چگونه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را بگیریم؟

چگونه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را بگیریم؟

کارت ورود به جلسه کنکور، از ملزومات بسیار مهمی است که تمامی داوطلبان کنکور سراسری گروه های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی که پیش از این برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند در روز آزمون باید به همراه داشته باشند تا بتوانند در محل این آزمون مهم علمی حاضر شوند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت اول (دی ماه ۱۴۰۱)، برای همه گروه های آزمایشی از  روز شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ تا پنجشنبه  ۱۴۰۱/۱۰/۲۹​ برای مشاهده و پرینت در سایت سازمان سنجش در دسترس است. در این مطلب نحوه گرفتن کارت ورود به جلسه، حل مشکل مغایرت اطلاعات مندرج در کارت و راه‌حل‌های ممکن در صورت گم شدن و نداشتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را بررسی خواهیم کرد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

لینک دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

هنگام شرکت در جلسه آزمون سراسری، لازم است که داوطلبان حتما یک مدرک هویتی مانند شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند؛ در صورت به همراه نداشتن مدارک شناسایی یاد شده، امکان حضور افراد در جلسه آزمون فراهم نخواهد شد. کارت ورود به جلسه کنکور که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صادر می‌شود، یکی دیگر از مدارکی است که وجود آن برای شرکت در جلسه آزمون ضروری است.

کارت ورود به جلسه کنکور دربر‌دارنده اطلاعاتی نظیر آدرس حوزه امتحانی داوطلب برای گروه‌ های آزمایشی مختلف است. در صورتی که داوطلبی در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده باشد، پرینت کارت ورود به جلسه کنکور برای هر یک از گروه‌های آزمایشی انتخاب شده به تفکیک الزامی است. در ادامه مراحل لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ ارائه شده است:

۱. در ابتدا داوطلب باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org شود.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

۲. اگر در زمان مقرر وارد سایت شوید، در سمت راست صفحه اصلی سایت سنجش آموزش کشور، در قسمت «سراسری»، لینکی تحت عنوان «کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲» وجود دارد. داوطلب باید به این لینک وارد شود و در صفحه تازه‌ای که برایش قابل مشاهده است اطلاعات خود را وارد نموده و برای گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کند.

به چهار شیوه مختلف می‌توانید برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اقدام کنید. اطلاعات لازم برای هر یک از این روش‌ها به شرح زیر است:

  • شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه
  • شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه
  • شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه
  • شماره داوطلبی و شماره پرونده
نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

۳. در مرحله بعد باید بعد از مطالعه فرم اطلاعات متقاضی و تایید مفاد قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات در آزمون سراسری گزینه تایید را در پایین صفحه انتخاب کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

۴. پس از مشاهده کارت ورود به جلسه کنکور خود، آن را در اندازه نصف برگه A4 پرینت بگیرید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

دریافت کارت ورود به جلسه با کد ملی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد به چهار روش می‌توان اقدام به مشاهده کارت ورود به جلسه کنکور نمود. اما آیا امکان دریافت کارت ورود به جلسه تنها با کد ملی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امکان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور با کد ملی به تنهایی وجود ندارد و شما باید حتما شماره پرونده خود را داشته باشید. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا امکان بازیابی شماره پرونده کنکور از طریق سایت سنجش وجود دارد. بنابراین برای دریافت کارت ورود به جلسه با کد ملی ابتدا شماره پرونده خود را به شکل زیر از سایت سنجش دریافت کرده و سپس با کد ملی، سریال شناسنامه و شماره پرونده (شیوه اول) کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود را مشاهده نمایید:

۱. وارد سایت سنجش sanjesh.org شده و از باکس سمت چپ «ورود به سیستم پاسخگویی» را انتخاب کنید.

۲. سپس در صورتی که از قبل در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید گزینه «عضویت در سامانه» را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

۳. حال با وارد کردن پست الکترونیک و رمز عبوری که در بخش قبل انتخاب کرده‌اید و کد ملی‌تان وارد سامانه پاسخگویی اینترنتی سنجش شده و برای دریافت شماره پرونده از باکس سمت راست گزینه «درخواست جدید» را انتخاب کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

۴. حال در قسمت آزمون، گزینه «سراسری» و در قسمت سال، ۱۴۰۲ را انتخاب کنید و «جستجو» را بزنید. حال در سطر دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام گزینه «انتخاب» را بزنید. به این ترتیب می‌توانید شماره پرونده خود را پیدا کرده و دریافت کارت ورود به جلسه با کد ملی و شماره پرونده را انجام دهید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

زمان گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت اول (دی ماه ۱۴۰۱) از روز شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۹​ قابل دریافت است و داوطلبان می‌توانند در روزهای یاد شده به سایت سنجش آموزش کشور وارد شده و برای گرفتن پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که زمان دقیق برگزاری آزمون و آدرس محل آزمون داوطلبان در گروه آموزشی ثبت نام شده بر روی کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲درج شده است.

مغایرت اطلاعات مندرج کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

لازم است که داوطلبان حتما پس از گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری​ از صحت اطلاعات قید شده در آن اطمینان پیدا کنند. در صورت وجود مغایرت اطلاعات یا هرگونه نقص اطلاعات در کارت ورود به جلسه، داوطلبان باید به باجه رفع نقص مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنند. گفتنی است که آدرس محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ همراه با زمان انجام آن، برای داوطلبان استان‌های مختلف کشور در جدول راهنمای کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲، مندرج در سایت سنجش آموزش کشور ارائه خواهد شد.

گم شدن و نداشتن کارت ورود به جلسه کنکور

در صورتی که داوطلبان اطلاعات لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ را نداشته باشند و از هیچ کدام از روش‌های چهارگانه موجود در سایت نتوانند برای دریافت کارت خود استفاده کنند؛ باید در سایت سنجش آموزش کشور به بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش یعنی request.sanjesh.org وارد شده، نام آزمون را انتخاب کرده و برای دریافت اطلاعات ثبت نام خود نظیر شماره پرونده یا کد پیگیری اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که جهت بازیابی اطلاعات در این سامانه، لازم است داوطلب قبلا در آن عضو شده باشد.

زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه

لازم است توجه کنید که به منظور ویرایش اطلاعات موجود در کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۲، زمان مشخصی اعلام شده که در ادامه می‌بینید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

نحوه ویرایش

از آن جا که صحت و سقم اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری بسیار مهم است، این امکان وجود دارد که به دلیل درج اشتباه مشخصات داوطلب بر روی این کارت، از حضور داوطلب بر سر جلسه کنکور ممانعت به عمل آید، در نتیجه توصیه می‌شود که اگر در حین دریافت کارت خود، متوجه اطلاعات اشتباه شدید، با استناد به مفاد جدول زیر و نحوه انجام آن نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

نکته: ساعت مراجعه به باجه های رفع نقص کارت از ۸:۳۰ تا ۱۲ ظهر و ۱۴ الی ۱۷ روز های ذکر شده در جدول فوق خواهد بود.

آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

برای رفع تقص و ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه از طریق حضور در باجه های رفع نقص کارت می‌بایست از نشانی این محل‌ها اطلاع داشته باشید. برای این کار می‌توانید با مراجعه سایت سازمان سنجش و کلیک روی لینک آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲، فایل حاوری نشانی این محل‌ها را دانلود کنید.

نکته: همراه داشتن 3 قطعه عکس ۴*۳ به هنگام مراجعه حضوری باجه رفع نقص برای ویرایش مشکلات تصویر داوطلب الزامی است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود