

      نفهم اصلا میفهمی میلیارد دلار یعنی چی