خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه چگونه است؟

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه چگونه است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیمه تکمیلی نوعی از پوشش‌های اضافی بیمه‌ای است که برای بیمه پایه در نظر گرفته می‌شود. این بیمه نامه هزینه‌های مختلف درمان و پزشکی را تا سقف تعهدات شرکت بیمه جبران خسارت خواهد کرد. به طور حتم شما هم شنیده‌اید که بیماری خبر نمی‌کند و برای اینکه بتوان در شرایط بیماری هزینه‌های ایجاد شده را جبران خسارت کرد، بهتر است که در کنار بیمه‌های پایه از بیمه تکمیلی درمان هم استفاده کنید. در حقیقت بیمه‌های پایه مانند: بیمه تامین اجتماعی، ‌بیمه ارتش و بیمه خدمات درمانی پوشش‌های مشخصی دارند و نمی‌توان برای جبران هزینه‌های بیماری‌های خاص روی آن‌ها حساب کرد بنابراین باید در کنار استفاده از خدمات بیمه پایه از بیمه تکمیلی هم استفاده کرد. هرچند که همه ما باید از جسم و روح خودمان حفاظت کنیم تا سالم بمانیم اما اگر در اثر مشکلات مختلف دچار بیماری شویم آیا شرایط جبران هزینه‌ها وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای متن همراه ما باشید تا از مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی مطلع شوید.

چگونه بیمه تکمیلی به افراد کمک می‌کند؟

کارکرد و ماهیت بیمه،‌ جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه نامه است. در حقیقت بیمه‌گر با قبول میزان ریسک خطرات،‌ پوشش‌هایی را ارائه می‌کند تا دغدغه‌های بیمه‌گزار کاهش پیدا کند. به طور حتم خطراتی که می‌تواند افراد را اذیت کند،‌ خطراتی است که به سلامت جسم و بدن ما وارد می‌شود. هر خطری یا بیماری که سلامت انسان را تهدید کند با توجه به میزان ریسک قابل قبول در پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد. بیمه درمان تکمیلی زیر دسته بیمه اشخاص بوده و برای انواع بیماری‌ها جبران هزینه خواهد کرد. در کل می‌توان هنگامی ‌که بیماری به سراغ ما می‌آید از این بیمه نامه استفاده کرد تا هزینه‌های درمان کاهش پیدا کند.

برای خرید بیمه تکمیلی به بیمه پایه نیاز است؟

برخی از شرکت‌های بیمه با توجه به قوانین بیمه مرکزی می‌توانند بیمه تکمیلی را ارائه کنند. شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را برای خدمات درمانی ارائه می‌کنند که تمام افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ‌بیمه نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در حقیقت بیمه درمان تکمیلی هزینه مازاد بر بیمه‌های پایه را با توجه به مفاد بیمه نامه جبران خسارت خواهد کرد. بهتر است بدانید که برای خرید بیمه تکمیلی برخی از شرکت‌های بیمه نیاز است که بیمه پایه ارائه کرد.

خطرات و بیماری‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی

اهمیت خرید بیمه درمان زمانی مشخص می‌شود که دچار بیماری شده باشیم. از این رو بهتر است که قبل از وقوع حادثه یا بیماری برای خرید این بیمه نامه اقدام کرد. برای سهولت در خرید بیمه درمان تکمیلی کافی است که به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و در منوی محصولات بیمه نامه خود را خریداری کنید. همچنین دقت داشته باشید که هنگام خرید بیمه تکمیلی بهتر است سقف تعهدات را انتخاب کرده تا خسارت بیشتری پرداخت شود. شرکت‌های بیمه، پوشش‌های گوناگونی را ارائه می‌کنند که هنگام خرید بیمه نامه باید به آن توجه کرد.

خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه چگونه است؟

پوشش‌های ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه عبارتند از:

  • پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات (به غیر از خدمات زیبایی)
  • هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
  • جبران خسارت‌های عمل‌های سرپایی مانند: شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
  • پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • پرداخت خسارت‌های جراحی‌های مهم که مرتبط با سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان
  • جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)

پوشش هزینه انتقال با آمبولانس با بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه قراردادی را با بیمه‌گزار منعقد می‌کنند که خطر‌های مختلف در آن تحت پوشش قرار گیرد. در حقیقت شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط خود و الویت‌های بیمه‌گزار، پوشش‌های گوناگون را ارائه می‌کند تا هنگام بروز حادثه بتوان بالاترین خسارت را دریافت کرد.

بیمه درمان تکمیلی چه عمل‌های جراحی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه تکمیلی عمل‌های زیبایی را پوشش نمی‌دهد. در ادامه اطلاعات مربوط به بیمه تکمیلی چیست ، باید اضافه کنیم که این بیمه درمانی فقط عمل‌های جراحی را پوشش داده که برای تکمیل و بهبود سلامتی افراد انجام گیرد. از جمله عمل‌هایی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند به شرح زیر هستند:

عمل زیبایی بینی( به طور کلی، بیمه عمل زیبایی بینی یا هر عمل زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست.)

عمل زیبایی کوچک کردن معده یا لیپوماتیک

جراحی‌های زیبایی همچون فیلر لب فیلر بینی

عمل‌های زیبایی همچون زاویه فک و…. تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نگرفته و فقط این بیمه عمل‌های درمانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انواع بیمه درمان تکمیلی

همانطور که می‌دانید بیمه تکمیلی جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که بیمه‌گزار با توجه به درخواست خود می‌تواند از آن بهره‌مند شود. به طور کلی این بیمه نامه در دسته بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد تا خدمات و پوشش‌های مختلفی را ارائه کند. طرح‌ها و انواع بیمه درمان تکمیلی به شرح زیر است:

  • بیمه درمان تکمیلی انفرادی: بیمه تکمیلی انفرادی نوعی از بیمه درمان تکی است که برای یک نفر صادر می‌شود و با داشتن بیمه پایه شرایط خرید آن فراهم خواهد شد. بیمه درمان تکمیلی انفرادی طرح نوین ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر که نرخ و طرح‌های متعددی را برای در برگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود. این بیمه مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می‌تواند طرح مختص خود را خریداری نماید. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه کند. هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان‌تر می‌شود.
  • بیمه درمان تکمیلی گروهی: شرکت‌ها، کارگاه‌ها و محیط‌های کاری می‌توانند به صورت گروهی بیمه نامه تکمیلی را برای کارمند‌ها و پرسنل خود خریداری کنند. شما می‌توانید برای خرید انواع بیمه تکمیلی به لینک زیر مراجعه نمایید: https://bimeh.com/health
  • بیمه درمان تکمیلی خانواده: این بیمه نامه همان بیمه انفرادی است منتهی با این تفاوت که می‌تواند به صورت همزمان این بیمه نامه را برای خود و خانواده خریداری کرد.
  • بیمه درمان برای مسافران خارج از کشور: بیشتر افراد این بیمه نامه را با اسم بیمه مسافرتی می‌شناسند و تنها یک بخش آن به خدمات درمان مرتبط است.
خرید بیمه تکمیلی بدون بیمه پایه چگونه است؟
پوشش هزینه مطب با استفاده از بیمه تکمیلی

مزایای بیمه درمان تکمیلی

سهم پرداختی بیمه‌های پایه برای هزینه‌های درمانی به طور معمول نهایت ۳۰ درصد است. اما برخی از هزینه‌های درمانی وجود دارد که برای تشخیص بیماری‌ها به هزینه‌های سنگین نیاز است. همچنین برای انجام آزمایش یا یک عکس سی‌تی‌اسکن ساده باید هزینه‌های بسیار بالا پرداخت کرد. خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینکی هم از دیگر مواردی است که تحت پوشش‌های بیمه پایه نبوده و برای جبران هزینه‌های آن باید از بیمه تکمیلی استفاده کرد.

مزیت اصلی بیمه درمان تکمیلی را می‌توان اینگونه بیان کرد که جبران حداکثری هزینه کارهای درمانی و بیمارستانی در این بیمه نامه تحت پوشش خواهد بود. همچنین این بیمه نامه به طور تقریبی تمام یا بخش بزرگی از هزینه‌های پزشکی را جبران خواهد کرد.

آیا در بیمه درمان تکمیلی محدودیت سنی وجود دارد؟

برای استفاده از پوشش‌های بیمه تکمیلی یکسری محدودیت‌ها و شرایط سنی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • بیمه شده فرزندهای پسر می‌توانند تا زمان اتمام مدت تحصیل و مشمول شدن برای خدمت سربازی از این بیمه نامه استفاده کنند.
  • حداقل ۱۸ سال سن برای همه انواع بیمه تکمیلی الزامی ‌است.
  • برای بیمه شده‌های دختر تا زمانی که ازدواج نکرده یا در جایی مشغول به کار نباشند، می‌تواند از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

اهمیت خرید بیمه تکمیلی

به طور کلی بیمه تکمیلی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها طراحی شده است تا افراد برای درمان دغدغه کمتری داشته باشند. برای جبران این هزینه‌ها باید مشمول بیمه پایه بود. اینکه شرایط زندگی این روزها، سطح آلودگی هوا و کیفیت غذاهای فست فود، باعث شده تا بیماری بیشتر شود، می‌توانید با خرید بیمه درمان از مزیت‌ها و پوشش‌های این بیمه نامه استفاده کنید تا هزینه‌های شما کاهش پیدا کند. مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد در بیمه تکمیلی هم یکی دیگر از مزیت‌های این بیمه نامه است.

بدون نظر

ورود