«ونزدی» و «خاندان اژدها» برترین سریال های سال ۲۰۲۲ از نگاه مخاطبان

«ونزدی» و «خاندان اژدها» برترین سریال های سال ۲۰۲۲ از نگاه مخاطبان

سریال های «ونزدی» (Wednesday) و «خاندان اژدها» (House of the Dragon) که هر دو به سرویس نتفلیکس تعلق دارند، در نظرسنجی اخیر وبسایت سینمایی Screen Rant از سوی مخاطبان به عنوان بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ انتخاب شده اند.

هر دو سریال به فرانچایز گسترده تری تعلق دارند. «خاندان اژدها» به دنیای «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) تعلق دارد و داستان جدیدی از وستروس، دنیای جورج آر. آر. مارتین را روایت می کند و به ظهور و سقوط تدریجی خاندان تارگرین می پردازد. «ونزدی» پیشینه ی طولانی تری دارد. این سریال جدیدترین بازسازی از فرانچایز «خانواده آدامز» (Addams Family) است که نخستین بار انیمیشن آن در سال ۱۹۳۸ با همین نام پخش شد و در سال ۱۹۶۴ نیز سیتکام پرطرفداری با اقتباس از آن ساخته شد.

وبسایت سینمایی Screen Rant از مخاطبان سریال های تلویزیونی خواسته بود سریال محبوب خود در سال گذشته را انتخاب کنند و با وجود گزینه های متعدد، «ونزدی» و «خاندان اژدها» بیشترین رأی را دریافت کردند و به طور مشترک در صدر فهرست قرار گرفتتد. از آنجایی که پخش «ونزدی» به تازگی آغاز شده، ممکن است این موضوع در اقبال مخاطبان به این سریال تأثیرگذار بوده باشد. با این حال، این حقیقت که «ونزدی» حالا یکی از پربیننده ترین برنامه های انگلیسی زبان نتفلیکس است نشان می دهد که احتمالاً این محبوبیت تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. «خاندان اژدها» که فصل اول آن در ماه اکتبر به پایان رسید، زمان بیشتری برای جا افتادن در ذهن مخاطبان در اختیار داشته است و با پیشی گرفتن از سریال رقیب خود «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) به محبوب ترین برنامه فانتزی در سال ۲۰۲۲ بدل شده است.

دیگر سریال های سال ۲۰۲۲ که دل مخاطبان را به دست آوردند

اسپین آف های فرانشایز جایگاه بعدی را نیز از آن خود کرده اند. رتبه ی دوم این نظرسنجی به «آندور» (Andor) سریال پیش درآمد فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) تعلق دارد که از سرویس دیزنی پلاس پخش می شود. این سریال با اختلافی رأیی جزئی از قرار گرفتن در کنار سریال های «ونزدی» و «خاندان اژدها» در رتبه ی نخست باز مانده است. «آندور» که به دنیای «جنگ ستارگان» (Star Wars) تعلق دارد، در این نظرسنجی توانسته با فاصله ای زیاد از دیگر سریال های متعلق به این فرانشایز در سال ۲۰۲۲ از جمله «کتاب بوبا فت» (The Book of Boba Fett) و «اوبی وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) پیشی بگیرد، دو سریالی که از نوع لایو اکشن هستند.

رتبه ی چهارم به فصل چهارم «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things)، سریال متعلق به نتفلیکس اختصاص دارد. این سریال در فصل چهارم خود علاوه بر معرفی وکنای شرور و شخصیت های فراموش نشدنی ای همچون ادی مانسون، متال باز محبوب، آهنگ Running Up That Hill (A Deal with God) کیت بوش را بعد از گذشت ۳۵ سال از زمان انتشارش در سال ۱۹۸۵ به جدول بیلبورد بازگرداند.

سریال بعدی که در رتبه ی پنجم قرار گرفته «یلواستون» (Yellowstone) است، سریالی نئو وسترنی متعلق به سرویس پارامونت نتورک که تماشاگران زیادی داشته و تا کنون دو سریال اسپین آف برای آن به نام های «۱۸۸۳» و «۱۹۲۳» منتشر شده است.

در رتبه ی ششم، سریال «بهتره با سال تماس بگیری» (Better Call Saul) متعلق به سرویس اِی‌اِم‌سی قرار دارد.

پس از آن سریال ابرقهرمانی «پسران» (The Boys) متعلق به سرویس پرایم ویدئو در رتبه ی هفتم قرار گرفته است.

جایگاه هشتم به سریال «مرد شنی» (The Sandman) متعلق به سرویس نتفلیکس اختصاص دارد.

سریال رتبه ی نهم، «کبرا کای» (Cobra Kai) متعلق به سرویس نتفلیکس است که بازسازی ای از مجموعه فیلم محبوب «پسر کاراته باز» (Karate Kid) است.

جایگاه نهایی نیز به سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» تعلق دارد که به نظر می رسد نتوانسته به محبوبیت سریال فانتزی رقیب خود دست یابد.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود