تأثیر ماه تولد بر سلامت و شخصیت؛ متولدین هر ماه چه ویژگی هایی دارند؟

تأثیر ماه تولد بر سلامت و شخصیت؛ متولدین هر ماه چه ویژگی هایی دارند؟

متولدین ماه مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) احتمالاً افراد خوش بینی هستند، اما متولدین نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) اغلب با عینک بدبینی به دنیا نگاه می کنند. بسیاری از محققان تلاش کرده اند تا متوجه شوند آدم ها بر اساس فصل یا ماه تولدشان چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و در این کار موفق هم بوده اند. تحقیقی می گوید فصل و ماه تولدتان ممکن است بر شخصیت و توانایی های شما اثر بگذارد. و بر اساس داده های جمع آوری شده از ۱/۷ میلیون نفر، ممکن است سلامت تان هم تحت تأثیر فصل و ماه تولدتان باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم متولدین هر ماه چه تفاوت های جسمانی و شخصیتی با یکدیگر دارند.

ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن)

اگر متولد ماه ژانویه هستید، نه تنها متولد فصل زمستان، بلکه متولد اولین ماه از سال نوی میلادی هستید و این بدان معنی است که فرصت های شغلی مختلف زیادی پیش روی وجود دارد. در حقیقت، متولدین ماه ژانویه اغلب به دنبال شغلی در حوزه ی پزشکی می روند یا حتی ورزشکار می شوند. احتمال خلاق و مشهور شدن آن ها هم زیاد است.

وضعیت سلامتی شما اغلب بالاتر از حد متوسط است و احتمالاً از اغلب مشکلات جسمی، از جمله مشکلات قلبی عروقی مصون هستید. اما سلامت روان تان به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد: شیزوفرنی و اختلال دوقطبی میان متولدین ژانویه بسیار رایج است، گرچه احتمال داشتن روحیه ای حساس در آن ها کمتر است.

فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند)

متولدین ماه فوریه از زندگی و شغل خود راضی ترند. به علاوه احتمال اینکه پیش از موعد به دنیا آمده باشید، بالا است. این بدان معنی است که در دوران نوزادی وزن کمتری داشتید و در دوران بزرگسالی هم ممکن است قد کوتاه تری داشته باشید. فوریه ماه خلاقیت هم هست و ممکن است به دنبال هنر بروید و حتی شخص معروفی شوید.

در زمینه ی سلامت، از بیماری های کلی بسیار مصون هستید. به علاوه، ممکن است تا حدودی هم از بیماری های عصبی، تنفسی و تناسلی در امان باشید.

مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین)

مارس ماهی است که در آن به استقبال نور خورشید می رویم و اگر متولد این ماه هستید، احتمالاً به دنبال نیمه ی آفتابی تر زندگی هستید. به علاوه، اغلب متولدین بهار ممکن است در معرض هایپرتایمی باشند، به همین دلیل همیشه روحیه ی خوب و مثبتی دارند.

در زمینه ی سلامت، متولدین ماه مارس ممکن است لازم باشد مراقب دستگاه قلبی عروقی خود باشند.

آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت)

همچون متولدین مارس، متولدین ماه آوریل هم اغلب در مقایسه با متولدین زمستان، تابستان و پاییز، افراد مثبت نگرتری هستند. از جهت شغل، برای متولدین آوریل فرصت های شغلی متنوعی وجود دارد.

شما از مشکلات جسمانی کلی بسیار مصون هستید (اما کماکان باید مراقب سلامت قلبی عروقی خود باشید). علاوه بر این، احتمال ابتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه در شما اندک است.

مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

اگر متولد ماه مه هستید، ممکن است خود را خوشبخت ترین آدم دنیا بدانید، چون از قرار معلوم اغلب متولدین این ماه اینگونه هستند. شما خوش بین متولد شده اید. از جهت شغل، لازم نیست همه ی تمرکزتان را روی یک شغل واحد بگذارید، چون گزینه های بسیار زیادی برای شما وجود دارد.

این مسأله در مورد وضعیت سلامت تان هم صدق می کند. متولدین ماه مه به طور کلی مستعد ابتلا به هیچ بیماری ریسک بالایی نیستند و مصونیت کلی زیادی در برابر آن ها دارند. با این حال، پژوهش ها می گوید متولدین این ماه با وجود خوشبین بودن، مستعد ابتلا به افسردگی هستند.

ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)

متولدین ماه ژوئن از همان مثبت نگری متولدین ماه های قبلی برخوردارند. با این حال، بیشتر، مستعد تجربه ی نوسانات خلقی هستند و ممکن است لحظه ای شاد باشند و لحظه ای دیگر نه.

از جهت سلامت، ممکن است اندکی ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی را داشته باشید، اما متولدین ماه ژوئن به طول کلی از سلامت برخوردارند. به علاوه، ممکن است تا حدودی در برابر بیماری های تناسلی مصون باشید.

ژوئیه (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

متولدین ژوئیه ممکن است از توانایی تنظیم زندگی عاطفی و کنترل خشم خود برخوردار باشند. از جهت استعداد، اغلب متولدین ماه ژوئیه از استعدادهای هنری برخوردارند و ممکن است چپ دست باشند.

در زمینه ی سلامت، ممکن است در برابر بیماری های تناسلی مصون باشید و به طور کلی از سلامت برخوردار هستید. به علاوه، زنان متولد ژوئیه ممکن است کمی دیرتر به سن بلوغ برسند.

اوت (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

متولد شدن در ماه اوت ممکن است با دستاوردهای آکادمیک کمتری همراه باشد، اما متولدین این ماه نمرات بالاتری دریافت می کنند. تحقیقات ۱۶ ساله نشان می دهد اغلب افراد در ماه اوت متولد می شوند. به علاوه، ممکن است فرد خوش بینی باشید و از مثبت نگری متولدین بهار برخوردار باشید.

در زمینه ی سلامت، داشتن تغییرات خلقی ای که با مثبت نگری بیش از حد همراه هستند، خطر ابتلا به اختلال دوقطبی را از شما دور نگه می دارد. در حقیقت، کمترین احتمال ابتلا به این اختلال را متولدین تابستان دارند. زنان متولد اوت هم ممکن است دیرتر پا به دوران بلوغ بگذارند، امری که به معنای برخورداری از یک زندگی سالم تر در دوران بزرگسالی است.

سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)

میزان افسردگی در متولدین پاییز به طور کلی پایین است. اما اگر متولد سپتامبر هستید، ممکن است ورزشکار موفقی شوید.

ریسک ابتلا به بیماری در متولدین ماه سپتامبر متوسط است اما احتمال ابتلا به آسم در آن ها بالاتر است و در برابر بیماری های قلبی عروقی کلی نیز تا حدودی مصون هستند.

اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان)

همچون متولدین سپتامبر، متولدین ماه اکتبر هم به طور کلی توانایی ورزشی زیادی دارند. در حقیقت، اغلب افراد متولد پاییز قد بلندی دارند و آن هایی که متولد اواسط اکتبر هستند ممکن است قدبلندتر هم باشند.

اگر متولد اکتبر هستید، احتمال ابتلا به بیماری در شما بالا است. با این حال، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ممکن است در شما پایین باشد.

نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر)

متولدین پاییز از جمله ماه نوامبر، اغلب تمرکز بسیار بالایی دارند. این موضوع به علاوه ی پایین بودن ریسک ابتلا به افسردگی در آن ها، متولدین نوامبر را از یک برتری از جهت دستیابی به اهداف خود برخوردار ساخته است. آن ها همچنین اغلب بسیار بدبین هستند.

ریسک ابتلا به بیماری های کلی به ویژه بیماری های تنفسی در متولدین ماه نوامبر بیشتر از متولدین سایر ماه ها است، اما ممکن است بیشترین مصونیت را در برابر بیماری های قلبی عروقی داشته باشند. میزان ابتلا به اختلال بیش فعالی – نقص توجه هم در میان متولدین این ماه بالا است.

دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی)

اگر متولد ماه دسامبر هستید، ممکن است جزء یکی از نادرترین آدم های دنیا باشید، به خصوص اگر متولد ۲۴ یا ۲۵ دسامبر هستید. اما از جهت خلق و خو، به راحتی عصبانی نمی شوید و در مقایسه با متولدین تابستان، ثبات خلقی بیشتری دارید.

ریسک ابتلا به بیماری های تناسلی در متولدین ماه دسامبر بالاتر است، اما اغلب از سلامت کلی خوبی برخوردارند. بر اساس تحقیقات، احتمال رسیدن به ۱۰۵ سالگی در متولدین این ماه بیشتر است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود