فروش شات گان بانی و کلاید واقعی به قیمت ۵۷ هزار دلار

فروش شات گان بانی و کلاید واقعی به قیمت ۵۷ هزار دلار

یکی از شات گان هایی که بانی و کلاید در آخرین تیراندازی مرگبار خود از آن ها استفاده کرده بودند به قیمتی بیش از ۵۷ هزار دلار به فروش رفته است.

این شات گان نیمه خودکار رمینگتون مدل ۱۱، وقتی این دو تبهکار مشهور در دهه ی ۱۹۳۰ برای سرقت از بانک ها به دور آمریکا می گشتند، اتفاقات زیادی را به چشم دیده بود.

پس از کشته شدن بانی و کلاید در سال ۱۹۳۴ در عملیات کمین نیروهای پلیس، این اسلحه روی صندلی عقب ماشین فورد گلوله باران شده ی آن ها پیدا شد.

این اسلحه ی فوق نادر را فرانک همر، پلیس سرسخت تگزاس که هدایت عملیات کمین را برعهده داشت، برای خود برداشت که بعداً به پسرش به ارث رسید.

   

بانی پارکر و کلاید بارو در سال ۱۹۳۰ در تگزاس با یکدیگر آشنا شدند و تصور می شود تا زمان مرگ شان در سال ۱۹۳۴، سیزده مورد قتل و چندین مورد سرقت مرتکب شده بودند.

بانی و کلاید در دوره ای از رکود بزرگ آمریکا موسوم به دشمنان ملت، در میان مردم از محبوبیت برخوردار بودند و ماجرای قسر در رفتن شان از دست مأموران در تیراندازی ها و فرارهای جسورانه شان  تیتر روزنامه ها شد.

داستان بانی و کلاید به دفعات روایت شده است. مشهورترین روایت، فیلمی با بازی فی داناوی و وارن بیتی و به کارگردانی آرتور پن بوده است.

کتاب ها، آهنگ ها و حتی نمایش های موزیکال جرایم بانی و کلاید را جاودانه کردند، اما فیلم پن برای هم داناوی و هم بیتی نامزدی جایزه اسکار را به ارمغان آورد.

اسلحه های متعلق به این زوج مشهور به ندرت به بازار خصوصی راه پیدا می کنند چرا که عمده ی آن ها در موزه نگهداری می شوند.

این اسلحه ی مرگبار که با نامه ای از فرانک همر جونیور در تأیید اصالت آن ارائه شد، روز ۱۲ دسامبر در خانه حراج هریتج در شهر دالاس ِ آمریکا به قیمت ۴۵ هزار دلار به فروش رفت. و در نهایت با احتساب هزینه ی حق الزحمه، در مجموع ۵۷ هزار دلار برای آن پرداخته شد.

دیوید کارد، کارشناس خانه حراج هریتج می گوید: «این شات گان یکی از سه اسلحه ی متعلق به فرانک همر است که به مزایده گذاشتیم. یک نامه ای از پسرش هم همراه آن است.»

«این شات گان فوق العاده است و پیشینه ی فوق العاده ای هم دارد. همر آن را روی صندلی عقب ماشین فورد ِ بانی و کلاید پیدا کرده بود. حتماً شاهد اتفاقات زیاده بود.»

«خیلی به ندرت پیش می آید اسلحه ای از بانی و کلاید روی میز مزایده رود. تقریباً همه ی آن ها در موزه ها هستند.»

«این یکی را پسر همر به فروش گذاشت. همر ۲۰ سال قبل، کمی بعد از خرید اسلحه در دهه ی ۱۹۸۰ از دنیا رفت.»

«این اسلحه را به همراه دیگر اسلحه هایش در خانه نگه می داشت.»

«فرزندان همر حالا که مادرشان از دنیا رفته است، تصمیم به فروش اموال گرفتند.»

باند بارو باه سرکردگی بانی و کلاید، در فاصله ی سال های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۴ در دوران رکود بزرگ در آمریکا فعال بود.

آن ها به خاطر دستبرد به بانک ها، فروشگاه ها و پمپ بنزین های سرتاسر آمریکا شهرت یافتند و با ماجرای قسر در رفتن شان از دست مأموران در تیراندازی ها و فرارهای جسورانه شان  تیتر روزنامه ها شدند.

تصور می شود این باند دست کم ۹ مأمور پلیس را کشته و جنایات بیشتر دیگری هم مرتکب شدند.

تا ماه مه ۱۹۳۴، شانزده قرار بازداشت برای کلاید بارو به دلیل موارد متعدد سرقت، فرار، حمله و قتل در ۴ ایالت آمریکا صادر شده بود.

بانی و کلاید در عملیات کمین، بیش از ۵۰ بار با اسلحه های خودکار هدف گلوله ی ۶ مأمور پلیس قرار گرفتند. مأموران میان بوته ها پنهان شده بودند.

بعد از این عملیات، ماشین فورد پوشیده از جای گلوله شده بود.

بانی پارکر که در سال ۱۹۱۰ در تگزاس به دنیا آمد، تنها ۴ سال داشت که پدرش از دنیا رفت و مادرش او و دو خواهر و برادرش را به تنهایی بزرگ کرد.

او اما در فقر بزرگ شد و برای کلاید بارو وضع بدتر هم بود. کلاید زندگی خود را به عنوان یک تبهکار کوچک شروع کرد. او ابتدا بوقلمون ها را می دزدید و بعداً به سرقت از فروشگاه ها روی آورد.

کلاید وقتی در سال ۱۹۳۰ در یک مهمانی با بانی آشنا شد، خود از قبل تجربه های فراوانی از زندگی در خارج چارچوب قانون داشت، اما آنطور که بانی بعدها به دوستان خود گفته بود از آنجایی که کلاید لباس های خوب و ماشین های مجلل داشت، نگرانی چندانی از تمایلات مجرمانه ی کلاید نداشت.

آنطور که بانی در خاطرات خود نوشته حاضر نبود دست روی دست بگذارد و اجازه دهد دنیا او را از میان ببرد. بانی و کلاید به یکدیگر دل باختند اما ظرف چند ماه کلاید به زندان افتاد.

کلاید وقتی از زندان آزاد شد، تصمیم گرفت دیگر هرگز به آنجا بازنگردد و به همراه بانی راهی سفر شد.

این زوج ظرف ۲ سال بعدی در قالب باند بارو سرتاسر ایالت های جنوبی و مرکزی آمریکا را زیر پا گذاشتند، گروهی که برادر بزرگ تر کلاید و همسر او هم عضو آن بودند. جرایم آن ها محوبیت شان را نزد مردم هر روز بیشتر می کرد.

در یکی از مخفیگاه های متروکه ی این زوج، پلیس یک حلقه فیلم عکاسی کشف کرد که در آن عکسی از بانی در حال سیگار کشیدن، با اسلحه ای در دست بود.

این عکس مردم را شوکه کرد و سبب شد تصویر بانی روی جلد نه تنها نشریات حوادث، بلکه روی جلد نشریات مهم تر نیز برود. اینگونه شد که بانی بالاخره به شهرتی که همیشه  دلش می خواست رسید.

دوران آسودگی آن ها زمانی به پایان رسید که کلاید و هنری متوین، یک عضو دیگر باند بارو، ۲ مأمور گشت در یک بزرگراه را به قتل رساندند.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود