چگونه از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری کنیم؟

چگونه از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

طبق گزارش مجله خبری Soocial، در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۶.۳ میلیون مورد گزارش چمدان گم‌شده در فرودگاه‌های سراسر جهان به ثبت رسیده است. چنین عدد بزرگی ممکن است سبب نگرانی و هراس هر مسافر پرواز هوایی شود. با این حال در این مطلب همراه شما هستیم تا ۸ ترفند حرفه‌ای برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه به شما آموزش دهیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید، کامل‌ترین و جامع‌ترین راهنمای محافظت از گم شدن چمدان در فرودگاه است.

چمدان کمتر، بهتر؛ میزان بار خود را به حداقل برسانید

یکی از مهم‌ترین اصولی که در نحوه تحویل بار به فرودگاه اهمیت دارد، تعداد چمدان‌ها است. فراموش نکنید که این یک قانون کلی به شمار می‌آید؛ هرچه تعداد چمدان‌های شما کم‌تر باشد، احتمال دزدیده‌شدن یا گم‌شدن آن‌ها هم کم‌تر خواهد بود. با این حال بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند مهاجرت یا سفرهای خانوادگی، ناچار به حمل حجم زیادی از بار هستند؛ در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم برای هر چمدان یک دستگاه جی پی اس تهیه کنید تا از امنیت تک به تک آن‌ها مطمئن باشید.

جداسازی تگ سفرهای قبلی؛ کاهش خطر گم شدن چمدان در فرودگاه

دومین روش برای محافظت از چمدان در برابر گم شدن، کندن تگ سفرهای قبلی از دسته و بدنه چمدان است. اگر تجربه پرواز هوایی ندارید، بد نیست بدانید که هنگام بازرسی چمدان در فرودگاه امام خمینی و تحویل آن به بخش بارگیری فرودگاه، تگی منحصر به فرد مانند یک دستگاه جی پی اس مخفی برای لوازم شما صادر می‌شود که اطلاعات آن فقط متعلق به خود شما است. این برچسب رنگی به شما می‌گوید که لوازمتان متعلق به چه پروازی‌ است، مقصد کجاست و چمدان باید به کدام بخش تحویل داده شود.

حالا بیایید تصور کنیم که دسته چمدان شما، انباشته از این تگ‌های رنگارنگ است. در چنین شرایطی به‌سادگی ممکن است مسئول بارگیری هواپیما دچار خطا شده و ساک را تحویل بخش دیگری  دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همیشه از جداسازی تگ‌های سفرهای قبلی اطمینان کامل داشته باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید، کامل‌ترین و جامع‌ترین راهنمای محافظت از گم شدن چمدان در فرودگاه است.

اطلاعات شخصی خود را در جیب‌های خارجی چمدان بگذارید

یکی دیگر از روش‌های خلاقانه برای محافظت و پیشگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه، گذاشتن یک برگه کوچک حاوی اطلاعات ساده‌ای مانند نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تلفن همراهتان در جیب‌های خارجی چمدان است. این کار به ماموران فرودگاه کمک می‌کند تا در صورت پیش‌آمدن هر اختلالی، به‌راحتی به اطلاعات صاحب چمدان دسترسی داشته باشند.

بیمه‌کردن چمدان‌ها؛ خسارت گم شدن چمدان در فرودگاه را دریافت کنید

چهارمین پیشنهاد ما برای پیش و پس از گم شدن چمدان در فرودگاه، بیمه‌کردن آن است. معمولا فرودگاه‌های بین‌المللی با ارائه خدمات بیمه در همان سالن اصلی فرودگاه، امکان جبران قسمتی از خسارت گم‌شدن چمدان را برای مسافران فراهم می‌کند.

با این حال در نظر داشته باشید که این راه حل، مناسب زمانی است که اشیا گران‌قیمتی با خود حمل نمی‌کنید. اگر ناچارید مقدار زیادی طلا، پول نقد یا حتی لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی را با چمدان خود جابجا کنید، بهترین تصمیم تهیه یک ردیاب مگنتی است. این دستگاه‌های کوچک و کاربردی با اتصال به گوشی تلفن همراه، در هر ثانیه موقعیت جغرافیایی چمدان شما را مشخص می‌کنند.

انتخاب پروازهای بدون توقف؛ ریسک گم شدن چمدان در فرودگاه را به حداقل برسانید

پروازهای بدون توقف همیشه انتخاب بهتری هستند. اگر برای پرواز هوایی خود، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک پرواز بدون توقف را انتخاب کنید تا ریسک جابجایی وسایل و چمدان‌های شما، به حداقل برسد. معمولا درصد گم‌شدن چمدان و ساک‌های مسافران، در آن دسته از پروازهایی که حداقل دو یا سه توقف دارند، به طرز چشم‌گیری بیشتر است.

استفاده از چمدان‌های قابل تشخیص؛ متمایز باشید

ششمین پیشنهادی که برای محافظت از چمدان شما در برابر گم‌شدن در فرودگاه داریم، استفاده از چمدان‌های متمایز است. با یک نگاه سرسری به ریل چمدان در فرودگاه، به‌سادگی متوجه می‌شویم که بیشتر افراد رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای را در خرید چمدان ترجیح می‌دهند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه مسافر دیگری اشتباها چمدان شما را برندارد یا هنگام بارگیری، ساک شما با دیگران جابجا نشود، از رنگ‌های متمایز استفاده کنید. ساک‌های قرمز، زرد، نارنجی و چمدان‌های طرح‌دار، به‌راحتی قابل تشخیص و در نهایت مقاوم‌تر در برابر گم‌شدن هستند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید، کامل‌ترین و جامع‌ترین راهنمای محافظت از گم شدن چمدان در فرودگاه است.

نشانه‌گذاری روی چمدان، روشی برای گم نشدن چمدان در فرودگاه

یکی دیگر از ترفندهای ساده و کاربردی مسافران حرفه‌ای برای محافظت از چمدان‌های خود، نشانه‌گذاری روی آن‌ها است. برای داشتن یک نشانه متمایز فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید؛ یک روبان رنگی، یک برچسب نام و نام خانوادگی، یک خط رنگی واضح روی چمدان یا حتی یک کاغذ QR Code با اطلاعات صاحب چمدان، می‌تواند نشانه‌‌گذاری‌های فوق‌العاده‌ای باشند.

استفاده از ردیاب مخفی؛ امنیت چمدان خود را تضمین کنید

تا این بخش از مقاله، ۷ ترفند خلاقانه برای جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه به شما معرفی کردیم. با این حال همه ما می‌دانیم که هیچکدام از روش‌های بالا نمی‌توانند ایمنی لوازم ما را صد درصد تامین کنند.

بنابراین اگر به‌دنبال یک روش قطعی برای محافظت از چمدان‌هایتان در فرودگاه را دارید، بهترین گزینه، تهیه یک ردیاب است. این دستگاه‌های کوچک با قرارگرفتن در بخشی از چمدان یا اتصال به نقاط مغناطیسی آن، می‌توانند در هر لحظه، موقعیت جغرافیایی چمدانتان را به شما اعلام کنند. درواقع شما با یک بار هزینه برای تهیه ردیاب، سرمایه‌گذاری بلندمدتی برای محافظت از اموال خود انجام داده‌اید.

با این حال باید دقت داشته باشید که اولین و مهم‌ترین قدم در خرید یک دستگاه جی پی اس ردیاب، انتخاب فروشگاهی ایمن و معتبر است.

فروشگاه اینترنتی ایران رهیاب؛ سایه امنیت را از معتبرترین‌ها بخواهید

ایران رهیاب، نامی آشنا و برندی معتبر در زمینه لوازم امنیت خودرو و اشخاص است. این برند خوش‌نام با سال‌ها سابقه تجربه و فعالیت در زمینه فروش و خدمات ردیاب‌های جی پی اسی، همراه شما است تا سفری ایمن و بدون نگرانی از مفقود‌شدن لوازم را به شما هدیه دهد.

کافی است با جستجوی آدرس Iranrahyab.com در مرورگر خود یا برقراری ارتباط از طریق شماره تلفن ۰۲۱۲۲۱۷۱۰۶۲ با پشتیبانان ایران رهیاب در ارتباط باشید. شما می‌توانید همین حالا با خیال راحت صفر تا صد تامین ایمنی لوازم ارزشمندتان را در سفر به متخصصان و تکنسین‌های ایران رهیاب بسپارید.

بدون نظر

ورود