راهنمای مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی به کانادا

راهنمای مرحله به مرحله مهاجرت تحصیلی به کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در خصوص حداقل هزینه و مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هستید و می خواهید بدانید که این هزینه شامل چه مواردی می شود؛ باید بدانید که هزینه تحصیل با توجه به نوع رشته و دوره مورد نظر، حمل و نقل، مواد غذایی و مسکن از اصلی ترین و مهم ترین هزینه ها در خصوص زندگی و تحصیل در کانادا می باشد. لازم به ذکر است که بخشی از این هزینه ها با کمک هزینه های تحصیلی و کار دانشجویی قابل پرداخت می باشد. کانادا یکی از کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت است و شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال از جمله شهرهای بسیار پرطرفدار این کشور می باشند. شما در کانادا این امکان را دارید که بعد از ۵ سال اقامت موقت، درخواست اقامت دائم بدهید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه مهاجرتی ایران کانادا در ارتباط باشید.

کانادا یکی از ده کشور و مقصد ایرانیانی است که در سال های اخیر به دنبال تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان بوده اند. دوره های تحصیلی کشور کانادا که می توان برای شرکت در آن ها اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کرد، از دبستان تا دانشگاه را تشکیل می دهد که در کنار بورسیه های تحصیلی که در این کشور ارائه می شود، برای متقاضیان فرصت مناسبی را ایجاد می کند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در خصوص حداقل هزینه و مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هستید و می خواهید بدانید

کانادا را می توان یکی از مقاصد مهم دانشجویان و دانش آموزان بین المللی دانست تا جایی که دانشگاه های این کشور هر ساله پذیرای چیزی حدود ۱۵۰ هزار دانشجو از سراسر جهان می باشند.

این مسئله علاوه بر سطح علمی بالای دانشگاه ها و بورسیه های تحصیلی، زبان تدریس در این کشور یا زبان بین المللی انگلیسی نیز می باشد. بیشتر افرادی که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا می باشند، قصد تحصیلات تکمیلی و تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند که از دوره لیسانس تا دکتری قابل انجام می باشد. همچنی دانش آموزان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم بدون داشتن مدرک زبان امکان تحصیل در مدارس کانادایی را دارند.

اگر شما جزء متقاضیان پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان هستید باید بدانید قبل از ورود به مراکز آموزشی این کشور باید در دوره های آموزشی زبان شرکت کنید. البته باید این نکته را هم یادآوری کنیم که بدون مدرک زبان نمی توانید در مرکز آموزشی با رنکینگ بالا تحصیل کنید. تحصیل در کانادا به متقاضیان تحصیلی این امکان را می دهد ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

البته شرایط متقاضیانی که بدون مدرک زبان، پذیرش شده اند کمی دشوارتر است. چرا که دانش زبان کافی برای یافتن شغل مناسب را ندارند. از طرف دیگر اغلب کارفرماهای کانادایی به نیروهایی نیاز دارند که بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند. مثلا روش اکسپرس انتری نیازمند مدرک زبان با نمره بالا است. یا در روش جاب آفر باید ثابت کنید مهارت زبان بالایی دارید و برای اثبات آن باید مدرک زبان ارائه دهید.

بنابراین اگر سرمایه کافی در زمان مهاجرت تحصیلی به کانادا ندارید که امورات خود بگذرانید سعی کنید به زبان مسلط باشید.

بدون شک پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دارای مزایایی است که امروزه متقاضیان زیادی علاقه مند این روش مهاجرتی هستند. به عبارت دیگر، فرقی نمی کند با مدرک یا بدون مدرک زبان در دانشگاه های کانادا پذیرش شوید. مهم این است که ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می کنید. اخذ این ویزا مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • هزینه تحصیلی این روش نسبت به سایر کشورهای هم سطح کانادا مثل انگلیس، آلمان و آمریکا کمتر است.
  • درست است بدون مدرک زبان نمی توان در مراکز آموزشی با رنکینگ بالای کانادا تحصیل نمود. ولی به طور کلی سطح علمی تمام مراکز آموزشی این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته بالاتر است.
  • تمام دریافت کننده های ویزای تحصیلی کانادا چه با مدرک و چه بدون مدرک زبان، اجازه ۲۰ ساعت فعالیت کاری در هفته را دارند.
  • با اخذ ویزای تحصیلی می توان ویزای کار فول تایم برای همسر نیز را اخذ نمود و همچنین امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی را هم فراهم کرد.
  • تحصیل در کانادا برای متقاضیانی که به دنبال اخذ اقامت نیروی کار متخصص فدرال کانادا هستند بهترین گزینه است. چرا که امتیاز بالایی برای آن ها به ارمغان می آورد.
  • با ویزای تحصیلی کانادا و اتمام تحصیلات می تواند مشغول به کار شد. یافتن شغل ایده آل کمک می کند برای خود و اعضای خانواده خود اقامت دائم اخذ کنید.
  • پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان محدودیت سنی ندارد.
  • در این روش تحصیلی، امکان یادگیری زبان های انگلیسی و فرانسوی در مراکز آموزشی کانادا برای شما فراهم می شود.
  • برای فرزند متولد شده در خاک کانادا می توانید پاسورت کانادایی دریافت کنید.
  • با یکی از سریعترین روش های مهاجرتی یعنی اخذ ویزای تحصیلی می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مهدی دی ۲۰, ۱۴۰۱

    بدونه مدرک زبان مهاجرت تحصیلی نکنین
    وقتی بدونه مدرک زبان بخوایین مهاجرت کنین، و اگه پذیرش بگیرین، بهتون پذیرش مشروط میدن. یعنی چی؟ شرط میکنن که در صورتی درسهاتون رو میتونین شروع کنین که دوره ی زبان رو تو دانشگاه تموم کنین. خیلی از کشورای غربی معمولا دوره ی ۶ ماهه تا ۱ ساله ی اموزش زبان دارن که قبل شروع شدن درسهاتون هست.
    مثلا اگه پاییز ۲۰۲۳ پذیرش بگیرین و شرط زبان یک ترم باشه، در واقع پاییز ۲۰۲۳ رو فقط زبان میخونین و اگه قبول شدین و دوره رو گذروندین، بهار۲۰۲۳ درسهاتون شروع میشه. تازه این در صورتیه که مقداری انگلیسی خونده باشین و بتونین ۶ ماهه امتحان اخر ترم رو با موفقیت بدین. وگرنه ۱ سال یا دو ترم طول میکشه. یعنی درسهاتون پاییز ۲۰۲۴ شروع میشه.
    اگه پولشو دارین و میتونین هزینه های ۱ سال زندگی رو بدین خب برین اینا خیلی خوبه.
    ولی اگه ندارین تو همون ایران مدرک تافل رو بگیرین بعدش اقدام به اپلای کنین و پذیرش بگیرین. چون هزینه ها بالاست.
    یک ترم زندگی تو کانادا یا یه کشور غربی حدود ۲۰۰ میلیون تومن خرجشه. این ۲۰۰ میلیون تومن برا ۵ ماه زندگیه.
    هزینه ها رو به تفکیک میگم بهتر درک کنین

    یک اتاق یا یه خوابگاه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومن تو یک ماه. معمولا یوتیلیتی ها یعنی برق و اینترنت شامل هست. خیلی از دانشجوهای خارجی معمولا یک اتاق تو یه اپارتمان یا خونه اجاره میکنن. اتاق تو خوابگاه معمولا ۲۰ میلیون تو ماهه. اتاق تو یه اپارتمان یا خونه معمولا ۱۵ میلیون تومنه تو یک ماه.

    هزینه های خورد و خوراک و خرید مواد غذایی و هفته ایی یکبار کافه و بار رفتن ۲۰ میلیون تومن.
    داشتن یک ابونمان سیمکارت یا داشتن سیمکارت پیش پرداخت شده یعنی شارژ بخری وارد کنی، ماهی ۲ میلیون تومن.

    هزینه های خرید لباس مداد دفتر جوراب ماهی ۲ میلیون تومن

    کارت حمل و نقل برا اتوبوس یا مترو حدود ۳ میلیون تومن

    هزینه های دیگه ۵ میلیون تومن. مثلا مریض بشین ویزیت دکتر حدود ۱ میلیون تومنه. یا دلتون بخواد برین سینما.۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومن بلیط سینماست

    اگه پولشو ندارین حتما تافل رو همون ایران بخونین و امتحانشو بدین.