لحظه هولناک سقوط هواپیمای نپالی از زاویه دوربین یکی از مسافران + ویدئو

لحظه هولناک سقوط هواپیمای نپالی از زاویه دوربین یکی از مسافران + ویدئو

لحظه ی سقوط هواپیمای نپالی که به مرگ دست کم ۶۸ تن انجامید، از قرار معلوم توسط یکی از مسافران این هواپیما در لایوی در فیسبوک منتشر شده بود.

این ویدئو ظاهراً درون هواپیمای نپالی را در لحظه ی سقوط نشان می دهد. این هواپیما عازم فرودگاه تازه تأسیس شهر پخارا بود که این حادثه رخ داد.

این ویدئو که گفته می شود توسط مردی هندی به نام سونو جایسوال گرفته شده بود مسافران هواپیما را لبخندزنان در حال پرواز بر فراز ساختمان های شهر نشان می دهد. گوشه ای از لوگوی شرکت هواپیمایی Yeti در پشت جایسوال و تبلیغ یک شرکت بیمه ی نپالی هم در پشت صندلی های هواپیما به چشم می خورد.

ویدئو تا جایی ادامه می یابد که دوربین ناگهان شروع به لرزیدن می کند و صدای فریاد مسافران شنیده می شود. سپس تصویر سیاه و صدای انفجار بلندی شنیده می شود و پس از آن، شعله های آتش تمام قاب را پر می کند.

 

وبسایت تایمز ِ هند نوشته یکی از بستگان جایسوال حضور این مرد ۲۹ ساله ی هندی را در هواپیمای نپالی سقوط کرده تأیید کرده است.

در ویدئو، یکی از همراهان جایسوال، که ۳ تن از آن ها همچون او هندی بودند، لحظاتی پیش از سقوط با صدای بلند می گوید: «واقعاً جالب است.»

وبسایت تایمز ِ هند به نقل از این خویشاوند جایسوال نوشته: «سونو بعد از بلند شدن هواپیما در فیسبوک لایو گذاشته بود. این لایو نشان می داد که سونو و همراهانش خوشحال بودند اما یک دفعه همه جا آتش می گیرد و لایو قطع می شود.»

در این سانحه یک هواپیمای دو موتوره ی مدل ATR 72 متعلق به شرکت هواپیمایی Yeti سقوط کرد که در یک پرواز نیم ساعته از کاتماندو، پایتخت نپال عازم شهر پخارا بود.

این هواپیما ۷۲ سرنشین داشت که ۱۵ تای آن ها غیرنپالی بودند. مرگ دست کم ۶۸ نفر از سرنشینان هواپیما پس از سقوط آن به درون تنگه ای در نزدیکی فرودگاه جدید پخارا تأیید شده است.

به گفته ی سازمان هواپیمایی کشوری نپال علت این حادثه هنوز روشن نیست.

ویدئوی منتشر شده از لحظه ی سقوط هواپیمای نپالی نشان می دهد که این هواپیما در حالی که برای فرود آماده می شود ناگهان به یک سمت کج و به پایین سقوط می کند.

مردی که از تراس خانه ی خود شاهد لحظه ی سقوط هواپیما بوده گفته چرخش شدید هواپیما در آسمان را دیده بود.

این مرد که پس از سانحه برای کمک به جستجوی اجساد به محل سقوط شتافته بود گفته شدت دود و آتش مانع اقدامات امدادی شده بود.

او در اینباره گفته: «آتش به قدری شدید بود که نتوانستیم نزدیک شویم. صدای مردی که فریادزنان کمک می خواست را می شنیدم اما به خاطر آتش و دود نتوانستیم کمکش کنیم.»

یکی دیگر از مردم محلی که از پشت بام خانه ی خود شاهد سقوط هواپیما بوده در اینباره گفته: «دیدم که هواپیما تکان می خورد و چپ و راست می شد. بعد یک دفعه سقوط کرد.»

به گفته ی این فرد، مردم محلی ۲ نفر از مسافران را به بیمارستان رساندند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از محل سقوط، تکه های متعدد بدنه ی هواپیما را نشان می دهد که در جای جای تنگه پخش شده اند.

آتش نشان ها اجساد را که بعضی از آن ها به دلیل شدت سوختگی غیر قابل شناسایی بودند به بیمارستان منتقل کردند.

مسافران غیرنپالی این هواپیما از هند، روسیه، کره جنوبی، ایرلند، استرالیا، آرژانتین و فرانسه بودند.

در میان قربانیان این سانحه یک بلاگر روسی به نام النا باندورو نیز وجود دارد که پیش از پرواز در صفحه ی مجازی خود تصویری از خود در هواپیما منتشر کرده و نوشته بود: «پیش به سوی نپال»

این حادثه مرگبارترین سانحه ی هوایی نپال از سال ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می شود.

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود